Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tejpa pressenning, sladdrig sak, tips?

Testat pressenningstejp som var grön, fungera inte bättre än gaffa = inte så bra. Webertherm 510 (tidigare 373) sägs vara bra men kostar skjortan och en arm samt halvkämpig att få tag på.

Anledningen är att pressen är stor och tråkig att byta inte minst på vintern, tjock press blir tungt satan att ha o göra med därav inte en sådan.

UV-skyddet inte jätteviktigt = tejpar insidan.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tejpa pressenning, sladdrig sak, tips?

Testat pressenningstejp som var grön, fungera inte bättre än gaffa = inte så bra. Webertherm 510 (tidigare 373) sägs vara bra men kostar skjortan och en arm samt halvkämpig att få tag på.

Anledningen är att pressen är stor och tråkig att byta inte minst på vintern, tjock press blir tungt satan att ha o göra med därav inte en sådan.

UV-skyddet inte jätteviktigt = tejpar insidan.
Ett schysst lim (kontakt?) och sen en tillkapad grön presseningsbit.......

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mm det är nog ingen dålig idé, varför tänkte inte jag på det jäv.. ...lar.

Använder något spraylim på jobbet som kallas kraftklister, duger till div. men där står det just ej för mjuk pvc vilket jag gissar är precis vad en prasselpress är =/

Hm men istället för att köpa den som säkert är dyr kan jag provköra med biltemas lika gärna, kan inte mer än inte fungera.

Tack för tipset! :tummenupp

På vägen hem hitta jag 3M gaffavävtextil ja vad som men extra stark stod det någonstans o massa symboler som försöker övertyga om ditten o dutten. Får bli experimentverkstad som vanligt, om inte annat duger den säkert för att fixera limningen. 2 rullar, 20m totalt för 2 20-lappar.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja alltså nu är jag väl ingen hänt extra-kille men, kanske blivit gammal(äldre).. fick han ligga?
Jag blir nästan arg för att du gjorde så att jag fick en bild i huvudet på hur det skulle se ut. :zpy

Jag såg en komiker en gång säga att Celine Dion ser ut som om hon borde bli jagad av Sigourney Weaver på ett rymdskepp, och jag känner att det är en ovanligt korrekt beskrivning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eko, en massa eko.....

Världens enklaste och billigaste knep, används av allt mellan karaoke barer och liveband som spelar på finlandsfärja för att maskera att sångaren inte kan sjunga....

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår