krokodilen73
Ny medlem
Idag vart det tydligen premiär 7,5cm tjock is jag jobbade och hann inte men jag tror jag fegar till det är en dm iallafall. Och det dröjer nog för nu är tempen på fel sida igen!!!!!!!!!
Mvh Christer
Mvh Christer
Man ska inte fega för mycket! Då får man aldrig åka
Var förbi på isen i dag en sväng, hade snört på mina gamla nötta spikdäck på polarens hoj. Dom dög till att göra lite skapliga nerlägg me iaf
Syster sitter på isen när hon tar bilderna, så de e fotat från ganska låg vinkel.
Snygga bilder, man blir vansinnigt sugen & köra.
Lämnade in hojen på "nollställning" dvs. ALLT ska kollas och åtgärdas om det behövs. Den ska bara funka som den ska...
Hämtar torsdag/fredag.... Nu fattas bara isfälgar & däck, sedan är det dax för premiären. Kollade isen på mälaren idag, ca 12cm. Borde räcka??
//
Benny
Snygga bilder, man blir vansinnigt sugen & köra.
Lämnade in hojen på "nollställning" dvs. ALLT ska kollas och åtgärdas om det behövs. Den ska bara funka som den ska...
Hämtar torsdag/fredag.... Nu fattas bara isfälgar & däck, sedan är det dax för premiären. Kollade isen på mälaren idag, ca 12cm. Borde räcka??
//
Benny
Man ska inte fega för mycket! Då får man aldrig åka
Var förbi på isen i dag en sväng, hade snört på mina gamla nötta spikdäck på polarens hoj. Dom dög till att göra lite skapliga nerlägg me iaf
Syster sitter på isen när hon tar bilderna, så de e fotat från ganska låg vinkel.
Fuskar lite med foten i men:
Olle,du fick finndäcken rättvända också!
Det där va ju inte mycket till isbana ser ju ut som en litet skridsko spår!!
saknar lite feta uppställ
du kan gå in på http://www.isbana-backe.se/ och kolla på filmer och det behövs fler anmälningar till träningslägret i funäsdalen så du är välkommen!
Fick en liten tur idag på Ostträsket (nån mil norr om Skellefteå). Kan säga att det inte bara är sjöarna som är perfekta nu, även skogsvägar och stigar är helt underbara i Norra västebottens kustland. Allt från blankis till 5 cm stenhård skare...
Tackar för inbjudan, får se om jag får vägarna förbi, är inte så lätt att ta sig från mig till dig då jag inte trailar hojjen. Och jag vet inte vad sheriffen säger om dubbutsticket om jag kör allt för allmänna vägar (-Vadå? är det inte max 1,2 cm utstick i Sverige? -Jahaaa, var det millimeter...) Har egna planer på att utforska kustlinjen i kågefjärden i helgen, kan man nog få ihop en mil eller så utan att behöva korsa sina egna spår två ggr. Får se om jag får sällskap, annars så...
Tackar för inbjudan, får se om jag får vägarna förbi, är inte så lätt att ta sig från mig till dig då jag inte trailar hojjen. Och jag vet inte vad sheriffen säger om dubbutsticket om jag kör allt för allmänna vägar (-Vadå? är det inte max 1,2 cm utstick i Sverige? -Jahaaa, var det millimeter...) Har egna planer på att utforska kustlinjen i kågefjärden i helgen, kan man nog få ihop en mil eller så utan att behöva korsa sina egna spår två ggr. Får se om jag får sällskap, annars så...
Du kan vara lugn! Det finns inga regler för dubbdäck på MC.
Möjligen haffa stoppar dig med skruvdubb kanske dom bedömmer hojen allt för farlig för allmän väg.
Dom flesta har bara gummi matta i bussen eller på släpet, sen rullar man bara ut cykeln på isen. Det funkarÄr det nån som plogar bana där uppåt nånting nu så kan jag tänka mig att lasta hojjen och komma upp annars
En fråga till er som använder finndubb. Vad lindar ni in era däck med när ni transporterar?
Jag har inte brytt mig om att göra det förut men nu känner jag mig fattigare och vill att dom ska hålla längre...
Menar du att man kan snurra runt inne i stan med Enduro dubbade Trelleborg Winter Friction utan att nån höjer på ögonbrynen? Låter för bra för att vara sant...
Jepp! Det kan du göra! Om det inte kommit nya regler som jag missat.
Sen vill du ju ändå inte halka runt med dom däcken på asfalten.
Jepp! Det kan du göra! Om det inte kommit nya regler som jag missat.
Sen vill du ju ändå inte halka runt med dom däcken på asfalten.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|