L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det är 28 mm.Är det 22 eller 28 mm styre på den?
Det är 28 mm.Är det 22 eller 28 mm styre på den?
Det är 28 mm.
Hade varit perfekt, men jag tittade på det igen och ytorna på vardera sida av styret är inte i linje med varandra. Skruvarna är 45 mm ifrån varandra och på olika höjd.150kr inkl frakt. höjer 34mm och Skruvhålen har C-c 38mm.
Kan fixa nya också om du föredrar det.
EDIT: Jag hade svart också
Ducati har för sådär 1800 hårt skattade kronor.Hade varit perfekt, men jag tittade på det igen och ytorna på vardera sida av styret är inte i linje med varandra. Skruvarna är 45 mm ifrån varandra och på olika höjd.
Kolla om Renthal eller någon har ett med bättre form. Mellanlägg är jag skeptisk till även om jag funderat på det till multin.Jag skulle vilja höja styret en kvarts decimeter på Scramblern. Det borde väl funka med någon form av mellanlägg och längre skruvar?
Jag kör både med höjande mellanlägg (egensvarvade alu-spacers) och styrhöjare man kan vinkla. Bekvämt för en stel långrygg med korta armar som jag.Jag skulle vilja höja styret en kvarts decimeter på Scramblern. Det borde väl funka med någon form av mellanlägg och längre skruvar?
Jag får väl köpa en fräs och en klump aluminium för att få ordning på det.Jag kör både med höjande mellanlägg (egensvarvade alu-spacers) och styrhöjare man kan vinkla. Bekvämt för en stel långrygg med korta armar som jag.
Kriega är svaret! R25 har jag kört med, inte bara på motorcykel, i ett antal år nu utan att bli besviken. Kortsiktigt dyrt men med 10 års garanti blir det långsiktigt billigt...Vad använder ni för ryggor när ni kör hoj?
Har kommit till stadiet i livet där jag alltid har något jag skall släpa på, och använder hojen när jag ska någon stans, ej bara ut och köra, alltså behöver jag i princip alltid ha ryggsäck på, då gixxern är alldeles fantastiskt opraktiskt, och utrymmet under kutsen är fullt av speedohealern.
Mina har gått sönder i allt för snabbt accelererande fart.
Hade en excel förr som höll länge, men den tappade en axelrem någonstans mellan Norrtälje och Uppsala i ***km/h.
Efter det så har det varit lite olika märken, från sportbutiker och classe, senast jag tog någon från sportbutiken varade den inte mer än 6 veckor. Då har hör och häpna classes asklitt varit bättre, men de har även dem hållit kortare och kortare varje gång, och den senaste var inte många månader innan det var hål på den.
Det verkar vara dragkedjorna som inte håller måttet, ett dera lossar de ur väskan, eller också så slits själva keden sönder, i vilket fall så har man allt innehåll utspritt över landsvägen.
Funderar på att beställa en mc specifik från tex alpinestars eller givi, men är de något bättre?
Skall man blåsa två lök på en ryggsäck, så vill man ju inte bara att den ska sitta bra, men även att den ska stå sig ett tag, och att man kan lita på att det man sätter i den fortfarande är kvar när man kommer fram.
Törs jag föreslå att målväxla till tankväska?Vad använder ni för ryggor när ni kör hoj?
Har kommit till stadiet i livet där jag alltid har något jag skall släpa på, och använder hojen när jag ska någon stans, ej bara ut och köra, alltså behöver jag i princip alltid ha ryggsäck på, då gixxern är alldeles fantastiskt opraktiskt, och utrymmet under kutsen är fullt av speedohealern.
Mina har gått sönder i allt för snabbt accelererande fart.
Hade en excel förr som höll länge, men den tappade en axelrem någonstans mellan Norrtälje och Uppsala i ***km/h.
Efter det så har det varit lite olika märken, från sportbutiker och classe, senast jag tog någon från sportbutiken varade den inte mer än 6 veckor. Då har hör och häpna classes asklitt varit bättre, men de har även dem hållit kortare och kortare varje gång, och den senaste var inte många månader innan det var hål på den.
Det verkar vara dragkedjorna som inte håller måttet, ett dera lossar de ur väskan, eller också så slits själva keden sönder, i vilket fall så har man allt innehåll utspritt över landsvägen.
Funderar på att beställa en mc specifik från tex alpinestars eller givi, men är de något bättre?
Skall man blåsa två lök på en ryggsäck, så vill man ju inte bara att den ska sitta bra, men även att den ska stå sig ett tag, och att man kan lita på att det man sätter i den fortfarande är kvar när man kommer fram.
GasGas?Bakfyllan från helvetet igår gjorde att jag låg i framstupa sidoläge i soffan o glodde på dumburken större delen av dagen igår.
Segade mig igenom The Wolverine från 2013 där Jackman är i Japan o slåss mot massa ninjor i slutscenerna.
Ninjorna kör några trial-liknande hojar som jag försökt googla fram info om.
Dock är min google-fu inte bra nog då jag inte finner vad jag söker.
Är det någon som vet vilka hojar det kan vara...?
View attachment 462263
Din gissning är lika god som min...GasGas?
Volvo Same? , va fan sitter du rökerNär VW lanserade Touareg, var det då en succé?
När kommer Volvo med nya Volvo Same? Och så någon bra reklamslogan om att detta är bilen för de karga landet, men även för storstan, bla,bla.
Skulle det vara PK-fel av Volvo, eller annat bilföretag, att namnge en bil efter den svenska ursprungsbefolkningen?
Är Mazda Navajo döpt efter amerikanska folket?
Samma fråga för Jeep Comanche och Cherokee.
Kriega är svaret! R25 har jag kört med, inte bara på motorcykel, i ett antal år nu utan att bli besviken. Kortsiktigt dyrt men med 10 års garanti blir det långsiktigt billigt...
KRIEGA | Official website - Online Store —R25 BACKPACK
The ‘go to’ pack for the daily commuter and the weekend explorer the R25 is a solid performer that’s built to last. The versatile large load area gives the flexibility to carry anything from a laptop to the weekly groceries and all in total riding comfort with the full size Quadlockriega.comKriega R25 ryggsäck | Claessons i Bromölla
Kriega R25 ryggsäck | Claessons i Bromöllaclaessonsmotor.se
Varför inte en mjukväska att strappa fast på kutsen?
Törs jag föreslå att målväxla till tankväska?
Givi har ju klockrena såna med fästring. Ringen skruvas kring tanklocket och väskorna finns i en uppsjö storlekar. Nämnda ring finns på platta med remmar så att man kan spänna fast på sadeln bakom förarplats. Att de inte vidrör tanken är ju bra rent lackskademässigt.
Jag kör med en och den har suttit kvar med innehåll intakt i hastighet långt över skyltad.
Såhär ser min triple ut när den är fullpackad. Kriega us-10, 2st och 1st us-20 på sadeln och givi tankväska. På och av tar under fem minuter.Låter rimligt.
Nackdelen med kriega är ingen finsk importör kombinerat med vår smaskiga skattegräns.
Har funderat på det som komplement, men ryggan är ju liksom med även när du kliver av hojen. Till vardags att strappa på och av, eller lasta i och ur väskor känns som ett förkrångligande. Lämna grejorna på hojen kan fungera ibland, men ingen bra helhetslösning.
Till på det är gixxerns kuts samt surrningskrokar inte speciellt lämpliga för någonting alls.
Tankväska med någonslags snabbfäste (krans runt tanklock) kunde vara en alternativ lösning.
Har en ärvd magnetisk, men då "tanken" mest är en plastkåpa fungerar det inte något vidare.
Största nackdelen är att jag vill ha lite volym, och utrymmet på tanken är rätt begränsat när buken skall få plats också.
Känns som att en vettig ryggsäck är nödvändigt för vardagsåkning, även om både en liten tankväska och något mjukt väsksystem till hojen kunde vara ett komplement när det behövs mera.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |