Frågor man vågar ställa

Ja, enligt biltema där du snodde bilden så heter den det, men jag har hört den kallas alla dom andra varianterna också.

Säkerhetssprint har jag också hört, men vanligast hittar du den under ringsprint i olika kataloger och affärer

För så låter det när den smäller över tumnageln?

Ja, enligt biltema där du snodde bilden så heter den det, men jag har hört den kallas alla dom andra varianterna också.

Säkerhetssprint har jag också hört, men vanligast hittar du den under ringsprint i olika kataloger och affärer
Detektiv du men något borde väl vara mer korriktigt? En ringsprint kan väl lika väl vara en ledlös jävel till en brandsläckare, lixom?

Vad har hänt med smällandet/raketandet?
Inte hört en enda knall och då är det nyårsafton...
Flytta närmare ett utanförskapsområde.

Det låter som att det är ett nytt Omagh där borta varje kväll.
Grå import på fyrverkerier är en rätt lönsam anrättning om jag förstått det hela rätt.

Hörde en eller max två pjäser igår så det verkar lugnt vilket jag tackar för som stallvakt över årsskiftet. Ska se om jag kan fyrverkeriträna Alfred lite med surraround och youtube.

Jag åkte in till stan och hälsade på lite folk, där hade det också skjutits raketer i ett par dagar.
När jag åkte hem skjöt någon raketer mot bilarna vid rödljuset på andra sidan vägen, jag tror till och med att en träffade under en bil.

Honda CRV 2001 vägrar starta, imobalizern sönder, och det är totalt omöjligt att få tag på en ny!
Hur är man biltjuv lättast och får igång skitet?

Lite sugen på en Tormek T-1.
Någon som har en och har lite åsikter?
Större slipskiva (bredd o diameter) gör det mindre vingligt. Har du utrymme så är T4 o T8 att föredra, men de kan knappast stå i köket.
Har själv en T4 - knivslip fungerar bra men man måste vara noga med stöd o vinklar. Dessutom blir det ganska söligt så jag brukar jobba på utebänk på sommaren eller med en beg. frottéhandduk under på vintern (inne i verkstaden).
Ju mindre maskin - desto bökigare att skärpa långa knivar på läderskivan
T4 o T8 har grymt bra tillbehör som väl inte?? passar på mindre maskiner. Tål att tänka på om man behöver skärpa annat. Har deras borrslipfixtur som är grym för borr upp till ca 15 i diameter samt diamantskiva för finslipning av ex. svarvstål.
Mina japanska köksknivar slipar jag inte på Tormeken - den kan vara lite för aggressiv om man är extra petig med vinklar o jämn slipning (men det är kanske bara jag som är lite nojig).
Sammantaget - Tormek gör bra grejer, är det bara för knivar och den skall stå framme i köket så funkar säkert T1. Ingen i bekantskapskretsen som har en så du kan testa??

Större slipskiva (bredd o diameter) gör det mindre vingligt. Har du utrymme så är T4 o T8 att föredra, men de kan knappast stå i köket.
Har själv en T4 - knivslip fungerar bra men man måste vara noga med stöd o vinklar. Dessutom blir det ganska söligt så jag brukar jobba på utebänk på sommaren eller med en beg. frottéhandduk under på vintern (inne i verkstaden).
Ju mindre maskin - desto bökigare att skärpa långa knivar på läderskivan
T4 o T8 har grymt bra tillbehör som väl inte?? passar på mindre maskiner. Tål att tänka på om man behöver skärpa annat. Har deras borrslipfixtur som är grym för borr upp till ca 15 i diameter samt diamantskiva för finslipning av ex. svarvstål.
Mina japanska köksknivar slipar jag inte på Tormeken - den kan vara lite för aggressiv om man är extra petig med vinklar o jämn slipning (men det är kanske bara jag som är lite nojig).
Sammantaget - Tormek gör bra grejer, är det bara för knivar och den skall stå framme i köket så funkar säkert T1. Ingen i bekantskapskretsen som har en så du kan testa??
Tack för utförligt svar! ?

Jag klickade hem en T1 som jag bara skall ha till mina köksknivar.
Har en snäll kompis som vässar div verktyg åt mig.

På tal om presenning, varför knepiga mått?

Exempel:

6.95x11.9=82.705 3.45x5.3=18.285 5.4x7.2=38.88

Ser ingen logik till tum, fot eller yard.

Medan andra säljer mer logiska mått i hela meter/kvm.. typ.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick