Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Pratade med en räv i fordonssammanhang och han visste med sig att det var vanligt även på äldre bilar och dess handböcker att det stod hur många graders lutning de klarade men just detta värde är fortfarande lite oklart.

27.6° kanske..?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Pratade med en räv i fordonssammanhang och han visste med sig att det var vanligt även på äldre bilar och dess handböcker att det stod hur många graders lutning de klarade men just detta värde är fortfarande lite oklart.

27.6° kanske..?

Kan det vara en friktionskoefficient vid planmark?

Är det en monkey?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Friktionskoefficient tror jag väl kanske inte på med tanke på "Climbing Ability", det är Sin 0 som ställer till det.. tror jag.

Storebror till Apan =)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Friktionskoefficient tror jag väl kanske inte på med tanke på "Climbing Ability", det är Sin 0 som ställer till det.. tror jag.

Storebror till Apan =)

Den går illa antar jag....

Sin 0 är ju horisontellt, men när jag tänker efter är begränsningen 15 grader inte omöjligt, det som sätter gränsen är ju att man nästan sitter på bakaxeln.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Den manliga kompassen har fått sig en smäll, är det tillåtet att använda stödstrumpor på jobbet om man går mycket inomhus på hårda golv och sällan har möjlighet att lägga upp fötterna? :brinnerup :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Stödstrumpor är helt okej. Kolla bra dojor också. Verkstad, lager eller kontor? Lätta vandrigskängor med rejäla funtionssocka i ylle utan sömmar är guld. På kontor kör jag ecco eller camel active

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den manliga kompassen har fått sig en smäll, är det tillåtet att använda stödstrumpor på jobbet om man går mycket inomhus på hårda golv och sällan har möjlighet att lägga upp fötterna? :brinnerup :)
Näe.
Men om du gnäller över att "gå mycket på hårda golv" har du nog trillat över gränsen redan, så det är väl bara att köra på i det läget?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Håller med Brute, bra skor med anpassade inlägg gör susen, och jobba på hållningen, viktigare än du tror. Dålig hållning = dålig återcirkulation från benen.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Näe.
Men om du gnäller över att "gå mycket på hårda golv" har du nog trillat över gränsen redan, så det är väl bara att köra på i det läget?

Jag kanske har fel inställning då mina gympadojer idag är 7 år gamla och ska gå vidare till garaget för vidare tjänstgöring. Har beställt nya skor från arbesko, 3447 hoppas dom funkar lika bra som jag hoppas. Så hårda golv kanske är felaktigt uttryckt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kanske har fel inställning då mina gympadojer idag är 7 år gamla och ska gå vidare till garaget för vidare tjänstgöring. Har beställt nya skor från arbesko, 3447 hoppas dom funkar lika bra som jag hoppas. Så hårda golv kanske är felaktigt uttryckt.

Ja, det är dig det är fel på.
De skorna är nog bra, men jag föredrar snörning framför gruppboendeknäppning.
Av egen erfarenhet kan jag påpeka att det är bättre att byta skor innan man får problem.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Ja, det är dig det är fel på.
De skorna är nog bra, men jag föredrar snörning framför gruppboendeknäppning.
Av egen erfarenhet kan jag påpeka att det är bättre att byta skor innan man får problem.
Ja gruppboendeknäppning är ingen succé men dom såg mer ventilerade ut än de andra. Blir det dåligt med stabilitet så får jag ta de andra, ingen av dom är särskilt snygga.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varför är så många av manligt kön medlem av klubben Bitterbikers efter en så fantastisk hojvinter? Jag körde sista turen 2013.12.29 och höll upp i januari men drog igång i början av februari igen. När jag läser hojtösernas inlägg här så är de positiva o glada och ropar "Pepp", men en hel hord sporthojspojkar beter sig som vintern varit kall o hård och pågår fortfarande?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Varför är så många av manligt kön medlem av klubben Bitterbikers efter en så fantastisk hojvinter? Jag körde sista turen 2013.12.29 och höll upp i januari men drog igång i början av februari igen. När jag läser hojtösernas inlägg här så är de positiva o glada och ropar "Pepp", men en hel hord sporthojspojkar beter sig som vintern varit kall o hård och pågår fortfarande?

För att det e så attans stjönt att va bitter?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Det är för att tjejerna inte börjat klä av sig ännu så de har något att le åt. ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA