Friluftstråden

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vart var ni o traska runt , fan haft feta vandringsemestrar på 30-60 dygn.Kört Kungälv-Norge bohusleden med avstickare för 2 veckors fest längs kustelden/soteleden.Ja asså smögen,lysekil o grebbestad me massa boz.De va fan kul som fan.
- Ah va fan kool mannen asså liksom. Jag plockade upp 14 fotomodeller på väg hem från jobbet, så jag är helt asfett trött nu liksom...asså.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Taskigt skrivet.
Ok för att du får hjälp, men det ger dig inte rätt att racka ner på andra som inte har den lyxen.

Du det var inte ens meningen , tror han tracka mig bara så därav det svaret.

Iaf massa folk går leder på 250-800km speciellt tyska ungdomar o så under sommaren.

Tänkte snubben skulle mytomanförklara mig för jag gjort det.

Liksåm mycket annat :hihi

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Tänkte komplettera med ett nytt tält till nästa säsong. Ska bara fraktas i bil, så vikt spelar ingen roll.

Önskemål är modell större (typ ståhöjd), snabbt/enkelt att sätta upp, och absid av något slag där det får plats en campingstol under, där man kan sitta när det regnar. Plats för gubbe och hund, samt kanske ytterligare nån person. Någon som har tips på bra modell?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tänkte komplettera med ett nytt tält till nästa säsong. Ska bara fraktas i bil, så vikt spelar ingen roll.

Önskemål är modell större (typ ståhöjd), snabbt/enkelt att sätta upp, och absid av något slag där det får plats en campingstol under, där man kan sitta när det regnar. Plats för gubbe och hund, samt kanske ytterligare nån person. Någon som har tips på bra modell?
Kolla på ett mindre familjetält som är uppblåsbart.

Kanske blir för stort och då svårt att hitta bra yta för men värt att kika på.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Du har ju de där ”plats-för-din-mc”-tälten. Annars brukar familjetält vara väldigt stora (4-6 pers) och uppblåsbara är väl mer ersättning för husvagn för sådana som absolut INTE kan tänka sig friluftsliv.

Jag sitter bekvämt i Helinoxen inne i absiden på Nammatj 3GT när det regnar; faktum är att man ryms 2 st i varsin stol.
IMG_0637.jpeg

Hamamatsu

Sporthojsnörd
Gick med
23 Sep 2024
Hoj
Honda CB500X '23
Såg ett "glamping-tält" på Sweden Rock sist. Snubben hade byggt med litet bord och grejjer där inne, tältsäng också. Det såg otroligt bekvämt ut måste jag säga :)

Skärmbild 2024-10-14 090741.png

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Exempelvis. Drygt 22 kilo.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike

https://www.outdoorxl.se/kampa-brean-4-air-tc.html (vet inte om outdoorXL är bra). Med bomull i duken andas tältet bra, blir svalare när det är varmt, varmare när det är kallt och nästan kondensfritt med härlig luft. Tungt och dyrare men lätt värt det om man ska sova en del nätter i det och inte ska bära långt. Vi använder biltemas 18v multi pumpar med delat batteri för att blåsa upp tält och madrasser.

Kanske i största laget för dig och en hund. Vi bor två vuxna och två barn i det.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-

Den här killens kanal kollade jag mycket på förr.
Tält, tarp, hund, brasa och regn. Whats not to like.
Han har testat en massa tält, fordon och utrustning och olika årstider genom åren. Lite feelgood att kolla på.
Man vill ha hund. 🙂
Kolla inte på klippet om hunden Bruce (2011-2023).

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag har ju förmånen att få hänga med den här lånekompisen

Messenger_creation_F1589658-3C44-4436-8599-B881DF49941A-01.jpeg

...men ser fram emot egen valp också, till våren/sommaren.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Oj vad jag plötsligt saknade min vän Alfons, som vi fick avliva 24/9:cry:. Angående tält så har jag provat en del. Allt från dyra norska "fjälltält" till Jysk, Biltema och Harald Nyborg. Jysk och Biltema går bort, festivaltält. De där norska fjälltälten ger jag inte heller så mycket för, kanske bättre nu men på -90 talet var det ingen hit, har fortfarande kvar mitt 6-manna tält från Harald Nyborg som jag och kompisarna åkte till Assen med för 20 år sedan, och det lånas frekvent ut till barnfamiljer i vänkretsen. Jag tycker jag har hittat något mittemellan vad det gäller kvalitet och pris. https://www.quechua.com/quechua-tents De blev ju kända för deras "popup" tält men har mycket mer på repertoaren nu. Har ett par stycken och tycker kvaliteten är oslagbar jämfört med priset.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En polare är insöad på tält och vad som är bäst kvalitet mm, jag kan kolla med honom. Men kika annars på vad folk använder som är ut på expeditioner och nördar in sig i tältande. Det finns några märken tydligen som håller i decennier och klarar orkaner om nu det är önskvärt.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka