Frågor man vågar ställa

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kul kuriosa; finns en medelstor vadarfågel som vänt på könsrollerna. Honorna bryr sej inte om äggen efter hon lagt dem i redet. Vill hanen att sin avkomma ska överleva har han helt enkelt inget annat val än att ta över ruvning och uppfostran. Evolutionärt har det lett till färre och mindre ägg, samt större och starkare spermier.
Hos sjöhästar har hanen en speciell "ficka" på magen där han befruktar, kläcker och sedan föder upp ynglen efter att honan lagt sina ägg där och dragit.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Vad trevligt, var finns denna information?
Jag tog det från försäljningsdatat från en väldigt stor leksaksförsäljare i Sverige.
Men någon publik statistik vetetusan om det finns. Ont om Nielsenundersökningar på så små subgrupper.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är det så jäkla kul med hoj, egentligen?

Har haft hojköra som huvudintresse sen 2007, och har väl avverkat minst 25 000 mil iaf. Börjar känna att det räcker nu. Åker till Norge på onsdag, och det ska bli kul. Men sen vette sjutton. Blir nog sista säsongen för mig på ett tag. Planerar att skaffa hund till nästa vår, så sen kommer möjligheterna att köra bli minimala, då jag är själv.

Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.

Nån annan som hållit på ett tag, och som börjar känna sig mätt och färdig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Har haft hojköra som huvudintresse sen 2007, och har väl avverkat minst 25 000 mil iaf. Börjar känna att det räcker nu. Åker till Norge på onsdag, och det ska bli kul. Men sen vette sjutton. Blir nog sista säsongen för mig på ett tag. Planerar att skaffa hund till nästa vår, så sen kommer möjligheterna att köra bli minimala, då jag är själv.

Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.

Jag körde 2004-2017 ungefär, har paus. Bra att ha paus, man behöver inte göra allt för alltid.
Har börjat känna lite samma med jakten, men vill ändå ha kvar den, men orkar inte nöta så många timmar.
Är väl samma med alla intressen om man inte har någon diagnos? Det går upp och ner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Däremot kollar jag mc kontinuerligt, så nog har det inte gått över inte.
Var en fin R1 ute härom veckan, låga mil, 59,000.

🤤🤤🤤

Min son, nio år, har lyckligtvis ärvt mitt förnuft, frågade honom härom veckan om jag inte borde ha en mc, han kunde åka med till skolan osv.

Alltså nej pappa, nu har du nyss köpt dig en båt och man kan inte bara köpa och köpa, du får vänta några år minst.

🥹🥹🥹

1000053767.jpg

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Däremot kollar jag mc kontinuerligt, så nog har det inte gått över inte.
Var en fin R1 ute härom veckan, låga mil, 59,000.

🤤🤤🤤

Min son, nio år, har lyckligtvis ärvt mitt förnuft, frågade honom härom veckan om jag inte borde ha en mc, han kunde åka med till skolan osv.

Alltså nej pappa, nu har du nyss köpt dig en båt och man kan inte bara köpa och köpa, du får vänta några år minst.

🥹🥹🥹

View attachment 499212
Klokskap.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Mer nyttofordon idag, pendling vilket är bra mycket trevligare än alternativen och ffa nu när jag måste köra i trafik. Eftersom det var några år sen sist behöver det mesta kompletteras vilket är kul i att optimera allt så bra som möjligt.

In till Norrtull eller vilket hål det nu blir är rätt värdelöst á händelselöst men sen får man ninja sig fram bland mittfilsrunkare och annat, billigt är det också.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Bjud med @Hell . Han navigerar runt där som ingenting.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är det någon som vet om det är något magiskt med detta kabelkit för att parallellköra två stycken Honda EU20i elverk med varandra?
Fundrar på att göra ett själv, 4000:- för detta känns lite överkant.
View attachment 498568
Honda part no 32360Z07C63
Nu har jag byggt en kit alldeles själv, det är inget hemligt i burken, bara parallellkopplat mellan elverken och uttaget. Hemligheten ligger i att elverken skall vara ihopkopplade Fas Nolla och Jord, starta elverk1 och sen starta det andra, ingen turordning eller masterverk.
Elverk2 synkar in sig med sinusvågen som kommer ifrån elverk1.

Elverk_ihopkopplat2.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var köper man rejäla expansions-/lådbeslag?
Finns typ Biltema och Classe, men de är gjorda för en dockskåpsbyrå, jag skulle vilja ha en 50kg/par åtminstone.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tappar Aprilias V4-or förmågan att gå på tomgången när de får nytt avgassystem?
Så fort man ser en stå vid en korsning och vänta så håller föraren på och mjölkar med gasen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tydligen kan bedragare skapa ett nytt bankid (i ditt namn) när du har appen öppen och sen göra transaktioner från dig och söka lån.

Alla inspelade exempel jag hört har dock varit så klumpiga att det är märkligt att någon går på det, men med tiden blir väl AI vassare så vi kan alla åka dit.
Läste en ny story idag om folk som fått kontot tömt efter att ha försökt sälja gamla kläder.
Fattar inte, om man signerar ett par jeans så signerar man inte att någon får ta ens pengar. Måste ju vara världens enklaste sak att lösa.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tappar Aprilias V4-or förmågan att gå på tomgången när de får nytt avgassystem?
Så fort man ser en stå vid en korsning och vänta så håller föraren på och mjölkar med gasen...
Föraren kan vara i nöd:

”Hör mig, hjälp mig!”

Eller kan det vara ett behov att bli sedd, som det där southparkavsnittet med hd-snubbarna:

”Se mig, se mig!”

(Vill inte din ducce dö när du ska iväg, som i princip alla duccar? Min är sån och sen orkar inte startmotorn när motorn är varm och tät. Då står man där och exiten som skulle vara frän blir till en nesa.)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati