Och med det fartyget tog man hem superbike VMhållundan skrev:2099416Mille är i och för sig den trevligaste twinnen jag kört, kändes oerhört smidig. Kan tänka mig att SP1 är som ett hangarfartyg i jämförelse.
Och med det fartyget tog man hem superbike VMhållundan skrev:2099416Mille är i och för sig den trevligaste twinnen jag kört, kändes oerhört smidig. Kan tänka mig att SP1 är som ett hangarfartyg i jämförelse.
Ankan_84 skrev:2099444hjälp mig vid köp:...... suzuki Sv650 eller eller fzs-fazer
SV650 Twin...ingen ketchupeffekt, men rått o gött ljud, går gött
fazer, go ketchupeffekt, mer hp, lite mesigare ljud, inte lika snygg i mitt tycke..
Vad ska jag köpa, fruktansvärt svårt att bestämma mig
Ketchupeffekt? Är det något att sukta efter Tycker det är betydligt trevligare att ha ett jämt o fint register med brutalt drag ända från botten upp till toppen. Mer lätthanterligt plus att den övervägande delen av åkningen (åtminstone min) så befinner du dig ju inte på autobahn eller motorvägar där du kan stå på rakt fram, utan på mindre slingrigare vägar. Där precis som många har sagt kommer twinnen i sitt rätta element med sitt fina register.Ankan_84 skrev:2099444hjälp mig vid köp:...... suzuki Sv650 eller eller fzs-fazer
fazer, go ketchupeffekt, mer hp, lite mesigare ljud, inte lika snygg i mitt tycke..
Det är bara du. Twin-ljudet passar en glidare, precis som ylandet från en radfyra passar en sporthoj.Dark_Messenger skrev:2099591
Sen hur man överhuvudtaget kan jämföra japsylandet mot en brutalt stånkande/smattrande/morrande twin kan jag inte förstå.. Men det kanske bara är jag.
Ankan_84 skrev:2099444hjälp mig vid köp:...... suzuki Sv650 eller eller fzs-fazer
Håller inte medFred00 skrev:2099685Det är bara du. Twin-ljudet passar en glidare, precis som ylandet från en radfyra passar en sporthoj.
Dark_Messenger skrev:2099591Sen hur man överhuvudtaget kan jämföra japsylandet mot en brutalt stånkande/smattrande/morrande twin kan jag inte förstå.. Men det kanske bara är jag.
Polka skrev:2099860Håller med dig. Fattar inte den här tråden faktiskt, killen funderar på att byta sin rad-4 mot en v-twin men han är rädd att han ska sakna ljudet från sin rad-4
Glidare är långslagiga och sportmaskiner är kortslagiga. Dessutom har sportmaskinerna också för det mesta lite mindre slagvolym än en glidare.Maax skrev:2100357P.S. Det finns ju V2 ljud ( glidare ) och sen finns det V2 ljud ( Sport ), inte riktigt samma sak.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|