Kanske i OT2 men kör på..
Våtts dä pråbbläm?
Jag har en VW Golf från 2017 och jag har i omgångar haft problem med att den misständer på cylinder 2.
Första gången det hände lämnade jag in bilen på en auktoriserad verkstad här i stan och efter en felsökning och ett byte av tändstift fick jag en faktura på ca 7000:-. (Till saken hör att verkstaden påstår att de bytt tändstift i samband med en service bara några månader tidigare.)
Problemet var då löst för stunden, men efter något halvår -år kom samma problem tillbaka igen. Jag köpte då en felkodsläsare och kunde konstatera att det även denna gång handlade om att den misstände på samma cylinder. Jag köpte då både nya tändstift och tändspolar till samtliga cylindrar och bytte dessa själv.
Det här var ca 18 månader sedan och även om jag inte använt den jättemycket så har bilen fungerat bra sedan dess, men nu har samma jäkla problem dykt upp igen.
Förmodligen kommer jag kunna få ordning på det och släcka felkoden om jag byter tändstift igen, men det vore intressant att veta vad det är som ligger bakom problemet så att jag kan åtgärda grundorsaken istället.