Frågor man vågar ställa

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jag kommer att besöka Stockholm nästa vecka onsdag-torsdag för att besöka Junibacken, har ni rekommendationer på parkering, eller hotell med parkering? Gärna såpass centralt att man kan röra sig med två räkor på 2 och 5år

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kommer att besöka Stockholm nästa vecka onsdag-torsdag för att besöka Junibacken, har ni rekommendationer på parkering, eller hotell med parkering? Gärna såpass centralt att man kan röra sig med två räkor på 2 och 5år
Skulle ta något på Östermalm, parkering kommer vara dyrt hos hotellen men inte så svårt att hitta på gatan på Östermalm.

Du kommer från Finland? Med bil/färjan?

Du har ju Scandic Ariadne precis vid Silja Line, trist område kanske men praktiskt. Så har du buss 76 mellan Djurgården och hamnen.

Andra city hotell finns runt Brunkebergstorg.

Kolla hotels.com och kör ett kartsök.

Tervetuloa! 🇫🇮🇸🇪

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Skulle ta något på Östermalm, parkering kommer vara dyrt hos hotellen men inte så svårt att hitta på gatan på Östermalm.

Du kommer från Finland? Med bil/färjan?

Du har ju Scandic Ariadne precis vid Silja Line, trist område kanske men praktiskt. Så har du buss 76 mellan Djurgården och hamnen.

Andra city hotell finns runt Brunkebergstorg.

Kolla hotels.com och kör ett kartsök.

Tervetuloa! 🇫🇮🇸🇪
Tack för tipset, Jo kommer med bil med färjan från Finska fastlandet, ska vidare till Åland efter besöket! (därför bil i Sthlm...🥲) Ska kolla in Scandic Ariadne, märkligt att inte hotellen i Stockholm har egna parkeringsplatser eller avtal med parkeringbolag, det är nästan standard här i Finland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack för tipset, Jo kommer med bil med färjan från Finska fastlandet, ska vidare till Åland efter besöket! (därför bil i Sthlm...🥲) Ska kolla in Scandic Ariadne, märkligt att inte hotellen i Stockholm har egna parkeringsplatser eller avtal med parkeringbolag, det är nästan standard här i Finland.
Ja, Stockholm är lite speciellt, knepigt med parkering.
Kolla var du ska bo och sedan hjälper jag dig fixa parkering där det är vettigt.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja, Stockholm är lite speciellt, knepigt med parkering.
Med tanke på att Daniel Helldén (biltrafikens fiende nr 1) var ordförande i Stockholm Parkering och sedan han blev språkrör en annan miljöpartist tagit över så är det inte så konstigt att parkering i Stockholm är lite knepigt.

Uppvuxen i Nacka, bor i Tumba sedan många år och skyr stan som pesten numera. Väntar med andakt på att förbifarten ska bli klar så man slipper Essingeleden när man ska hälsa på dottern i Bålsta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Med tanke på att Daniel Helldén (biltrafikens fiende nr 1) var ordförande i Stockholm Parkering och sedan han blev språkrör en annan miljöpartist tagit över så är det inte så konstigt att parkering i Stockholm är lite knepigt.

Uppvuxen i Nacka, bor i Tumba sedan många år och skyr stan som pesten numera. Väntar med andakt på att förbifarten ska bli klar så man slipper Essingeleden när man ska hälsa på dottern i Bålsta.
1000050479.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tycker i och för sig inte att det är så svårt att hitta en parkering i City när jag behöver.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
IMG_1540.jpeg
Jag förstår inte. Nivån över sporttouring?

En R1a på Ringen, ”allmänhetens fria åkning” när det begav sig? Lite GoPro och en pyjamas?

En gammal V-Max? Bästa grenen är väl rödljus inte Autobahn.

Eller snöskoter?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Mitt släp har en rutten bottenskiva :-(
Nu försöker jag hitta en ny men måtten är svåra att få till.
125x265cm. Skulle gissa på 12mm tjock utan att ha mätt.
Alla plyfa är för korta.
Det finns slutskyddsskvor som är för stora så dels får man betala för spill men ochså betala för kantförsegligen som försvinner på två sidor.
Funderar på durkaluminium, dyrt men håller länge. Hur tjock skulle den behöva vara?
Jag lastar mest bråte, ris o skit, ev en fyrhjuling ibland.
Det är ett 750kg-släp så jag vill inte ta upp all lastvikt med tung skiva.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Formplyfa och sen 2-3mm durkalu.
Annars 5mm durkalu men du behöver några tvärslåar. Det finns en durkalu som kallas riskorn med mindre upphöjningar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Alla plyfa är för korta.
Det finns slutskyddsskvor som är för stora så dels får man betala för spill men ochså betala för kantförsegligen som försvinner på två sidor.
Funderar på durkaluminium, dyrt men håller länge. Hur tjock skulle den behöva vara?

Har du kollat bland dom som säljer släpvagnar och reservdelar ifall dom har specialskivor?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla plyfa är för korta.
Normalt är en bottenskiva i en släpvagn 9mm (men en som är slut har ju sugit åt sig fukt och svällt en del).
Finns i 1500x3000 som räcker till de flesta vagnar, och ska finnas på valfri bygghandel, om inte så har du funnit en dålig sådan.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Alla plyfa är för korta.
Vet att det iallafall har funnits en firma som sålde plywood som hade måtten som var anpassade till olika släpvagnar och flak till pickup. Jag hittade den på nätet för något år sedan. Ska fundera och se om jag kan komma på vad företaget heter.

@K

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2021
Hoj
Honda
Alla plyfa är för korta.

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...