Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Varför används inte en sånhär mackapär typ alltid där det är trafik värt namnet?
Om vi säger att tid är pengar, nytt uttryck jag filar på.. och vi då multiplicerar det med andelen av den stora idioten allmänheten & annat löst folk som blir påverkade av av.. av minustid ? x vad nu tidsenheten är värd = pengar.

Den har för farao betalt sig själv på ritbordet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
På ett hygge lämnas ett fåtal stammar kvar som är avsågade cirka 4 meter upp från roten, varför då ?

Som flera skrivit så blir det torrakor, de är viktiga för många arters överlevnad, både insekter och fåglar (svampar, lavar osv).

Man sparar även skärm vid vattendrag, liggande stammar osv. Små eftergifter som betyder mycket för biologisk mångfald.

Mvh

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Varför används inte en sånhär mackapär typ alltid där det är trafik värt namnet?
Om vi säger att tid är pengar, nytt uttryck jag filar på.. och vi då multiplicerar det med andelen av den stora idioten allmänheten & annat löst folk som blir påverkade av av.. av minustid ? x vad nu tidsenheten är värd = pengar.

Den har för farao betalt sig själv på ritbordet.

Jag tror du missuppfattat begreppet. Min tid = pengar. Andras tid = helt utan värde.

Annars vore det en bra lösning. Själv har jag precis fått ett vägbygge på min naturliga resväg hem, vilket gör att det blir kaos och bilköer större delen av sträckan. Jag jobbar bara knappa 4 km hemifrån så det som tidigare tog några minuter tar numer närmare 30 minuter att köra.
Dags att sluta vara latmask och börja cykla igen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror du missuppfattat begreppet. Min tid = pengar. Andras tid = helt utan värde.

Annars vore det en bra lösning. Själv har jag precis fått ett vägbygge på min naturliga resväg hem, vilket gör att det blir kaos och bilköer större delen av sträckan. Jag jobbar bara knappa 4 km hemifrån så det som tidigare tog några minuter tar numer närmare 30 minuter att köra.

Ja 30 minuter cykling är ju åtminstone en mil… :)

Mvh

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja 30 minuter cykling är ju åtminstone en mil… :)

Mvh
Precis.
Jag har historiskt sett oftast cyklat till jobbet, men nu har jag hamnat i någon svacka sedan årsskiftet. Cyklar jag raka spåret så brukar det ta dryga 10 minuter, men jag lämnar hunden på dagis på morgnarna vilket gör att sträckan fördubblas, så resan till jobbet brukar ta ca 30 min. Resan hem däremot sparar jag mycket tid på och framför allt blir jag mindre stressad och förbannad.
Vägarbetet är dessutom planerat att pågå ända till november, så det är lika bra att ta sig i kragen och parkera bilen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Motorcykla förstår jag att du men, lugnt vi tänker alla fel ibland.
Dems oftare än andra dock.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...