Och nu till kuggfrågan, varifrån får staten de pengar som han vill få utbetalt till sig?
De pengarna kan ju tas från folk som var skyldiga och fick betala fortkörningsböter, givetvis.
Och nu till kuggfrågan, varifrån får staten de pengar som han vill få utbetalt till sig?
men det är även personer på Länstyrelsen som sitter där tackvare våra röster å våra pengar, om vi inte ser till att rätt folk sitter där så får vi allt punga ut för andras misstag inom staten osv eller va de heter..
gnäll inte bara om att de är våra pengar se till att de använder våra pengar på rätt sätt istället..
De pengarna kan ju tas från folk som var skyldiga och fick betala fortkörningsböter, givetvis.
Absolut medhåll. Vi får se till att påverka våra politiker så att det röstas fram lite förslag som gör att de blir lite mer direkt personligen ansvariga eller hur?
Eller menar du ngt annat?
Instämmer med dig,
(Jösses. NÄR skall folk i det här landet fatta att när de "skall ha pengar av staten" så är det inte "någon annans pengar" utan det är vi skattebetalare i det här landet som står för det...)
(Inte svar till dig specifikt Liberia, bara ett allmänt inlägg i tråden)
Precis. Han klantade sig (han erkänner ju i sitt första inlägg) och vill nu ha våra pengar...
Najs.. riiiktigt najs attityd.
Jösses. NÄR skall folk i det här landet fatta att när de "skall ha pengar av staten" så är det inte "någon annans pengar" utan det är vi skattebetalare i det här landet som står för det...
Folk gnäller om att de inte får göra ditt eller datt, att man vill ha mer eget ansvar. När man då får ta konsekvenserna av sitt handlande (dvs man har eget ansvar) så blir det kanske inte riktigt lika kul...
Jag fattar faktiskt inte hur man kan vara så korkad att man inte inser det. Snacka om att skjuta sig i foten. Samma sak gäller försäkringsbedrägerierna. Det är vi andra som får betala med höjda premier och sen kommer folk och gnäller på att premierna är höga.. Well... gissa varför.... Har inte folk fattat det enkla koceptet med orsakssamband? Orsak -> Verkan liksom.
*suck*
Sådärja, en brandfackla så gott som någon annan att bita i. Sjukt of-topic, men wtf liksom...
So sue me.
Tack :bugar
Men det känns som om jag har kidnappat tråden nu. Inte meningen
Min poäng är att bara för att det juridiska systemet råkade ha en lucka eller fler som "den förmodat skyldige" letat sig igenom för att slippa bli dömd skyldig så betyder inte det att vi andra skall kollektivt bestraffas för att denne inte tog sitt ansvar.
Att slippa bli dömd skyldig för ngt man faktiskt gjort räcker.
Ja, jag kommer säkert att hamna i den situationen själv någon gång och kommer helt säkert att whina o svära en hel del, men att ta mitt ansvar, det är jag inte för feg för att göra. Men mest kommer jag nog att svära över att jag var så jävla dum att jag tog chansen. För det kommer jag inte att kunna skylla på någon
Va? Hur vet du det? Dessutom spelar det ingen roll om man är skyldig om det inte går att bevisa. Sporthojar är dessutom svåra att hålla i rätt hastighet, du borde testa en
Jag förstår inte vem som är tävlingsföraren och vem som ska skämmas.2905859Väl talat "tävlingsförar'n"
*skäms*
Vem har gjort det?2906133Hur korkad är man inte om man kör så att man riskerar att förlora sitt körkort när man är lastbilschaffis???
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|