Frågor man vågar ställa

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag är bara 53 och om jag bedömer efter hur mycket fysik jag själv tappat med åren så är det inte direkt förvånande att en 58-årig fd världsmästare får stryk av en 27-åring även om den senare är inte ens lyckats komma med på rankinglistorna.

De större handskarna gynnade kanske inte heller Tyson utan minskade ju hans möjligheter att vinna på KO.

Men det är ju alltid lätt att vara efterklok.
Nope, inte jätteförvånande.
Men om jag var tvungen att själv fajtas mot någon av dem så skulle jag ändå välja Jake alla dagar i veckan. Finns inte en chans i helvetet att jag skulle gå upp i ringen mot Tyson.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nope, inte jätteförvånande.
Men om jag var tvungen att själv fajtas mot någon av dem så skulle jag ändå välja Jake alla dagar i veckan. Finns inte en chans i helvetet att jag skulle gå upp i ringen mot Tyson.

Ja, man vill ju gärna ha öronen kvar efter matchen. :hihi
Seriöst så verkar Tyson ha blivit mycket mer normal och human, inte samma mördarmaskin längre.
Jag tror han skulle vara väldigt snäll mot sådana som oss.
Idag skulle jag nog vara mer rädd för vad en 27-årig bloggare kan hitta på för att skapa rubriker och dra till sig uppmärksamhet och prenumeranter.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fick ett moppeproblem på halsen, läckande bensinanslutning, var kan man hitta reservdelskatalog till en Vento Streetfighter 2019 verkar vara insprutning etc.
Ni ser den blanka svarta plastgrejen vid soppaslangen, visst soppaöverflöd där.
Amanda_scooter.jpg

Reg: ZEG31H om det hjälper med info...

Edit: Det verkar som att det är insprutaren eller nån tätning i anslutningen som läcker.
Fuel line sitter kopplad direkt mot insprutaren.
Å jag som trodde att det var nån tvåtaktare med fugge :rodnar

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur ska man vässa skäret på en Torky-hållare?
Det känns fånigt att köpa en hel hållare för att plasten inte skär av papper.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Om någon råkar veta inom 5 min.. :va

Får jag parkera efter rullerutorna? P-förbud övriga ställen idag till 14 p.g a. all snö får jag förmoda.
20241119-124915.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om någon råkar veta inom 5 min.. :va

Får jag parkera efter rullerutorna? P-förbud övriga ställen idag till 14 p.g a. all snö får jag förmoda.
20241119-124915.jpg

Det där är en fråga där man lätt kan få fel svar på när man frågar i ett nationellt forum.

Beträffande parkering på icke parkeringsmärkta platser så finns det i kommunerna ofta särskilda föreskrifter som säger att det är parkeringsförbud på icke märkta platser.
Vissa kommuner och då kanske vanligtvis mindre kommuner har inga sådana föreskrifter och då kan man parkera överallt där det inte är särskilt utmärkt med parkeringsförbud.

Du måste alltså kontrollera vad just den här kommunen säger.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det där är en fråga där man lätt kan få fel svar på när man frågar i ett nationellt forum.

Beträffande parkering på icke parkeringsmärkta platser så finns det i kommunerna ofta särskilda föreskrifter som säger att det är parkeringsförbud på icke märkta platser.
Vissa kommuner och då kanske vanligtvis mindre kommuner har inga sådana föreskrifter och då kan man parkera överallt där det inte är särskilt utmärkt med parkeringsförbud.

Du måste alltså kontrollera vad just den här kommunen säger.
Brukar väl finnas någon zon-skylt som man i sådana fall åkt förbi. Men utan kunskap om det så är det omöjligt att säga från bilden.

Dvs om du någonstans på vägen, behöver inte vara i samma kvarter eller stadsdel , passerar en sån här skylt får du inte parkera utanför ruta tills du passerat skylt om att zoon upphör.

1732018407204.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Brukar väl finnas någon zon-skylt som man i sådana fall åkt förbi. Men utan kunskap om det så är det omöjligt att säga från bilden.

Dvs om du någonstans på vägen, behöver inte vara i samma kvarter eller stadsdel , passerar en sån här skylt får du inte parkera utanför ruta tills du passerat skylt om att zoon upphör.

View attachment 506604

Ja, oftast när man kör in i kommunen så det kanske är enklare att googla ifall man redan är inne i kommunen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ska surfa fram bättre bilder ikväll, vore bra att veta Om det är ok för verkar inte vara någon annan som vågar chansa heller :)

-VAskaruditoGöra rå?
-Justerar ryggen, minst ett par ggr till #frisksjukvårdsbidrag..et.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur f-n funkar algoritmerna på Fäjsbook/Instagram och dylika siter egentligen?

När jag scrollar instagram reels så får man ju ofta upp sådant som algoritmen har listat ut att man gillar, till exempel bilar, motorcyklar och inlägg från sådana man följer eller har interagerat med.

Jag har på senare tid ofta fått dötid då jag sitter i bilen och väntar på folk, och då doomscrollar jag instagram reels.

Nu har algoritmen fått för sig att jag är intresserad av Koreanska Baseball cheerleaders som dansar "BikiBiki" eller "the strikeout dance" som den också kallas.

Jag har absolut inget intresse av baseball, korea, eller koreanska cheerleaders och har på inget sätt interagerat med dom.

Trudelutten dom dansar till låter som någon som trampar på pipande hundleksaker och "dansen" är hårt koreagraferad att inte ha någon variation.
Tjejerna som dansar lär ska ha hjältestatus i korea och tjänar grova pengar, men dom ser ofta ut att önska sig en kula i pannan när trudelutten startar och dom måste hoppa upp och dansa.

Jag vill altså överlista algoritmen och få bort dom ur mitt flöde

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

När jag scrollar instagram reels så får man ju ofta upp sådant som algoritmen har listat ut att man gillar, till exempel bilar, motorcyklar och inlägg från sådana man följer eller har interagerat med.

Jag har på senare tid ofta fått dötid då jag sitter i bilen och väntar på folk, och då doomscrollar jag instagram reels.

Nu har algoritmen fått för sig att jag är intresserad av Koreanska Baseball cheerleaders som dansar "BikiBiki" eller "the strikeout dance" som den också kallas.

Jag har absolut inget intresse av baseball, korea, eller koreanska cheerleaders och har på inget sätt interagerat med dom.

Trudelutten dom dansar till låter som någon som trampar på pipande hundleksaker och "dansen" är hårt koreagraferad att inte ha någon variation.
Tjejerna som dansar lär ska ha hjältestatus i korea och tjänar grova pengar, men dom ser ofta ut att önska sig en kula i pannan när trudelutten startar och dom måste hoppa upp och dansa.

Om du trycker på de där tre prickarna längst ner på skärmen så får du upp lite alternativ och kan välja att trycka på "Inte intresserad". Det brukar dock behövas att man upprepar det några gånger innan det får önskad effekt.

IMG_2266.jpeg
IMG_2267.jpeg

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Själv får jag enorma mängder reklam för SMS-lån. Och då är jag en sån där gammeldags människa som inte har lån alls ens på huset även om det säkert hade gått att investera till bättre avkastning än boräntan, men "den som är satt i skuld är inte fri".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år