Ful, fulare, fulast?

Lacken är snygg, men VARFÖR kan man inte skippa skitnödig ko-utseendet? Kolla på MotoGP-racers, hur snygga som helst.

valmers skrev:
Lacken är snygg, men VARFÖR kan man inte skippa skitnödig ko-utseendet? Kolla på MotoGP-racers, hur snygga som helst.
För oss som bara sätt kor på avstånd, vad är det som är kännetecknar en skitnödig kossa?

valmers skrev:
Volvo PV-kutryggen ja. Skitnödig ko [tm]
Men har de inte en sån för att få mindre luftmotstånd vilket behövs när de inte är så effektstarka som en MotoGP-hoj?

valmers skrev:

DET var vackert sagt!
Nästan religöst, tror jag ska börja samla på Valmers citat. :lol

Hojen är skitsnygg, 80- talet är tillbaka och jag förstår inte rubriken på tråden?
Nu väntar vi bara på raceställ med extra axelvaddar (det kan stå TAKANO på dom oxå) och stövlar som är stylade som ribbstickade benvärmare. :banana
Hockeyfrillan är ju redan här, kolla in grabben till höger.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Nu väntar vi bara på raceställ med extra axelvaddar (det kan stå TAKANO på dom oxå) och stövlar som är stylade som ribbstickade benvärmare. :banana
Hockeyfrillan är ju redan här, kolla in grabben till höger.
Vi som sprang runt med hockeyfrilla och rosa Bagehera (stavning) overaller på 80-talet har efter år av terapi blivit kvitt minnena av detta snedsteg i mänsklighetens utveckling och hoppas verkligen att du har fel! :D
(Har iofs haft hockeyfrilla de senaste 8 åren, inget där uppe och lite längre där bak, och lite mer på ryggen... :död)

Last edited:
Goodstuff skrev:
En racermotorcykel kan per definition inte vara ful...
På samma sätt som en Suzuki inte kan vara ful, rent definitionsmässigt alltså (gäller särskilt sjufemtiorna, vilka är de allra vackraste av guds skapelser). Då inställer sig den besvärande frågan; hur kunde just Suzuki göra en så jävla ful racer som "anknäbben", vad den nu hade för beteckning :va

Svara på den, ni som kan...

Bingo skrev:
...hur kunde just Suzuki göra en så jävla ful racer som "anknäbben"...

Den gillade jag faktiskt. Och den finns i två upplagor:

• Snöskyffeln
• Anknäbben

Personligen tycker jag att Snöskyffeln är grymt ball.

:tummenupp

Bifogat

• snoskyffeln.jpg
    snoskyffeln.jpg
    123.6 KB · Visningar: 47
  • anknabben.jpg
    anknabben.jpg
    137.7 KB · Visningar: 57
Nyteknik skrev:
Den gillade jag faktiskt. Och den finns i två upplagor:

• Snöskyffeln
• Anknäbben

Personligen tycker jag att Snöskyffeln är grymt ball.

:tummenupp
Brutala grejor :tummenupp

aprilian ger MYCKET av VILL HA BEGÄR...arghhh va läcker den är. Svepande linjer, läckra färger och en brutalmotor/Chassi. MS aprilia/or har alltid haft den klart bästa lacken. Basta!!

Mvh//ZS

Edit: Men det är klart, nu när man kör SM så kanske man inte får göra inlägg här på rejsing forumet :arsele

valmers skrev:
Lacken är snygg, men VARFÖR kan man inte skippa skitnödig ko-utseendet?...
Skitnödig ko, ha ha! Det var en annorlunda association. Själv brukar jag associera till saker som av naturen är snabba.

Bifogat

• cheetah.jpeg
    cheetah.jpeg
    31.6 KB · Visningar: 41
Teddy skrev:
Skitnödig ko, ha ha! Det var en annorlunda association. Själv brukar jag associera till saker som av naturen är snabba.
Ja, men den där har knappast spännrygg.

valmers skrev:

Jag håller med.

Så många chassien som, på ett närmast skrämt sätt, viker ner sig över bakvagnen som man ser på en SM-tävling i 250R ser man bara annars bara på en bra raggarcruising modell ’fylleslag’.

Som de flesta av oss vet så har en välanvänd Impala, med sjysst nerknäckt bakvagn, ungefär samma stuk som en 250R hoj av klassiskt ko-snitt.

Challes%20cheva.jpg

Last edited:
sandstream skrev:
Bla, bla, bla, bla.... ;)
En hoj kan vara ful oavsett vad den används till. Allt annat är bara dravel.

En hoj kan vara ful, ja. Men inte en racerhoj. ;)
Jag tycker mekaniska ting som har en fulländad funktion får en form som är mycket tilltalande.

sandstream skrev:
Banhojar har en enda uppgift och det är att ta föraren så fort runt banan som möjligt, men visst får den gärna vara snygg också.
Dock så är det svårt att se det vackra i 125:or och 250:or då de redan från början är lite små fula... :hihi

Det är ju syftet som gör hojarna vackra. Sedan är smaken som baken...

valmers skrev:
Ja, men den där har knappast spännrygg.

Det är just det Geparden har. Den använder sin ryggrad som en fjäder för att kunna uppnå den extremt höga maxfarten då ryggraden är extremt böjlig så kan den sätta baktassarna väldigt långt fram.

Goodstuff skrev:
Det är just det Geparden har. Den använder sin ryggrad som en fjäder för att kunna uppnå den extremt höga maxfarten då ryggraden är extremt böjlig så kan den sätta baktassarna väldigt långt fram.
Det är nu vi vill höra hur detta fenomen kan översättas i MC-termer. :hihi

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back