Kommer osökt att tänka på detta gyllene exempel på internethumor:Hjälp sökes!
Behöver kapa mina länkarmar och ska tappa upp ny m8 gänga.
MEN. Det ena axelögat är fan fastrostat deluxe. Det är också en rundstav jag har att sätt emot. Hur fasen lossar man denna som är fastrostad? Alltså delen på höger sida som är skruvad.
Haha har inte sett den innan.Kommer osökt att tänka på detta gyllene exempel på internethumor:
Hade de inga nyloc eller hellre såm mutter med låsfunktion i metall jagintevetvadheter.Min vän! Kul att någon har intresse för status!
Mycket är mitt svar. Jag skolkade från jobbet i Fredags och byggde vidare på mitt nya footcontrol system. Kom på att jag kan använda rören från gamla styrena. Så jag byggde samma design enligt skissen från ebay tillbehöret och det blev asnajs estetisk look och 22mm rören passar med de gamla levers för broms och växelspak.
Slutet gott, allting gott? Nej tyvär...
Det visar sig att det är en jävla kraft i länkaget för att använda bakbromsen. Tom stålrören på 22mm dia kan flexa ett par mm. Kikade runt på nätet och andra kit har en stödskena som installeras på bulten för bakre footpeg.
Det fina är att den bara behövs för bakbromsen då växelreglaget inte behöver någon som kraft för att växla.
Men allt var slutsålt så jag fick göra ett eget provisoriskt. Det blev bättre än orginal jag hade i styrka men plattjärn från Biltema vinner man inga priser för... Eller?
Har kärat ner mig lite i just att hojen är "individualistisk" så kanske fan att jag behåller. Haha
Yes, har plats och installerade kontramutter. När allt är testat så ska jag även dra på loctite som jag köpt.Hade de inga nyloc eller hellre såm mutter med låsfunktion i metall jagintevetvadheter.
Har du plats för kontramutter, (glöm inte körnslaget). Sen hade jag satt gänglåsning också... Man vill liksom inte att det där kan komma lös.
En god vän köpte en gång en Virago för att, citat; "Det är ju den odiskutabelt snyggaste glidaren på marknaden." Slut citat.
Jag; "Ehrmmummelharkelotydbartgrammatiskthsveri. Fin färg!"
Han kör dessvärre inte hoj mer. Han har andra hjul, som roteras med handkraft...
Han hade en jubileummodell. Fattade inget. Svart, mörkröd med guldpinstriping, typ...Yes, har plats och installerade kontramutter. När allt är testat så ska jag även dra på loctite som jag köpt.
Jag håller med din vän, den hängande motorn gör hojen görsnygg. Blir det som jag vill kommer hojen bli jävligt clean och "skinny".
Vagnsbult kanske? Med en limklick på?Det absolut svåraste när man ska styla är sadeln... Blir lätt tattigt och det är enligt mig svårt att få installationen både bra samt enkel att lossa och sätta dit.
Nu har jag klippt färdigt plåten och bockat den klart. Men jag har problem med fästet.
Bulten måste ju sitta under sadeln och den kommer man inte åt igen när väl paddingen/kudden är på.
Svetsa fast bulten hade varit bäst men har ingen svets. Finns det någon specialmutter som man kan installera som är garanterad att inte vrida sig / snurra med när man lossar muttern?
Obs, det är aluinserts, dvs dra inte åt så in i helvete.Blindnit!!!
Hurra!!!
Mutternitsats
Sats med nittång och nitmuttrar i aluminium. Tången har plastöverdragna skänklar för bättre grepp och moment. Satsen levereras i en plastlåda med transparent lock och bärhandtag. Tillbehör: 4 st. utbytbara munstycken M3, M4, M5, M6 Innehåller: 20 st. mutternit M3, M4 och M5...www.biltema.se
Ah tack. Tror det kommer hålla fint bara jag får till en bra press. Ska testnita lite förstObs, det är aluinserts, dvs dra inte åt så in i helvete.
Men det finns kit på Amazon, temu etc med stålgängor
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |