Frågor o Svar Gotland Ring med Sporthoj.com - Din MC

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
campar skrev:
Liwa> Vet inte om jag missat det i tråden, men hur mycket rabatterat är det egentligen på färjan?

/Niklas

Det är lite olika. Men det är upp till 50% på en del.

All info kommer i mailet :banana

/Liwa1

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Corbalin skrev:
Crap! fullbokat jö! :4skrika

Corbalin! Det kommer på måndag upp en reservlista på måndag kl 12.00 här på SH.
Se till att boka upp dig på den, då har du chansen om någon hoppar av.

Välkommen

/Liwa1

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Låter fint med släp rabatten, men när gäller rabatten från Oskarshamn?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Idag kl 17:50 har det skickat email med betalningsinfo och bokningsinfo för färjebiljett till alla som anmält sig.

Har Du inte fått något email med information på måndag 2:a feb ber vi dig kontakta gotlandring@sporthoj.com så ordnar vi problemet.

Trevlig helg,

Liwa1

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ursäkta att jag tjatar men jag har fått bokningskoden och allt det där men vet inte om jag har en motorcykel tills dess.
Är det ok att köra med en oreggad cykel på bandagen?

Liwa1 skrev:
Idag kl 17:50 har det skickat email med betalningsinfo och bokningsinfo för färjebiljett till alla som anmält sig.

Har Du inte fått något email med information på måndag 2:a feb ber vi dig kontakta gotlandring@sporthoj.com så ordnar vi problemet.

Trevlig helg,

Liwa1

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -02
Försäkringar på inhägnat tävlingsområde...

Kom tyvärr in lite sent i tråden så jag har inte läst alla inläggen....

Vad gäller på inhägnat tävlingsområde:
2004-01-31
Trafikförsäkringen gäller för
LF, Bilsport & MC, Trygg-Hansa, Folksam, SalusAnsvar och Tennant.
INTE för IF försäkrade motorcyklar. Vilket innebär att alla som kör en motorcykel försäkrad i if inte har någon ersättning vid personskada.

När det gäller vagnskadan:
LF och Tennant: dubbel självrisk
Folksam, B&MC, SalusAnsvar: vagnskada gäller
T-H och If: vagnskada gäller ej

Detta kan dock ändras till sommaren eftersom f-bolagen under våren bestämmer sig för vad som skall gälla under året. När juni börjar närma sig kommer vi dock veta vad som gäller.

Ang oreggade:
Om tillräckligt många av de som anmält sig har oreggade hojar skapar säker LIWA en sådan grupp. Annars blir det ingen åkning för oreggade eftersom de på inga villkor får köra tillsammans med försäkrade hojar.

Fråga gärna för from nu är jag med på tråden!

/ Johan Hellström
SMC, FÖK

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Ringde idag för att boka färjebiljetten men det gick INTE via det nummer som jag fick i mailet från Liwa1.
Man skall tydligen ringa 0498-201235, avdelningen för specialresor, alternativt 0498-201800 som är till växeln.
Dessa nummer kommer man dock bara fram på under vardagar.
Lite kul eller nästan pinsamt var att när telefonisten frågade vem som hade anordnat denna event så hade jag förstås inget annat svar på detta än Liwa1, Liwas riktiga namn har jag ingen aning om (kanske har missat det).
Skall prova förhoppningsvis redan i morgon på ovanstående nummer och se om det fungerar bättre.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hulken skrev:
Ringde idag för att boka färjebiljetten men det gick INTE via det nummer som jag fick i mailet från Liwa1.
Man skall tydligen ringa 0498-201235, avdelningen för specialresor, alternativt 0498-201800 som är till växeln.
Dessa nummer kommer man dock bara fram på under vardagar.
Lite kul eller nästan pinsamt var att när telefonisten frågade vem som hade anordnat denna event så hade jag förstås inget annat svar på detta än Liwa1, Liwas riktiga namn har jag ingen aning om (kanske har missat det).
Skall prova förhoppningsvis redan i morgon på ovanstående nummer och se om det fungerar bättre.

