Frågor man vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst händer det att räv tar en katt.

Det händer, men jag skulle säga att det hör till undantagen, då är jag mer rädd för att trafiken ska ta en utekatt.

Man får väga riskerna liksom, finns det för mycket räv och trafik i området kanske man ska ha innekatt, eller räkna med visst svinn på katter.

Räv KAN man ju skrämma bort, och då funkar nog paintball eller soft air ganska bra, men jag skulle inte göra det, alla är vi olika

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
En annan nackdel med att ha räven som stryker runt nära huset är rävskabb. Iallafall här i Småland så blir det tyvärr vanligt att man ser smittade rävar och många hundar blir smittade

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det blev M10 svetsade på plåten och duger åt han som äger eländet.
1000003070.jpg
Tyvärr är fästbygeln som ska sitta där lite krokig och jag har inte utrustning för att räta ut den.
1000003071.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en fråga som man knappt vågar ställa:

Tänk er 80tal, fredagkväll, man har en låda öl i bilen (volvo amazon/140/ford granada/whatever) och ska ut och sladda lite och kanska plocka upp lite skönheter med jeansjacka pastellfärgat bälte och stort fluffigt hår som luktar cocos och jenka tuggummi.

Givetvis måste man ju ha lite musik som lockar honor, så man matar in senaste kassetten i sin Knutsson 7000, gör ett smiley face av reglagen på sin IQ 160 och poppar så mycket billebros högtalare pallar.

Om man hade råd prenumererade man på MrMusic Hits, men vad fan hette budgetalternativet som man också kunde prenumerera på, som också hade alla dom senast hitsen, med skillnaden att dom sjöngs av coverartisterna som inte var bra nog att få jobb på finlands färjorna.

Jag hade en bekant som gick på den niten och löste en årsprenumeration, sen kom han inte ihåg att avsluta i tid så det löpte på ett år till.

Ibland var låtarna kusligt nära orginal, men det kröp i hela kroppen för att dom var liiite off, ibland var dom makalösa fiaskon rakt igenom.

På hemväg spelade dom som fortfarande var vid medvetande Asta Kask eller något

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har en fråga som man knappt vågar ställa:

Tänk er 80tal, fredagkväll, man har en låda öl i bilen (volvo amazon/140/ford granada/whatever) och ska ut och sladda lite och kanska plocka upp lite skönheter med jeansjacka pastellfärgat bälte och stort fluffigt hår som luktar cocos och jenka tuggummi.

Givetvis måste man ju ha lite musik som lockar honor, så man matar in senaste kassetten i sin Knutsson 7000, gör ett smiley face av reglagen på sin IQ 160 och poppar så mycket billebros högtalare pallar.

Om man hade råd prenumererade man på MrMusic Hits, men vad fan hette budgetalternativet som man också kunde prenumerera på, som också hade alla dom senast hitsen, med skillnaden att dom sjöngs av coverartisterna som inte var bra nog att få jobb på finlands färjorna.

Jag hade en bekant som gick på den niten och löste en årsprenumeration, sen kom han inte ihåg att avsluta i tid så det löpte på ett år till.

Ibland var låtarna kusligt nära orginal, men det kröp i hela kroppen för att dom var liiite off, ibland var dom makalösa fiaskon rakt igenom.

På hemväg spelade dom som fortfarande var vid medvetande Asta Kask eller något

Jag vet inte men jag gillar din målande beskrivning av 80-talet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte men jag gillar din målande beskrivning av 80-talet.

Ahh, jag blev nostalgisk, jag behövde spela lite musik halvhögt för att distrahera hunden, så jag letade reda på en 80 tals lista på YouTube

Hunden är inte skotträdd, men han kan inte heller slappna av medans dom skjuter raketer, utan springer och kollar i fönstren hela tiden och blir frustrerad för att han inte vet vad det är

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Moska? Mitt skruvstäd är inte värdigt namnet.
images

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Någon här som reagerar som jag över att antal bränder tycks ökat efter Notre Dame, har hört på nyheterna från tt att flera bränder rapporterats som mordbrand, alltså anlagda.
Oroväckande utveckling i mina ögon.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns denna data/produkter att få tag på:
Typ av gänga/anslutning sodastimm använder?
Typ av gänga/anslutning som finns på en markör?
Snabbkoppling för ändamålet, lika säker/hållbar eller bättre än ett skruvförband? Sett att snabbkoppling finns till sodaapparat men den kanske inte är pålitlig för annat än stationärt bruk, kanske.
Namn/nomenklatur för regulator med inbyggd manometer = inte en vanlig som sticker ut på sidan av förklarliga skäl utan klockan sitter i/är en del av röret om någon begriper vad jag försöker beskriva?
Vilket tryck är det i/från denna sorts flaska? Går även att justera hur mycket den ska släppa fram till bollen, jag har ställt den på max minus 1 grad kanske = så justerskruven vilar.
Lämplig slang på kanske 500-1000 mm, ev. spiral som är lätt, billig och stark.. jag vet/välj två.

Tror det är vad som krävs, helst att man kan plocka ihop det hos någon fultysk till byggvaruhus eller motsvarande så man kan provskruva lite vad som blir bäst. Sen är det nog bara att ta skramlet till närmsta slangverkstad, pressa och se till att det blir lekande i båda ändar.

Tänker kanske någon rörpulare kan det här som läckande vatten och enkelt kan rabbla ett recept, eller så.
1000016546.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Snurrigt värre men TR21-4 verkar den heta, alltså TR21-4 invändig söker jag. Finns en väldans massa färdiga produkter men det kan väl omöjligen vara så att dom lyckats hitta på egen standard, kan tyckas?

Kan den heta något annat i fackhandeln för tryckluft eller kanske vvs?

Vad används för verktyg för grövre gängor som dessa, eller är det svarv som gäller? Ämne lär åtminstone vara en smal sak att skaka fram.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Finns denna data/produkter att få tag på:
Typ av gänga/anslutning sodastimm använder?
Typ av gänga/anslutning som finns på en markör?
Snabbkoppling för ändamålet, lika säker/hållbar eller bättre än ett skruvförband? Sett att snabbkoppling finns till sodaapparat men den kanske inte är pålitlig för annat än stationärt bruk, kanske.
Namn/nomenklatur för regulator med inbyggd manometer = inte en vanlig som sticker ut på sidan av förklarliga skäl utan klockan sitter i/är en del av röret om någon begriper vad jag försöker beskriva?
Vilket tryck är det i/från denna sorts flaska? Går även att justera hur mycket den ska släppa fram till bollen, jag har ställt den på max minus 1 grad kanske = så justerskruven vilar.
Lämplig slang på kanske 500-1000 mm, ev. spiral som är lätt, billig och stark.. jag vet/välj två.

Tror det är vad som krävs, helst att man kan plocka ihop det hos någon fultysk till byggvaruhus eller motsvarande så man kan provskruva lite vad som blir bäst. Sen är det nog bara att ta skramlet till närmsta slangverkstad, pressa och se till att det blir lekande i båda ändar.

Tänker kanske någon rörpulare kan det här som läckande vatten och enkelt kan rabbla ett recept, eller så.
View attachment 508624
Nåt sånt här?
Eller ska du använda soda-streamer-tub men då finns det adaptrar har jag för mig
1735797818098.png

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...