Kuben
Cementarsel Mc
Ooops nu snackar vi ett liiiitet trådlyft.Ca:4 år.
Ja du herr Pinky... sen blev det en gammal-gixx igen. Men hur kom du in på KTM 950 ?
Jag tycker inte att man kan jämföra en v-twin och en radfyra. Helt olika karraktär å motorn, ljudet ja allt. Hade både och och är nu inne på att skaffa mig en av varje för att tillfrädsställa mina behov. Kanske inte bästa svaret men jag tycker det.
Essgrens (läs: Andreas) trådlyft...
Vet inte varför jag vart inne på 950, troligtvis var jag sugen på motard men tyckte dom mindre var för trötta. Det stora åbäket visade sig ej heller det falla mig i smaken.
Bara att inse, det är och kommer alltid att vara radfyra för min del.
Trots att du blir frånåkt av 2 LC4r på slangen
Jo, inte lätt alltid.
Lustigt nog skulle man kunna göra en jämförelse här och tycka att man i sin Land Rover Defender kör ifrån en Porsche vid ett rödljus om föraren i Porschen är omedeveten om att det är ett race på gång...suck.
Byt olja eller gör något annat vettigt med din trötta moppe istället.
Kul att du fortfarande blir så upprörd trots att det har gått 2år.
Enbart därför jag retas!
Ljudet i rad4 är ju nästan pinsamt om man jämför med en ordentlig twin.. detta tycker jag trots att jag äger 2 st "4r" själv..
Är avis varje gång jag är ute och åker med en polare som har en ktm 950 sm..
Den skakar rutor på tomgång och ligger man bakom t ex vid rödljus så pulserar hela skinnstället av tryckvågorna...
För att vara lite snusförnuftig - det handlar inte om radfyra kontra twin, det handlar om DIG!
Det handlar om olika körsätt, vad man gillar för slags motortemperament, hur man väljer att vrida på rullen och när, på vilket sätt man vill impa vid korvkiosken... allt möjligt. Enda sättet att ta reda på saken är att prova att köra en säsong med twin, så kan du avgöra sedan.
Tyckte för övrigt kommentaren om lekutrymmet var rätt bra... det känns som om man behöver mer svängrum för att en stor fyra ska komma till sin rätt.
...Jag hade en SP1, visst den lät fint på tomgång med öppna pipor, men det var nog allt. Den var ful tung och hade dåligt drag. Ungefär som en fet tjej....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |