wallbanger
Ny medlem
Newtons andra och P=F/A är svaren på era funderingar
Last edited:
Newtons andra och P=F/A är svaren på era funderingar
Nja. P=W/t (Effekten[Nm/s]= W[nm]/t
Däremot är σ=F/A (Spänningen "sigma"[N/mm^2]=Kraften F[N]/Tvärsnittsarean A[mm^2])
Din formel σ=F/A är nog svaret. dvs brottspänningen överskreds
Det jag sagt är. Att vara med i en olycka i 30-35 km/h klassas likställs av "RÄDDNINGSTJÄNSTEN/BERÖRDA RÄDDNINGSORGAN" med ett fall från 5 våningen.
Med deras resonemang skulle alla som kokar vatten sväva i livsfara!
Vilken målgrupp vänder ovan nämnda organ sig till med sina hobbyEinsteinpåstående??
Ungefär lika smart som när man i propagandan, som föregick lagen om bilbälte i baksätet, angav en exakt vikt på "elefanten" i baksätet utan att ta hänsyn till den mycket varierande retardationen hos olika bilar.
Fan va ni gnabbar...
Vilken har störst energi? En mcförare i 90 km/h kontra en kula från en ak47a med en utgångshastighet på 700 km/h?
Varför stirra er blinda på hastigheten? Tänk lite längre.. Vad finns ute i verkligheten. Vad kan du skada dig på ute i trafiken när du väl ligger där?
Stopp ansiktet i en liter vatten.. så kan du se att även en liter vatten kan vara livsfarligt när det används på "fel" sätt.
ok. 30 km/h är totalt ofarligt.
Så med andra ord så kan vi se det som så här.
Du är ute med en cykel och cyklar. En vanlig Svensson får ta i rätt bra för att hålla 30 km/h. Du kör omkull...
Vilken målgrupp`?
Den dag du ligger i på marken efter en olycka.. Då tror jag nog att du är jävligt glad när "räddningspersonal" är på plats.
Och fan vad du bidrar med dina enradsinlägg
Ser inget....
Det var inte "hondas" fel att dom gick av. definitivt misshandlade säger jag. Tro det eller ej men honda har bra kvalitet på sina cyklar. Ta en öl och tänk på hur länge monkeybiken hängt med. PROBLEMFRI!!!
Hade in min gaffel för packningsbyte där dom upptäckte brott på båda ben precis under nedre kronan, Verkstan var i kontakt med honda där dom i sin tur kollade tidigare historia på hojen & det visade sig att en av ägarna krockat & försäkringsbolaget repat & sålt den vidare, så där fick jag ta en smäll på 11000
Om ngn skulle tvinga mig att spekulera så skulle jag sätta mina pengar på samma sak. Endera körde de på ngn de inte såg (lätt hänt med motljus och repigt visir), eller också kraschade de av annan orsak och hojen bonkade sönder gaffeln när den tumlade till stopp.
Här va en stubbe som orsakade Gaffelbenen och ej någon olja..
Lite ont i vä sida +2 revben (bara sprickor) jävla tur ...Fy fan vad den så ut
hur klarade du dig?
Hade in min gaffel för packningsbyte där dom upptäckte brott på båda ben precis under nedre kronan, Verkstan var i kontakt med honda där dom i sin tur kollade tidigare historia på hojen & det visade sig att en av ägarna krockat & försäkringsbolaget repat & sålt den vidare, så där fick jag ta en smäll på 11000
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |