Fritt fram att bära kniv i skolan

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden när jag läser i tråden.

Sikher är undantagna hjälmtvånget när dom kör motorcykel också. :arsele Jag vet det är sjukt. Dom får ju inte ta av sig turbanen.:)

Är inte så himla insatt i detta, men kniv som kniv anser jag?!
Hur menar du?

Nej, knivlagen är för att polisen skall kunna ta pundare osv., därför har den undantagen som beskrivs ovan så att den inte skall vara tillämpbar på "vanligt" folk. För att dra det kort.

Under knivlagen faller precis allt polisen behagar, så om du köpt en ny gardinstång är det fritt fram för polisen att ta dig enligt knivlagen, om man bortser från tillämpningarna. Har du en tomflaska (glas) i bilen är det i princip samma sak, du kan åka dit på den med enligt lagen.

Du utgår utifrån att han är hitflyttad och inte uppväxt här.

Då hade förmodligen hans föräldrar valet att flytta till ett land där det inte är accepterat att bära kniv offentligt, kräver då deras religion det och dom tänker uppfostra sin son i den religionen så har dom gjort minst ett felaktigt val på vägen.

Folk som flyttar hit från Alaska får sluta bära magnum 44 dold under kläderna, då får siker sluta bära kniv....

Då hade förmodligen hans föräldrar valet att flytta till ett land där det inte är accepterat att bära kniv offentligt, kräver då deras religion det och dom tänker uppfostra sin son i den religionen så har dom gjort minst ett felaktigt val på vägen.

Folk som flyttar hit från Alaska får sluta bära magnum 44 dold under kläderna, då får siker sluta bära kniv....
"Men den är bara laddad med lösa skott, konstapeln" :rolleyes:

När flytta dom hit och när kom lagen?

När flytta dom hit och när kom lagen?

Sikh samma, ä ndras lagen så får dom ändra sig efter den, det fick alla andra som brukade bära kniv innan knivlagen.

Känns det jävulst viktigt för dig att mentalt svaga människor (dit räknar jag alla kraftigt religiösa) får bära kniv som någon slags snuttefilt?

Sikh samma, ä ndras lagen så får dom ändra sig efter den, det fick alla andra som brukade bära kniv innan knivlagen.

Känns det jävulst viktigt för dig att mentalt svaga människor (dit räknar jag alla kraftigt religiösa) får bära kniv som någon slags snuttefilt?

Nej, personligen skiter jag i om vad som händer med saten, men nu tog dom beslutet att vad det nu en var han hade i slidan, inte var just en kniv. För annars lär ju polisen plocka honom på skolgården eller? För dom skiter garanterat fullständigt i vad skolledningen tycker och tänker.

Antagligen läser dom inte tidningen men nu lär ju klasskompisarnas föräldrar informera med glädje om dom ser något problem med vad det nu är han bär på.

Kort gott så är ju disskussionen totalt meningslös förutom för dom som med glädje höjer rösten så fort det är en sån däringa en, som kommer hit osv.

Fast HA fick de inte läkarutlåtande om att de mådde så dåligt med hjälm på, instängda med panikkänslor.

Har hört det ,men vet ej om det stämmer till hundra procent.

Har dock sett en huvudlös förlåt hjälmlös snubbe kommma åkande med skägg o väst

Jag undrar hur gör en Sikh när de ska flyga?. Herregud om du har med en nagelsax liksom.

Men det är klart regeln gäller väl inte alla.

Vad blir nästa grej?

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back