Kör ett tag och ta beslutet om fuggeclean senare, nya bensinen kan ju ev lösa upp lite gammalt klegg om du har flytning!2mils testrunda och vilken succe! Fixade frambromsen och med höjd tomgång är den en riktig go glidare med rätt bra power faktiskt.
Är kluven om jag ska plocka ner förgasaren och rengöra när jag tycker hojen går bra. Kanske vinterprojekt med gaffeln?
Ja, pratar vi Viagra så har jag det i MOB. Pratar vi Virago har jag ingen erfarenhet. Men denna tillsats SI-1 har funkat för mig och "förknasare"2mils testrunda och vilken succe! Fixade frambromsen och med höjd tomgång är den en riktig go glidare med rätt bra power faktiskt.
Är kluven om jag ska plocka ner förgasaren och rengöra när jag tycker hojen går bra. Kanske vinterprojekt med gaffeln?
Aha, jag trodde det var för vinterkonservering men lite sånt skulle man ju kunna slänga i tanken då.Ja, pratar vi Viagra så har jag det i MOB. Pratar vi Virago har jag ingen erfarenhet. Men denna tillsats SI-1 har funkat för mig och "förknasare"
View attachment 496630View attachment 496631
Hur mycket doserar du, och hur länge "håller" det?Ja, pratar vi Viagra så har jag det i MOB. Pratar vi Virago har jag ingen erfarenhet. Men denna tillsats SI-1 har funkat för mig och "förknasare"
View attachment 496630View attachment 496631
Depåstöd eller kompis!Hur fan ska man kolla oljenivån när hojen inte har centralstöd längre? riskfyllt att ligga på golvet samtidigt som man måste luta hojen rakt ju!
Mina dämpare är i klenaste laget. Vid normal körning är de rätt hårda men bottnar aldrig. Skulle jag dra en vägbula i hög fart skulle de def bottna. Det jag är ute efter är mer tolerans mot bottning. Mjukare skulle de få vara men då går de ju lättare i botten.Nu har du max förspänning.
Skulle oljan kollas med hojen på centralstödet? Då får du väl ändå inte rätt nivå när den nu står på hjulen?Hur fan ska man kolla oljenivån när hojen inte har centralstöd längre? riskfyllt att ligga på golvet samtidigt som man måste luta hojen rakt ju!
Hehe. Tack för input. Jag skruvade bort centralstödet under min kategori "trimma vikt för viragon" så det är borta nu.Skulle oljan kollas med hojen på centralstödet? Då får du väl ändå inte rätt nivå när den nu står på hjulen?
Så mäta oljan du trattar på, film eller spegel och märk ut ”nya” nivån.
Alternativt är det inte så kvistigt. Se till så den har olja, typ.
Spegel tror jag på. Är den stor nog så kan du samtidigt jobba på image, pose på hojen medan du drar in kinderna sådär som alla hårdrockare gjorde på 80-talet. Du som bara skulle kolla oljan…
Något att ha till vintern när jag river gaffeln kanske också?Köp ett framhjulsstöd, eller bygg ett.
Ger i o f s lite lutning men nog försumbart bara att jämföra en gång så vet du sen.
Är praktiskt till mycket.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |