Frågor man vågar ställa

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Har ni tänkt på att folk som lägger upp mek-tips på YouTube alltid stånkar och stönar så ini helVet när dom mekar?
Det verkar som att alla motorintresserade människor har dålig kondis överlag, har dom det?

Det kanske upphöjer mekupplevelsen om man gör knulljud medan man mekar. Testa nästa gång du gör ett oljebyte vetja!

:hej

Smagatusk

Guest
...därför att de kör slowmotion och sedan inte.

Okej? Om vi låter bli att konstatera det uppenbara att det är slowmotion, så undrar jag varför pistolen vid 16.25 inte flyttar sig omedelbart efter träffen av kulan. I reell tid är det kanske 0,05 sekunder eller nåt som fördröjningen är, men vad är det i den kinetiska energin från kulan som gör att kraften inte överförs direkt till pistolen?

Som sagt, olika uppspelningshastigheter, kolla på kulfragmenten.

Som sagt... Det är inte uppspelningshastigheten som gör att det är en fördröjning. Den bara visar att den finns där.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Okej? Om vi låter bli att konstatera det uppenbara att det är slowmotion, så undrar jag varför pistolen vid 16.25 inte flyttar sig omedelbart efter träffen av kulan. I reell tid är det kanske 0,05 sekunder eller nåt som fördröjningen är, men vad är det i den kinetiska energin från kulan som gör att kraften inte överförs direkt till pistolen?

Som sagt... Det är inte uppspelningshastigheten som gör att det är en fördröjning. Den bara visar att den finns där.

Syftar du på massans tröghet?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Är det okej att skjuta raketer in på asyl boenden också utan att polis ingriper? Gäller det bara på nyårsafton?
Och, får även jag vuxen svensk också skjuta raketer mot polisbilar ?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Är det okej att skjuta raketer in på asyl boenden också utan att polis ingriper? Gäller det bara på nyårsafton?

Kör bah. Det är inte olagligt förrän du åker fast.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Beror på, vare polisen som sköt in på boendet och var det dom på boendet som sköt tillbaka?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varför är det en fördröjning i pistolens förflyttning sidledes efter att de blivit träffad av kulan? Det hade ju inte blivit det om kulan fortsatt fram i samma riktning... Men varför blev det så nu?

Vid 16.25 cirka...

http://www.youtube.com/watch?v=7d3Sg9J4aNQ&t=16m20s

Det borde väl vara att metallen som håller vapnet först tar emot energin, tills de inte klarar mer och först då brister!?

Det tar "tid" för informationen att komma fram.

https://youtu.be/uiyMuHuCFo4

Last edited:

Smagatusk

Guest
Syftar du på massans tröghet?

Massans tröghet gäller väl bara vid acceleration (eller retardation)? Här är det ju: träff - ingenting - ingenting - ingenting - ALLTING.

Det borde väl vara att metallen som håller vapnet först tar emot energin, tills de inte klarar mer och först då brister!?

Det tar "tid" för informationen att komma fram.

Kan mycket väl vara att den metalliska handen som ger efter. Men det jag tänker på är om det är någon chockvåg som måste transporteras genom vapnet eller nåt för att det ska förflytta sig. Något som förklarar den "tid" det tar för informationen, som du uttrycker det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Massans tröghet gäller väl bara vid acceleration (eller retardation)? Här är det ju: träff - ingenting - ingenting - ingenting - ALLTING.

Kan mycket väl vara att den metalliska handen som ger efter. Men det jag tänker på är om det är någon chockvåg som måste transporteras genom vapnet eller nåt för att det ska förflytta sig. Något som förklarar den "tid" det tar för informationen, som du uttrycker det.

Jag missar nog vad det är du menar, men revolvern måste väl accelerera för att förflytta sig?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hej! Har en fråga som kanske är en självklarhet för många men jag vet inte svaret så jag frågar er.
Hur hanterar man wobbling?

Skruva år skruvarna hårdare :tungan ;)
Varför vobblar det?

Det smidigaste och roligaste, om förutsättningarna tillåter det, är att öka hastigheten, alternativt, att sakta sänka hastigheten.

Nyckelordet är sakta. Att _sakta_ men bestämt ändra hastigheten.
Att ligga kvar i samma hastighet eller dramatiskt höja/sänka farten kan lätt göra det hela värre.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring