Hur skulle du gjort?
Räv runt knuten är inget nytt men nu har vi en som blivit för närgående, djurvän till den grad att det banne blivit knepigt att fiska nuförtiden =/ Men man måste naturligtvis prioritera = smiskar hellre räv än att han golvar en av katterna. Syskon är dom, katterna, Tove som är så liten i jämförelse att veterinären knappt trodde oss när vi förklara släktskapet..
-Från samma kull!?
Brorsan Jamie är stor, stark och 100% mañana
Alltifrån hundar till andra katter har muckat gräl med honom vad vivsett och hans vanligaste gard är att lägga sig på sidan/tvären raklång.. -Chilla. ..tror jag det betyder. Fungerar inte detta brukar han tillåta lite stryk och sen ledsna, nacksving (true story), Klart för att sedan gå därifrån.
Häromdagen såg vi en räv när vi var påväg med bilen någonstans, snoken i riktning mot berget. Ringde grannen och förklara.
-Ni vet var vedträna ligger, bara att kasta.
-Ok.
Samma kväll eller den därpå kom Jamie hem med tuffsor och en blåklocka, god aptit och lugn som vanligt som tur var.
Igår var vi borta utanför länet när telefonen ringde, rävfan hade vågat sig in på altanen och leta käk eller så. Katterna var inne som tur va. Kod cat lockDown instruerades och idag har dom fått vara inne med lådan hela dagen, accepterar men visar sitt missnöje när och då. Vi ställde dammsugaren framför låsta kattluckan för att slippa lyssna på "krafs*bonk*krafs*Bonk..", ja men då välte väl Jamie den imponerande distans bort från luckan och satte igång o spöa luckan. Klappa han duktig o ställde tillbaka dust suckern som fick vara ifred tills vidare.
Nu lokaliserat en paintballbössa, förr kunde man ju handla dessa på Domus typ men så lätt var det inte nu. Får se om bollar och gas medföljer, annars är det skattjaktpunktnu imorgon.
Som sagt, diggar generellt dom pälsbeklädda men en svidare på arslet är väl inte hela världen? Inte så att jag kommer skjuta den i skallen/ögat eller sådant dumt. Fick tips om rävfälla/låda för 3000 pengar och att typ släppa av den i Södertälje eller Norge men.. ja. Panga kolsyra på tomten får man bäst man vill har jag läst, på. Brukar sikta helt ok och träffa ex. lyktstolpe på 1-3 bollen ouppvärmd.
Hur skulle du gjort?
Wanted, dead or on a coat:
View attachment 508464