L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det skulle du ha gjort innan du skrev!Nu är vi på sidan 384 i denna tråd, men jag kommer inte ihåg vad tråden skulle handla om från början. Ska börja läsa om den från början nu.
Det skulle du ha gjort innan du skrev!Nu är vi på sidan 384 i denna tråd, men jag kommer inte ihåg vad tråden skulle handla om från början. Ska börja läsa om den från början nu.
Balansblock och hjälparm eller vad det kan tänkas heta, någon som kan något om detta?
Balansblock skulle jag bara vilja få tag i något svinbilligt eller beg... billigt för att testa konceptet på några kg, bygga någon portabel hållare och lite sådant.
Hjälparm blir lite knixigare men säg att man vill ha lyfthjälp under maskin/fordon etc.. Växellådslyft får inte plats och/eller kommer vara i vägen för själva operationen, säg att man ska pressa ett lager i höjd med underredet. Hjälparm infäst i vägg eller annat stadigt hänger alltså i luften, tanken är absolut inte att den ska vara motoriserad på någe vis utan vara ledad på ett vettigt sätt och stanna i det läget man släpper den med vikt på. Själva greppet behöver inte nödvändigtvis ingå.
Typ såhär fast i vuxenstorlek och en räcker förmodligen:
Någon med goda erfarenheter av något som går att få tag i/annat att tänka på?
Ja.Är det ofint att fråga på större hotell i Sverige om man kan dricka kranvattnet?
Är det ofint att fråga på större hotell i Sverige om man kan dricka kranvattnet?
Har aldrig tidigare fått ägg med 2 gulor.
Men nu.
Köpte ett sexpack ägg xl alla äggen innehöll 2 gulor.
Köpte ett till likadant, samma där.
Är detta normal eller har någon labbat med gener/cloning?
Vi blästrar insug med valnötter, det biter bra.På en nyligen anskaffad 80-talare ser plasten på motorn hemsk ut.
På den gamla goda tiden kunde "Bums" lösa upp skiten, vad finns det nu så gör jobbet?
Skulle kolsyreblästring fixa det?
Vi blästrar insug med valnötter, det biter bra.
Nötskalsbitar sprutas ofta in på avgassidan på turboaggregat på stora fartygsdieslar för att rengöra turbinbladen.
Med tryckluftsdriven ejektor blåser man in några kilo nötskal rakt in i turbon.
Länge sedan jag tjänstgjorde på ett fartyg med den typen av turborengörning. Dock vill jag drista mig till att det var under last.Under gång?
Det måste bli en extra puff svartrök då i några minuter
Länge sedan jag tjänstgjorde på ett fartyg med den typen av turborengörning. Dock vill jag drista mig till att det var under last.
Turborengörning med vatteninjektion sker vanligtvis på tomgång eller på lågt lastuttag.
Spärr, garanterat. Därför är X sämre än twitter var för mig som inte vill regga mig…När jag klickar på någon länk till X så ser jag bara det första inlägget, inte resten av tråden. Resten går heller inte hitta med den värdelösa sökfunktionen.
Är det någon spärr för icke-medlemmar eller någon bugg i Firefox?
Gissar att det är nån spärr som idioten Musk har infört. Men gratiskonto funkar, mycket av nyheterna idag kommer först på X om man följer rätt konton.När jag klickar på någon länk till X så ser jag bara det första inlägget, inte resten av tråden. Resten går heller inte hitta med den värdelösa sökfunktionen.
Jag ser inte ens det. Bara "sign in skärm" till X.När jag klickar på någon länk till X så ser jag bara det första inlägget, inte resten av tråden. Resten går heller inte hitta med den värdelösa sökfunktionen.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|