Jo, det stämmer. Jag bytte som sagt spolarna sist jag hade problemet eftersom jag tänkte att det kanske kunde vara grundproblemet.Den heter CYVB och det är separata spolar, annars hade jag en annan teori
Aha, nu hittade jag det. Som sportbike säger heter den CYVB.Har du klickat så att alla fordonsuppgifter syns. Klicka på "Visa alla xxx fordonsuppgifter" om du inte gjort det.
På vissa/äldre bilar så saknas data om motorkod har jag märkt.
Följ kabelhärvan bakåt och se om det finns ett kontaktstycke mot nån fet härva. Ser ledarna hela ut etc.Jo, det stämmer. Jag bytet som sagt spolarna sist jag hade problemet eftersom jag tänkte att det kanske kunde vara grundproblemet.
Inte för att vara den, men har du rätt tändstift?Stift bytt, felkoder släckta och bilen går normalt igen.
Ska försöka hitta tid i helgen och kontrollera om jag hittar något uppenbart på kablaget.
Gamla stiftet såg bra jävligt ut.
View attachment 496507
Enligt alla reservdelshandlare så ska det vara rätt.Inte för att vara den, men har du rätt tändstift?
Ska se om jag kanske kan kika på det i helgen. Jag vill minnas att stiften såg ganska lika ut när jag bytte allihop sist jag hade problem.Låter som problem med spridare om du nu bytt tändspolen.
Hur ser stiftet ut efter varmkörning? Jämfört med de övriga?
En sak att testa om du har tid är ju att sätta i tvåans gamla stift i en annan cylinder och se om felet flyttas.Ska se om jag kanske kan kika på det i helgen. Jag vill minnas att stiften såg ganska lika ut när jag bytte allihop sist jag hade problem.
Jag har ändå kört ca 2000 mil mellan gångerna det strular, så jag vet inte om det känns rimligt att det är spridaren som är felet då eller om jag borde märkt av det tidigare i så fall?
Jag inser dock att ett tändstift ska hålla betydligt längre än så, så något jäkla fel är det ju.
Jovisst, men det fastställer ju bara att det stiftet är dåligt, inte varför det tagit stryk och gått sönder. Att det är dåligt vet vi ju eftersom problemet försvann när jag satte i ett nytt stift. Man skulle alltså behöva koppla om delar högre upp i kedjan för att kunna köra uteslutningsmetoden, men om det tar 2000 mil innan felet uppstår igen så blir det en ganska långdragen felsökning.En sak att testa om du har tid är ju att sätta i tvåans gamla stift i en annan cylinder och se om felet flyttas.
Jag tror att du har löst problemet.Jovisst, men det fastställer ju bara att det stiftet är dåligt, inte varför det tagit stryk och gått sönder. Att det är dåligt vet vi ju eftersom problemet försvann när jag satte i ett nytt stift. Man skulle alltså behöva koppla om delar högre upp i kedjan för att kunna köra uteslutningsmetoden, men om det tar 2000 mil innan felet uppstår igen så blir det en ganska långdragen felsökning.
Jag får heller inga nya felkoder när jag kör scannern även med motorn igång.
Nope.Suger i sig olja?
Jo, åtminstone tills vidare.Jag tror att du har löst problemet.
Hur knackar jag ut bucklor? Plåten är dubbelväggig så jag kan inte knacka från baksidan.Kanske i OT2 men kör på..
Våtts dä pråbbläm?
Smältlim och draghammare om det är en lättare buckla. Kolla på några ytvideos.Hur knackar jag ut bucklor? Plåten är dubbelväggig så jag kan inte knacka från baksidan.
Det är vekligen inte min grej, varje gång jag försökt så har plåten sett ut som ett vårtsvinHur knackar jag ut bucklor? Plåten är dubbelväggig så jag kan inte knacka från baksidan.
Var hittar jag en luftpåfyllare med vinklad anslutning mot Schraderventilen och bra mätning av trycket?
Jag vill använda den både på motorcyklarna och på hydropressen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|