Frågor man vågar ställa

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Att trycket är relativt lågt, frågan är ju hur det kommer sig att det accelererar så fort man knäpper upp byxorna.

Ibland tror man ju det skall hamna på väggen eller tanken. ...

Räcker ju med att man börjar närma sig hemma för att trycket ska öka lavinartat. Minns fortfarande marscherna hem i lumpen där sista kilometern nog gick på rekordtid efter några dagar i fält.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Alltså, jag är sugen på en bilmodell som inte kan fås med dragkrok i Sverige.
Går det ändå regga in en sådan bil här om den är reggad med dragkrok i ett annat EU-land?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Regnar paintball färg bort? :hihi

Ja. Eller... Resterna efter paintball i duschkabinen/badrummet gick att spola bort så regn borde klara av det utomhus.

Hur färgmarkeringarna hamnade där är en helt annan och fullkomligt ointressant historia. :crash

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja. Eller... Resterna efter paintball i duschkabinen/badrummet gick att spola bort så regn borde klara av det utomhus.

Hur färgmarkeringarna hamnade där är en helt annan och fullkomligt ointressant historia. :crash

Haha va bra ja de e lika oviktigt som varför de är 209 gröna märken på baksidan av grannens fågelholk..

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Alltså, jag är sugen på en bilmodell som inte kan fås med dragkrok i Sverige.
Går det ändå regga in en sådan bil här om den är reggad med dragkrok i ett annat EU-land?

Vore det inte enklare att köpa modellen i Sverige och montera en dragkrok?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Modellen är inte typgodkänd med dragkrok i Sverige.

Är bilen tillräckligt ny ska det enligt nya regler från förra året vara okej. Behöver inte ens regbesiktas. Dock vet jag inte om du hittat ett specialfall iom ej godkänd med krok i Sverige.
Allt finns beskrivet i en författningssamling från förra året. Leta. Sök. Finn.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Cykel är en bra idé... Hoj bättre än bil kanske, men det är ingen bilstad direkt.

Beror ju lite på vad du vill göra kanske?

Nja hojja ner och hojja upp. Där gör man väl bäst i att glassa i solen på nån uteservering tänker jag. Att åka runt okynnes i staden känns ju lite B.

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Hoj
Street Triple R -13
Kort fråga:
Får jag köra upp med en Yamaha MT-03 på uppkörning för A2 kort?
660 cc
44,7 hk, 32.6 KW
174,5 kg

Reglerna säger:
A2 förbränningsmotor: ska kunna köra minst 100 km/h, ha minst 395 kubik, ha en effekt mellan 20-35 kW samt ett vikteffektförhållande av högst 0,2 kW/kg. Har motorcykeln strypts får originalfordonet inte haft en effekt högre än 70 kW. A2 elmotor: förhållandet mellan nettoeffekt och tjänstevikt ska vara minst 0,15 kW/kg och högst 0,2 kW/kg.

Som jag tolkar det så är det inga problem och jag svarar säkert på frågan själv, men vill bara veta säkert! :)

Tack på förhand.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Modellen är inte typgodkänd med dragkrok i Sverige.

Kolla om det går ändå. Enligt trafikverket räcker det med att det finns max släpvikt med i papprena för att man ska kunna montera dragkrok. Man behöver tydligen inte ens regbesikta bilen längre.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kolla om det går ändå. Enligt trafikverket räcker det med att det finns max släpvikt med i papprena för att man ska kunna montera dragkrok. Man behöver tydligen inte ens regbesikta bilen längre.
Nu när jag kollat närmare verkar det som dragvikten är max 400 kg. Räcker ju inte till nånting.
Toyota får fan skärpa sej angående Prius, en bil utan krok är bara en halv bil.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA