Frågor man vågar ställa

Men va f-n. Vem bryr sig?
Idag finns mängder med nya roliga ölsorter - kör man hoj o utan att tveka betalar 20:- per liter bränsle för nöjeskörning så är väl inte den billigaste ölen det minsta viktig??????
Jo. När man kommit in på nr 5 är inte kvaliteten så viktig. Ikväll är det iaf Breznak som gäller. Finöl i min värld1000009254.jpg
 
Vilken var billigast? :brynad
Går inte att sortera i kr per liter på systemets hemsida men i absoluta kr så kostar Three Hearts Premium, Pripps Blå, Ey Bro, The Bear och Dansk fadöl alla 9.90 kr plus pant respektive.

Dansk fadöl är inte dum faktisk. Iskall!
 
Går inte att sortera i kr per liter på systemets hemsida men i absoluta kr så kostar Three Hearts Premium, Pripps Blå, Ey Bro, The Bear och Dansk fadöl alla 9.90 kr plus pant respektive.

Dansk fadöl är inte dum faktisk. Iskall!

Man vill ju ha priset i kronor per centiliter alkohol fattaru väl!
 
Saknar artnr i tabellen, kanske ska orka och titta i koden........ vilket år som helst typ.
Finns i json-datat så det är nog bara att hitta var i det där js-härket som själva listvyn genereras och lägga till en kolumn. Eller be utvecklaren, vilket som går fortast vet jag inte.
 
Har vi någon OT-tråd för bilproblem här på forumet? Har för mig att jag sett något tidigare, men hitta inte på den nu.
 
Kanske i OT2 men kör på..
Våtts dä pråbbläm?
Jag har en VW Golf från 2017 och jag har i omgångar haft problem med att den misständer på cylinder 2.

Första gången det hände lämnade jag in bilen på en auktoriserad verkstad här i stan och efter en felsökning och ett byte av tändstift fick jag en faktura på ca 7000:-. (Till saken hör att verkstaden påstår att de bytt tändstift i samband med en service bara några månader tidigare.)
Problemet var då löst för stunden, men efter något halvår -år kom samma problem tillbaka igen. Jag köpte då en felkodsläsare och kunde konstatera att det även denna gång handlade om att den misstände på samma cylinder. Jag köpte då både nya tändstift och tändspolar till samtliga cylindrar och bytte dessa själv.

Det här var ca 18 månader sedan och även om jag inte använt den jättemycket så har bilen fungerat bra sedan dess, men nu har samma jäkla problem dykt upp igen.
Förmodligen kommer jag kunna få ordning på det och släcka felkoden om jag byter tändstift igen, men det vore intressant att veta vad det är som ligger bakom problemet så att jag kan åtgärda grundorsaken istället.
 
Jag har en VW Golf från 2017 och jag har i omgångar haft problem med att den misständer på cylinder 2.

Första gången det hände lämnade jag in bilen på en auktoriserad verkstad här i stan och efter en felsökning och ett byte av tändstift fick jag en faktura på ca 7000:-. (Till saken hör att verkstaden påstår att de bytt tändstift i samband med en service bara några månader tidigare.)
Problemet var då löst för stunden, men efter något halvår -år kom samma problem tillbaka igen. Jag köpte då en felkodsläsare och kunde konstatera att det även denna gång handlade om att den misstände på samma cylinder. Jag köpte då både nya tändstift och tändspolar till samtliga cylindrar och bytte dessa själv.

Det här var ca 18 månader sedan och även om jag inte använt den jättemycket så har bilen fungerat bra sedan dess, men nu har samma jäkla problem dykt upp igen.
Förmodligen kommer jag kunna få ordning på det och släcka felkoden om jag byte tändstift igen, men det vore intressant att veta vad det är som ligger bakom problemet så att jag kan åtgärda grundorsaken istället.
Är det fortfarande tvåan som misständer?
Kan vara kontaktstycket eller ledningen fram som strular till coilen. Tjöp "ny" härva på skroten om det inte funkar med WD40/peta i kontaktstycket.
(på den gamla tiden bytte man tändkabel och fördelarlock)
 
Jag har en VW Golf från 2017 och jag har i omgångar haft problem med att den misständer på cylinder 2.

Första gången det hände lämnade jag in bilen på en auktoriserad verkstad här i stan och efter en felsökning och ett byte av tändstift fick jag en faktura på ca 7000:-. (Till saken hör att verkstaden påstår att de bytt tändstift i samband med en service bara några månader tidigare.)
Problemet var då löst för stunden, men efter något halvår -år kom samma problem tillbaka igen. Jag köpte då en felkodsläsare och kunde konstatera att det även denna gång handlade om att den misstände på samma cylinder. Jag köpte då både nya tändstift och tändspolar till samtliga cylindrar och bytte dessa själv.

Det här var ca 18 månader sedan och även om jag inte använt den jättemycket så har bilen fungerat bra sedan dess, men nu har samma jäkla problem dykt upp igen.
Förmodligen kommer jag kunna få ordning på det och släcka felkoden om jag byter tändstift igen, men det vore intressant att veta vad det är som ligger bakom problemet så att jag kan åtgärda grundorsaken istället.
Det kan kanske vara en spridare, det kan kanske vara musskador på kablage?
 
Ställer en bil-relaterad fråga jag med...

Om jag har däck i dim 225/45-17 på bilen och byter däck på en av axlarna till 225/50-17; får hastighetsmätaren tuppjuck då?
Nästa fråga är hur kommer det se ut rent okulärt? Ser man skillnad på 5% av 225 (borde bli ~11 mm högre)...?
 
Är det fortfarande tvåan som misständer?
Kan vara kontaktstycket eller ledningen fram som strular till coilen. Tjöp "ny" härva på skroten om det inte funkar med WD40/peta i kontaktstycket.
(på den gamla tiden bytte man tändkabel och fördelarlock)
Japp, samma cylinder varje gång.
Har också varit inne på att även om det är så att det är tändstiften som går sönder så borde det i så fall finnas en bakomliggande anledning till att det händer. Det var därför jag gick steget längre och bytte tändspolarna sist. Skulle gärna betala för nya kablar om jag bara kunde hitta det någonstans.

Det kan kanske vara en spridare, det kan kanske vara musskador på kablage?
Ska kolla kablaget om jag ser något uppenbart. Gissar att det är svårt att felsöka spridare själv på garageuppfarten?
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top