För att återgå till topic. Elhojar verkar kul, undrar vad farbror blå skulle säga om denna? "Åka på bakhjulet? Nej snälla konstapeln det ser bara så ut"
Wow, kolla avgassytemet:Det finns en holländsk tillverkare nu också
Track T-800CD
It comes outfitted with three pre-programmed ECU Settings enabling it to run on 100% Pure Plant Oil viz. Sunflower oil or on low power diesel. E.V.A. CEO Erik Vegt referred to the bike as a
“BMW GS killer with KTM LC8 drivability and Suzuki Hayabusa-like torque.It’s the ultimate long distance and long life motorcycle that can run on diesel fuel or 100% pure plant oil .”
He also Cited:
“This week we sold 15 bikes and production is on its way for the first 250 to 500 units that will be sold within the next 2 years. Unfortunately, requests on this bike will probably exceed the production level for some time to come as we have received more than 2000 purchase requests already. For now we will only target the EU market, but we have already appointed a U.S. distributor which will be announced in 2007.
Kollade EFOY's celler.På båtmässan lanserar dom bränslecells drivna kraftverk för båtar i lite olika modeller med olika effekt typ 2 - 4 kW. Ca 70k. En tank etanol (kan varit 8L om jag mins rått) räcker hela semestern och lite till.
Så tekniken kommer för "fasta" installationer.
Kollade EFOY's celler.
Jag tror att du läst lite optimitiskt. Dom dribblar duktigt med enheterna för
att få det att se riktigt bra ut.
Så för att förstärka sågningen från GuW så ger den största enheten från EFOY massiva 65W !!.
Alltså tillräckligt för att driva ett halvdussin lågenergilampor.
Jag väntar nog med den investeringen....
OmGUW skulle skjuta sin moppe framför sig är jag helt övertygad om att energiåtgången skulle vara betydligt högre ån för bränslecellen.
Men så hävdar jag inte att den går hela semestern på en tank på 8 liter heller! (och lämmnar 2.4KW)
Ni får förlåta en grining gammal gubbe, men jag har sett för många värdelösa grejer hypas gång på gång för att vara lika naiv som er.
Möllers flygande bil, skulle lanseras när som helst 1953,66,75,82,91 samt ett fleral gånger till.
Spelkonsollen Gizmondo, det pumpade investeringsmiljoner i det projektet och det blev ingenting, nu har samma snubbe startat om med samma namn och får fortfarande folk att kasta pengar på honom.
Per Perssons (här i Umeå) magiska bredbandslåda som skulle streama gigabithastighet på telefonkabel, samt alla andra bluffprojekt som samma snubbe lurade till sig pengar med.
Tusenkronorsdatorn (har ni fått era ni som beställde?)
Det magiska batteriet från Boston Power, Bloomboxar och en massa annat får stå ut med min skepticism ett tag till, eller bevisa att det håller vad det lovar!
Faktum är att elbilen är inte långt ifrån vad den var för 100 år sedan, redan då hade hade den en räckvidd på 10 mil och en topphastighet på nästan 80km/h
Jo visst finns det en massa skojare i varje bransch, men man kan ju titta på det från andra hållet också. Hur många uppfinnare / entreprenörer / forskare m.fl. har inte skapat fantastiska saker som t.ex. pacemakern, rymdraketen (den var ju för fasiken hypad redan på stendåldern , penicillin, microchip osv. Listan kan ju bli ganska lång på sånt som verkade väldigt otroligt men som faktiskt stämde/funkade.
Jo, visst, fast samtidigt så var det ju inga jättehopp från ingenting till fullt fungerande saker som skedde i smyg över natten.
Regeln "Låter det för bra för att vara sant, är det med allra största sannorlikhet så" gäller fortfarande.
Jag samlar på tidningen "Populär mekanik", alltså den svenska utgåvan av Popular Mechanics som gavs ut på 50 talet, många av uppfinningarna och ideerna som presenteras där är fullkomligt skrattretande, men i tidningen framställs dom som "ska lanseras under nästa år".
Bland annat den flygande bilen!
Framtiden var bättre förr.
Fast en bränslecell omvandlar etanol till el med ca 40% verkningsgrad, dvs det vore lika bra att köra ett Honda-elverk på etanolen istället.
Det och det faktum att man relativt snabbt måste byta ut bränsleceller som går på så skitigt bränsle som etanol gör att alla som bryr sig om kostnaderna inte väljer bränsleceller.
8 liter räcker hela semestern i min hoj också, om jag knuffar den framför mig!
Ett av problemen med Eldrivna fordon är just elen, visst att den bara finns i var mans uttag, men det finns brist på EL redan idag, så hur blir det då inte om alla skall börja "tanka" sina bilar och hojar med el också?
Lyckas du få ut 40% ur en bensinmotor så får du vara lycklig jag vill minnas att verkningsgraden för en riktigt bra motor vid bästa tänkbara varvtal ligger runt 30%...
...
Faktum är att elbilen är inte långt ifrån vad den var för 100 år sedan, redan då hade hade den en räckvidd på 10 mil och en topphastighet på nästan 80km/h
Det spelar inte så stor roll, du får ganska mycket soppa för prisskillnaden på 68000:- också!
....
Tycker att den fantastiska utvecklingen av elfordon som man hör talas om en något överdriven.
.....!
Men men min lilla elbil tar mig 4mil vintertid med marginal och den är från 1995 3 kr milen i elkostnad
Och som andra redan sagt så står den så fint o laddar under natten och är varm, klar och redo att köra iväg med på morgonen
Maken till negativitet får man leta efter. Här har du en snubbe som fipplat ihop sin egen elbil & använder den med framgång till låg kostnad sedan åratal, ...& inte ett gott ord kan du unna.Jo, visst, jag skulle kunna åka golfbil till och från jobbet också, men vill jag göra det är frågan?
Nej.
Vore elbilarna så billiga och varma och gosiga och bra som du påstår skulle folk vilja ha dom,
Just nu är dom bara dyra och dåliga, och omiljövänliga.
För just nu har vi inte tillräckligt mycket ren elkraft från kärnkraften att tillgå, så nu eldar vi brunkol i gamla kolkraftverk för att ladda din golfbil.
Om alla elfordon i europa skulle pluggas ur kunde vi kanske stänga ett kolkraftverk så att jag kan värma mitt hus med ren kärnkraftsel!
En av elcittrorna hade i alla fall bra värme: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article742355.ece
Maken till negativitet får man leta efter. Här har du en snubbe som fipplat ihop sin egen elbil & använder den med framgång till låg kostnad sedan åratal, ...& inte ett gott ord kan du unna.
Jo, visst, jag skulle kunna åka golfbil till och från jobbet också, men vill jag göra det är frågan?
Nej.
Vore elbilarna så billiga och varma och gosiga och bra som du påstår skulle folk vilja ha dom,
Just nu är dom bara dyra och dåliga, och omiljövänliga.
För just nu har vi inte tillräckligt mycket ren elkraft från kärnkraften att tillgå, så nu eldar vi brunkol i gamla kolkraftverk för att ladda din golfbil.
Om alla elfordon i europa skulle pluggas ur kunde vi kanske stänga ett kolkraftverk så att jag kan värma mitt hus med ren kärnkraftsel!
En av elcittrorna hade i alla fall bra värme: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article742355.ece
Han har väl köpt en Renault så vitt jag vet?
IOFS borde märket generera medlidande, men det gäller även dom som har köpt den bensin/dieseldrivna varianten.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |