Nr:18
Snabbare än Don Queer
är det så, så äre ju suveränt faktiskt, Superbajk Chällänge då? borde väl va samma där?
//håkan
Se inlägget du quotade
är det så, så äre ju suveränt faktiskt, Superbajk Chällänge då? borde väl va samma där?
//håkan
Utan att nämna namn, men det finns ett par stycken i Superbike som alltid är sist och aldrig kör snabbare.. år efter år. Och dessa personer bör verkligen byta ner sig. De är både i vägen på kval och har troligen inte roligt att bli varvad 2-3 gånger par race.
Utan att nämna namn, men det finns ett par stycken i Superbike som alltid är sist och aldrig kör snabbare.. år efter år. Och dessa personer bör verkligen byta ner sig. De är både i vägen på kval och har troligen inte roligt att bli varvad 2-3 gånger par race.
Ja, det har varit ett problem. Att förtydliga detta i reglerna, är ett sätt att säga åt förarna att ta sig neråt... utan att behöva byta licens.Men är det ett problem? Man har väl alltid kunnat ansöka om "nedklassning" om man så önskat? Och om man haft goda skäl så har man fått sin B-licens? Eller har jag fel?
Om jag förstår det rätt ska Superbike Challenge vara öppen för seniorlicens, på samma sätt ska 125GP/250GP/SST600 också vara öppna för seniorlicens. Pro SBK ska kräva elitlicens. Ska forska i detta på måndag, det är domarkonferens denna helgen så förhoppningsvis vet man mer på måndag.
Det skule betyda att man kan hoppa in i sst600 eller sbk challenge direkt efter licenskursen rätta mig om jag har fel?
Men det är ju rätt populärt bland A-förare att gå in i REC och dominera, så visst SKULLE det kunna bli ett problem.
Man kan ju lika gärna göra om allt!!
2st klasser en 600 och en 1000
alla kvalar på samma villkår sen kör man ett A och ett B-race.
dela upp kvarlgrupperna efter tidigare tid på banan för att minimera risken för stora fartskillnader.
Och lös en pro-supersport klass med SM status (som förhoppningsvis kan köra med STCC).
Dom första 8 i 600 och 1000 har möjlighet att klassa upp sig till pro klasserna.
Serieanmälda förare i pro klasserna får köra, men får ej tillgodo räkna sig poäng.
(nu har ni lite ner och diskutera )
Inte dumt!
Visste väl att den skulle komma. Men nu har det faktiskt aldrig hänt att någon har blivit utkvalad för den sakens skull, och det var väl det som det pratades om?
Inte alls tokigt...Man kan ju lika gärna göra om allt!!
2st klasser en 600 och en 1000
alla kvalar på samma villkår sen kör man ett A och ett B-race.
dela upp kvarlgrupperna efter tidigare tid på banan för att minimera risken för stora fartskillnader.
Och lös en pro-supersport klass med SM status (som förhoppningsvis kan köra med STCC).
Dom första 8 i 600 och 1000 har möjlighet att klassa upp sig till pro klasserna.
Serieanmälda förare i pro klasserna får köra, men får ej tillgodo räkna sig poäng.
(nu har ni lite ner och diskutera )
Inte alls tokigt...
Vad jag hört är att detta om att man skall kunna hoppa in i vilken klass man vill med senior licens bara var en allmän skrivning, som i senare skede kommer att rättas till och allt kommer fungera som det tidigare har gjort.
Nej faktiskt inte, kanske dags att rensa upp i serieträsket och göra ett simplare upplägg.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|