Frågor o Svar Gotland Ring med Sporthoj.com - Din MC

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
håkan skrev:
Tänk bara på att, en del försäkringsbolag har en fin klausul när det gäller olycksfallsförsärkingar också(oj va förvånad jag blir?) att den inte gäller förräns 6 månader efter man tecknat den.... åtminstone var det så jag läste mig till hos LF

//Håkan


Men...va f'n då. Är det sant, måste kolla. Jag blir tokig på försäkringsbolagen.

Dock ska man säga att man utövar extrem sport och får ett tillägg då på försäkringen (i alla fall hos en del).
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Liwa1 skrev:
Men...va f'n då. Är det sant, måste kolla. Jag blir tokig på försäkringsbolagen.

Dock ska man säga att man utövar extrem sport och får ett tillägg då på försäkringen (i alla fall hos en del).

LF har endast mot kamsporter, boxning, thaiboxning och liknande..

TH har mot *ALL* motordriven sport... och man kan inte tekna extra försäkring för åtminstone motorcykel/roadracing

och om ni ändå är ute och teknar försäkring så skulle jag föreslå att ni tittar på både Olycksfall & Sjukförsäkring....

Jag hittar just nu inte den där 6 månaders regeln i papprena, undrar vart jag läst/hört den...

//Håkan
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Är det någon som har en plats över i sin/sitt stuga/boende?

Skicka PM om ni har eller vet någon som har :)

//Peter
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Gotland plats!

Hej, jeg har en plats til gotland ringen den 12.juni, min hoj er blivit stulit så jag kan inte tar med :( jag har åxå färge biljeten och har åxå bästelt en hytte! om der är någon som vil ha det! skicka en Pm!
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
hermes skrev:
Liwa1.

kommer det att vara tillåtet att ta varvtider i snabba gruppen?

Den kan jag nog svara på, NEJ är svaret.
Tidtagning är lika med träning/tävling och då ryker samtliga åkares försäkring ifall en olycka händer och någon får kännedom om att tidtagning förekommit.

Om du räknar sekunder i huvudet för dig själv kan inget veta eller hindra men tidtagning med ur/instrument är totalt NEJ!

Liwa1 får rätta mig om jag har fel, är säker på att hon gör det imorn :)

/Nitrous
 

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
SÅLD
Nitrous skrev:
Den kan jag nog svara på, NEJ är svaret.
Tidtagning är lika med träning/tävling och då ryker samtliga åkares försäkring ifall en olycka händer och någon får kännedom om att tidtagning förekommit.

Om du räknar sekunder i huvudet för dig själv kan inget veta eller hindra men tidtagning med ur/instrument är totalt NEJ!

Liwa1 får rätta mig om jag har fel, är säker på att hon gör det imorn :)

/Nitrous
snabba svar. man tackar, även om jag tvivlar på att någon färsäkring för tredie part kommer att gälla, som sagt har detta alldrig hänt, det har i alla fall inte varit uppe i domstol, som prejiduserande mål. kul kommer det bli vilket som.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
hermes skrev:
snabba svar. man tackar, även om jag tvivlar på att någon färsäkring för tredie part kommer att gälla, som sagt har detta alldrig hänt, det har i alla fall inte varit uppe i domstol, som prejiduserande mål. kul kommer det bli vilket som.

Tydligen har det varit ett mål upp nu. Vet ej om det är sant eller ej än. Vi kollar och ser om det stämmer och vad resultatet i så fall blivit

Men ang tidtagning så är det helt förbjudet, annars räknas det som träning och då för alla som kör :(

Men om du är bra på räkna sekunder i huvudet så :tungan

/Liwa1
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
hermes skrev:
OK, jag börjar träna NU, jag kan räkna åt er också om ni vill :D . och så kan vi dela upp det i A;B;C;D finaler på slutet av dagen :fyllisar .



Hmmmm, kan du räkna mina sekunder tre gånger så sakta då.
Annars lär det bli suuuuuuuuuperlåååååååååååång tid runt :(
 

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
SÅLD
Liwa1 skrev:
Hmmmm, kan du räkna mina sekunder tre gånger så sakta då.
Annars lär det bli suuuuuuuuuperlåååååååååååång tid runt :(
jag räknar givetvis efter önskemål, och om jag råkar varva dig i A finalen så drar jag givetvis av ett varv.... på mig :tungan .
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top