Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, köp av snippa är ändå förbjudet, att sälja snippa är däremot lagligt.

Lite som att betala för ett par ryck i snabeln på Thai-Salong är olagligt, men "Yoni-massage" är trendigt och tillåtet

Lagarna är helt solklara här....

Ja, är det inte fantastiskt hur kvinnliga kändisar på media kan kocketera med att dom bejakar sin kvinnlighet när dom betalar för att få könsorganen masserade samtidigt som en manlig kändis får löpa gatlopp och blir paria i media när han erkänner nåt liknande.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, är det inte fantastiskt hur kvinnliga kändisar på media kan kocketera med att dom bejakar sin kvinnlighet när dom betalar för att få könsorganen masserade samtidigt som en manlig kändis får löpa gatlopp och blir paria i media när han erkänner nåt liknande.

Nej, det är fullt logiskt, i vår tid, vår värld.
Vissa grupper är offer från födseln och får aldrig kritiseras.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Måste vara någon kinesisk logik då att använda 250V-sorten för applikation där 12V/7Ah blyackumulator rekommenderas med option för C2032 backup och 5W solcell.. typ.

Utvecklad i Sverige står det dock.
Jag skulle tro att 99% av de där glasrörssäkringarna är godkända för 250 V, lite dumt att jaga efter andra modeller då.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om man passerar en fastighet där det står ett fordon, som ser lätt övergivet ut och det inte flyttar sig på några halvår, är det då OK att kolla om det eventuellt är till salu?
Exempelbild...
stang.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om man passerar en fastighet där det står ett fordon, som ser lätt övergivet ut och det inte flyttar sig på några halvår, är det då OK att kolla om det eventuellt är till salu?
Exempelbild...
View attachment 507631

Folk gör ju det och får ju ibland köpa.

Sen kan jag ju tycka att det är ganska störigt eftersom det alltid är lycksökare som tror sig ska få köpa prylarna långt under motsvarande prylar på tex blocket.

När jag pluggade hade jag en VW T4 stående bakom föräldrarnas hus, jag använde den varje sommarlov, kanske 2 månader men den där bilen var ju folk jämnt och ständigt och frågade ifall de kunde få köpa och dom trodde ju alltid att dom skulle få den för typ hälften av billigast på blocket. För den stod ju alltid där på samma ställe.

Själ tycker jag ju att prisbilden borde vara tvärtom, när man vill köpa nåt som säljaren inte annonserat ut så borde man förstå att man verkligen måste sockra sitt bud.

Samma sak med allt möjligt. Jag har en gammal packmoped och jävligt många gånger när jag har kunder och liknande hit så ser dom på den med tindrande ögon och hälften vill ju köpa den. Svaret är alltid nej, men får jag tillräckligt jäkla bra pris kan jag ju ändra mig.
Sen får man trots det lyssna på deras lektioner där dom förklarar att ingen på tradera eller blocket får ju sålt sina moppar till de priser man ser där...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Stora trattar eller motsvarande, den som läser rattar kan somna om..

Helst rund och diameter ca 40-50cm som inte kostar fan och femti.. behöver 11st.

Sökt men definitivt inte hittat någon på hyllan i/runt Sthlm, idag senast imorgon =/

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Stora trattar eller motsvarande, den som läser rattar kan somna om..

Helst rund och diameter ca 40-50cm som inte kostar fan och femti.. behöver 11st.

Sökt men definitivt inte hittat någon på hyllan i/runt Sthlm, idag senast imorgon =/
En vanlig vägkon/trafikkon som du vänder uppochner?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mm men blir för tung, annars en bra idé för dom står väl o skräpar lite varstans längs vägarna till ingen nytta ;) Tänker vanlig oljeplasttratt, metall gör inget men kostar säkert.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Mm men blir för tung, annars en bra idé för dom står väl o skräpar lite varstans längs vägarna till ingen nytta ;) Tänker vanlig oljeplasttratt, metall gör inget men kostar säkert.
En plasthink som du skär ut botten på?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Försökt föreslå alt. kärl = alltifrån hinkar till uppskuren dunk men man oroar sig för att fodret, läs; i huvudsak hö, kommer att fastna. När jag gjorde misstaget att presentera tratten som lösning var det plötsligt inget annat som dög. Men men, då visste jag inte att stora trattar värderas i guld you know you knowit.

Lösningen får kanske bli helt anorlunda med linhjul, vajer och krångel men det kommer säkerställa god funktion. Får se vart dagen barkar :smasha

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Försökt föreslå alt. kärl = alltifrån hinkar till uppskuren dunk men man oroar sig för att fodret, läs; i huvudsak hö, kommer att fastna. När jag gjorde misstaget att presentera tratten som lösning var det plötsligt inget annat som dög. Men men, då visste jag inte att stora trattar värderas i guld you know you knowit.

Lösningen får kanske bli helt anorlunda med linhjul, vajer och krångel men det kommer säkerställa god funktion. Får se vart dagen barkar :smasha
Ere för att fylla hö/ensilage i påsar eller nån form av multiutfordring av hästar/"andra elaka djur"
Ska själv svetsa ihop nåt för att förenkla påsfyllning med vägning.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mm det har jag byggt med bra galge, var en bunt år sedan men la ner max 200-300 pengar och den får beröm än idag. Kan skicka bild under dagen om du vill.

Nattmacka är tydligen det senaste surret, då vill dom att jag bygger, det. Hästmagar behöver strå = tillgång till tugg dygnet runt precis som på sommaren är bra för dom.

Konstruktionen är nästan klar men vad farao heter motsatsen till en hållmagnet? Alltså elektromagnet som släpper när den får smaka A? Har hittat några dåliga(dyra) alt. men där skriver dom bara Obs omvänd funktion, typ.

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Mm det har jag byggt med bra galge, var en bunt år sedan men la ner max 200-300 pengar och den får beröm än idag. Kan skicka bild under dagen om du vill.

Nattmacka är tydligen det senaste surret, då vill dom att jag bygger, det. Hästmagar behöver strå = tillgång till tugg dygnet runt precis som på sommaren är bra för dom.

Konstruktionen är nästan klar men vad farao heter motsatsen till en hållmagnet? Alltså elektromagnet som släpper när den får smaka A? Har hittat några dåliga(dyra) alt. men där skriver dom bara Obs omvänd funktion, typ.
Bild på galgen önskas, har hyggligt fri tillgång till RF och Al spill.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag byggde en egen i koppar men då snackar vi banköverföring ;) Nädå det var ett spektakel då jag inte fick tillräckligt med värme, dock helt funkis men tyckte den blev för smal.

Sen hitta jag denna som tydligen saluförs ännu:
e640110d394a47fb9709f417c3c96404

Bekant storgårdsägare gav mig en klapp på axeln efter att jag tipsat om mitt fynd.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
USB-C till 2 ledare = går det att se/läsa sig till?

Vill ha USB-C som jag kan koppla in i befintligt labbagg., ex. banankontakter men jag gissar att det är mer trassel i en USB-C med dataöverföring. Dom är inte gratis men chansade(skalade bara höljet) på en gratis och kort USB-C till USB-A, bingo den är bara +/- men sladdarna är typ AWG 200.

Tjockare kabel = dyrare och därav vill jag veta om man kan klura ut detta utan att knipsa manteln?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC