Frågor man vågar ställa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vad är detta och var köper jag nya?

Nån slags plastplugg som håller fast hjulhusfodret. Går givetvis inte demontera utan att gå sönder.20241120_183746.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hur farao fungerar, inte, youtubes algoritm?

Om jag knäpper på apparaten och väljer sök kommer detta upp för stunden, alltså utan en stavelse.
20241122-182524.jpg

Historik?

Krig - Bokstavligen aldrig från denna källa.
NHL - Inte senaste 5-10 åren åtminstone.
Minecraft - Vet knappt vad det är och inte försökt ta reda på, typ tetrisgubbar.
Live action - Oklart eftersom det inte framgår vad det är, bra söktips.. :3freak
Iceland erektion - Inte vad han minns.

Förklaring?
20241122-172231.jpg

Alltså nej eftersom jag inte sökt något.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur farao fungerar, inte, youtubes algoritm?

Om jag knäpper på apparaten och väljer sök kommer detta upp för stunden, alltså utan en stavelse.

Historik?

Krig - Bokstavligen aldrig från denna källa.
NHL - Inte senaste 5-10 åren åtminstone.
Minecraft - Vet knappt vad det är och inte försökt ta reda på, typ tetrisgubbar.
Live action - Oklart eftersom det inte framgår vad det är, bra söktips.. :3freak
Iceland erektion - Inte vad han minns.

Förklaring?

Alltså nej eftersom jag inte sökt något.

Den kanske faller tillbaka på någon defaultlista om man aldrig använder sökfunktionen.

Jag har märkt att jag får olika rekomendationer på TV, Dator och Telefon som är inloggad med samma konto, givervis får jag upp dom jag prenumererar på på alla enheter, men rekomendationerna utöver det skiljer.

Telefonen får jag mest upp korta klipp på, TV får jag upp långa avsnitt och datorn en blandning, men det är ju ganska logiskt.

En annan kul grej är när Twitter fick för sig att jag var Dansk och gillade fotboll????
Ok att dom trodde jag var dansk kan ju vara för att min ISP har tagit över IP adresser som tidigare varit danska men fotbollen finns det ingen förklaring på????
(fler användare med samma ISP har drabbats av danska sjukan)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den kanske faller tillbaka på någon defaultlista om man aldrig använder sökfunktionen.

Jag har märkt att jag får olika rekomendationer på TV, Dator och Telefon som är inloggad med samma konto, givervis får jag upp dom jag prenumererar på på alla enheter, men rekomendationerna utöver det skiljer.

Telefonen får jag mest upp korta klipp på, TV får jag upp långa avsnitt och datorn en blandning, men det är ju ganska logiskt.

En annan kul grej är när Twitter fick för sig att jag var Dansk och gillade fotboll????
Ok att dom trodde jag var dansk kan ju vara för att min ISP har tagit över IP adresser som tidigare varit danska men fotbollen finns det ingen förklaring på????
(fler användare med samma ISP har drabbats av danska sjukan)

Den går ju även efter vad du tittat på och andra personer som tittat på samma sak. Följaktligen så om du inte sökt så kommer den ju endast utgå ifrån vad du tittat på.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur i H-vete kan det vara så svårt?
Vad är det för sällsynt specialkunskap som behövs?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om jag skriver ut och sätter upp i lunchrummet på jobbet, hur många samtal får jag ta med hr då?

Ps. Jag kan översätta till svenska också. Så inkluderar jag de som inte kan engelska. Bra va?

Bifogat

• IMG_20241101_140310.jpg
    IMG_20241101_140310.jpg
    76.2 KB · Visningar: 19

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ingen jävel söder om Dalälven vet hur man agerar när hjulen tappar fästet. Spinner det så gasar dom hårdare, har hjulet släppt vid inbromsning så trycker dom hårdare på bromsen, släpper hjulen i en kurva så styr dom inte emot sladden. Jag har bott 12-13 år totalt i Stockholm och Lund och det är likadant varje vinter.
Inte ens yrkeschaufförerna kan och nu efter flyktingströmmen av självutnämnda rallyförare från öknen med för stort ego så tror jag inte det har blivit bättre.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
-Jag hör vad du säger, förstår vad du menar men skiter i det.

Säg för guds skull inte så till en mellanchef! (Jag vet...)

Inte heller,
-Jag skiter i vad du säger, jag gör som jag vill.
Och därefter lämna rummet är tydligen gångbart.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ingen jävel söder om Dalälven vet hur man agerar när hjulen tappar fästet. Spinner det så gasar dom hårdare, har hjulet släppt vid inbromsning så trycker dom hårdare på bromsen, släpper hjulen i en kurva så styr dom inte emot sladden. Jag har bott 12-13 år totalt i Stockholm och Lund och det är likadant varje vinter.
Inte ens yrkeschaufförerna kan och nu efter flyktingströmmen av självutnämnda rallyförare från öknen med för stort ego så tror jag inte det har blivit bättre.

Känns som ett enkelt problem att lösa.
• Sälj lastbilar med 6x6 låsbar.
• Kräv vinterdäck för tung trafik.
• Absolut viktigast, inför avrättning på plats för de som ändå kör fast på motorvägen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Inte heller,
Der är inte så lätt att vara mellanchef, "shit rolls downhill", och längst ner sitter det någon jävla orangutang och försöker skyffla tillbaks upp (men kommer bara ett steg, självklart).

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Der är inte så lätt att vara mellanchef, "shit rolls downhill", och längst ner sitter det någon jävla orangutang och försöker skyffla tillbaks upp (men kommer bara ett steg, självklart).
Har full sympati och förståelse för mellanchefer. Iaf de som är ledare också. De som bara vill ha en chefstitel utan ledaransvar kan dra åt helvete.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, men inför 200.000 kronor i böter för utländska lastbilar som orsakar stopp i trafiken, så kanske dom jävla puckona viker åt sidan redan första gången dom nästan inte tar sig uppför en backa istället för att dra en lättnadens suck när dom i krypfart med tokspinnande hjul har kravlat sig upp för första lilla backen och sedan glatt kör vidare.

"Svenska lastbilar blir också stående i halkan", ja, men oftast bakom dom utländska rishögarna med bakelithjul....

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Inte heller,
Jag säger vad jag vill. PK eller inte.
Vad ska de göra, avskeda mig?
Jag går redan på övertid, kan stämpla ut för gott vilken dag som helst.
De behöber mig mer än jag behöver dem. Det gör det kul att vara lite jobbig.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Från artikeln, jag gissar på att de haft möten med svenska åkerier, inte de som troligen orsakar problemen.
---------------------------

Möten med åkeribranschen​

Trafikverket hade tidigare i år för första gången möten med åkeribranschen om vad branschen kunde förvänta sig inför vintern. Bengt Olsson uppger att myndigheten haft mycket förberedelser och ställer sig frågande till lastbilarnas fortsatta problem.

– Det var framkomligt på E6 för personbilar, på E22 var det framkomligt för personbilar, även uppför backarna. Det har något med lastbilar att göra och vad det är hade vi velat ha svar på.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år