Hemskt tråkigt att du fick problem med bokningen.
Vi kontrollerar imorgon måndag med Destination Gotland om telefonnummer m.m. för bokning eftersom detta inte är den ursprungliga information dom givit oss :fatta! .

Alla som ska boka Nu kan väl vänta en dag så kommer vi att skicka ut ett mail imorgon kväll med uppdaterad information.

/Nitrous & Liwa1

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mankan skrev:
Jag var olydig och väntade inte :arsele
Men det fungerade iaf. fint med 0498-201235 så nu är man bokad :)[/QUOTEt]

Men Mankan då...vara olydig så där ;)

Ingen fara på taket, bra att det funkade grabben och att du är bokad. Det är vi med nu (kom på att även vi måste boka biljetter över) :kocko

Det nummer som gäller ÄR: 0498-201 235.
Beklagar att det nämndes ett annat i mailet och kanske ställt till besvär för er som försökt boka.
Koden är den ni fick i mailet gäller och är bara till för anmälda, därav läggs ej ut här i forumet.

Det finns spännanordning för mc på båda båtarna, men flest platser på stora färjan.

Oreggade mc kommer inte få köra med andra och det är ingen som anmält att dom har oreggad hoj, vilket gör att det inte kommer finnas någon grupp för oreggade hojar. OBS: om någon anmält sig och inte har reggad hoj, maila det till gotlandring@sporthoj.com snarast

Nu längtar jag till bandagen. :squid

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Liwa1, Nitrous; Fick ni tidigare rabatt från Oskarshamn ???
Den enda turen den dagen är framme i Visby kl 24 ;(

Åker själv över på onsdagen, tänkte på dom andra som får stressa & knappt ngn vila ;(

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
spirre skrev:
Liwa1, Nitrous; Fick ni tidigare rabatt från Oskarshamn ???
Den enda turen den dagen är framme i Visby kl 24 ;(

Åker själv över på onsdagen, tänkte på dom andra som får stressa & knappt ngn vila ;(

Du har fått PM nu om rabatter från Oskarshamn :tummenupp

/Liwa1

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
JohanFÖK skrev:
Vad gäller på inhägnat tävlingsområde:
2004-01-31
Trafikförsäkringen gäller för
LF, Bilsport & MC, Trygg-Hansa, Folksam, SalusAnsvar och Tennant.
INTE för IF försäkrade motorcyklar. Vilket innebär att alla som kör en motorcykel försäkrad i if inte har någon ersättning vid personskada.
/ Johan Hellström
SMC, FÖK

Hmm. Så som det ser ut nu ska man alltså undvika att bli påkörd av någon som har IF. Om alla från IF använder denna hjälm så borde det vara enklare att hålla sig undan.

Kom nu ihåg att detta är ett skämt, så ingen behöver bli förbannad på mig :rolleyes:

Bifogat

• protector.jpg
    protector.jpg
    10.9 KB · Visningar: 31

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
För en del personer ser det ut som dom inte fått mailet om betalningsinfon och färjan. Det gäller i första hand personer som har hotmail.

Ofta beror det på att man har skräpfunktionen (junk) på och att mailet hamnar där eller tas bort på en gång.

Så har ni inte fått det, kolla under skräp/junk först.
Lägg sedan till att ni godkänner mail från gotlandring@sporthoj.com

Har ni inte fått mailet så maila adressen ovan och jag skickar infon på nytt.

/Liwa1

"yoda"

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
CBR 929
Nu är det betalt och klart, bara att fixa alla uppdateringar på hojen innan sommaren!!! :yoparty

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
håll dig till långsam grupp, där omkörningar är förbjudna. VA!!?? Är omkörningar förbjudna i långsam grupp :va Hur ska jag då kvala till snabb?? Måste man använda :kulspruta eller!?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln