Jag har provkört både 929:a och 954:an tycker att de va tråkiga bägge två. Ingen karaktär i effekt registret, känns stora och klumpiga. Mer som en sport touring än en racer. Iofs min åsikt.
///Micke
Mmmmm ack så klumpig den känns. Kan ju inte utala mig om 929an har aldrig testat en. Men efter en säsong på min hoj så funderar jag på att ta BUSS kort
![]()
Tråkig motor? SEN NÄR HAR EN JÄVLA SPORTHOJ VARIT TRÅKIG? För att motorn har ett snällt register behöver det inte byta att den knäpper många på käften rakt fram
Har aldrig förstått detta med att hojen är så bra att den blir tråkig. Det är väl det vi alla är ute efter, en så bra hoj som möjligt = kul.
[/QUOTE]Man vill ju gärna veta hur pass bra du kör som påstår att en 929 är "dålig". Att du inte tycker att den passar dig är en annan sak, men att säga att den är dålig är skrattretande.
Jag har märkt att 929orna ligger rätt så högt i pris. Spara ihop en 10-15 tusen till så kan du få en 954 för dem pengarna. Mycket finare och lite bättre på allt.
En sporthoj är tråkig när ingeting händer när man drar på gasrullen som man håller i höger hand.
Som någon annan skrev 929 är mer en sporttourer.
Varför skulle Honda bygga 954 annars? om det inte var för att konkurrenterna var starkare när 929 kom. 954 var svaret från Honda.
929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter
Vad du tycker räknas som kul betyder inte per automtik att jag tycker exakt likadant.
För mig är en kul hoj massor och åter massor av power (turbo låter kul), bra chassie , bra bromsar , bra komfort och man ska behöva brottas lite med hojen på bana (sånt gillar jag). Lite ofrivilliga powerweelisar ur kurvor på Gelleråsendet har jag jag fått med gsxr 1000 01 spännade
japp
Om allting är lätt när man kör hoj , lätt att svänga lätt att ja göra allt med , då somnar jag , då är det ingen utmaning för mig. Måste vara lite kämpigt med the beast
Skulle inte förvåna mig om Honda snart kommer med autopilot inbyggt? Skulle säkert glädja många Hondaägare![]()
![]()
Som sagt mitt tycke. Iofs åkte jag själv på en R1:a 03 när jag testade dem så man utgick väl ifrån den. Iofs va inte den heller någon hit haha
Nu åker jag på en Gsxr 1000 06:a den är juh som en 600cc i jämförelse med min gammla retta![]()
///Micke
Dom går rätt bra gsxr 1000 05 -06? Hörde de har bättre mellanregister än 07-08. Föll nästan dit på en sån men hitta inga på blocket för rätt pris.
![]()
![]()
Som sagt mitt tycke. Iofs åkte jag själv på en R1:a 03 när jag testade dem så man utgick väl ifrån den. Iofs va inte den heller någon hit haha
Nu åker jag på en Gsxr 1000 06:a den är juh som en 600cc i jämförelse med min gammla retta![]()
///Micke
Köp en Honda , så slipper du gå ner i årsmodell för att hitta effekt i mellanregistret.......
![]()
En sporthoj är tråkig när ingeting händer när man drar på gasrullen som man håller i höger hand.
Som någon annan skrev 929 är mer en sporttourer.
Varför skulle Honda bygga 954 annars? om det inte var för att konkurrenterna var starkare när 929 kom. 954 var svaret från Honda.
929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter // SLUT CITAT
929 var en mycket kompetent hoj när den kom, vann mängder av tester runt om i världen, men framförallt så vann den World superstock championship. DVs i den största tävlingen för superstock hojar, där man inte får trimma, där vinner 929. Det var ingen gixxer som vann konstigt. Den vann liknande serier i USA, på den tiden hade jag en hemsida där jag listade alla test och tävlingsvinster.
Efter vissa mod, så gav min 929 144bhp och jag blev aldrig omkörd på Anderstorpsrakan. 929 lättkörd javisst, men tourer nix.![]()
Ska man jämföra den med Kawan (vilket du gjorde) så är det grymt stor skillnad, helt klart! Bike testade 929, ZX-9R och 955i mot varandra nummer 11-12 2001. Uppmätta testvärden:929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter
929 var en mycket kompetent hoj när den kom, vann mängder av tester runt om i världen, men framförallt så vann den World superstock championship. DVs i den största tävlingen för superstock hojar, där man inte får trimma, där vinner 929. Det var ingen gixxer som vann konstigt. Den vann liknande serier i USA, på den tiden hade jag en hemsida där jag listade alla test och tävlingsvinster.
Efter vissa mod, så gav min 929 144bhp och jag blev aldrig omkörd på Anderstorpsrakan. 929 lättkörd javisst, men tourer nix.![]()
Ska man jämföra den med Kawan (vilket du gjorde) så är det grymt stor skillnad, helt klart! Bike testade 929, ZX-9R och 955i mot varandra nummer 11-12 2001. Uppmätta testvärden:
0-400 meter:
ZX-9R - 10,6s/218km/h
CBR900RR - 10,9s/217,2km/h
0-1000 meter:
ZX-9R - 19,6s/256km/h
CBR900RR - 19,9s/254,6km/h
Toppfart:
ZX-9R - 272km/h
CBR900RR - 274km/h
Förstår att du upplevde det som "dag och natt" i jämförelse, eller vad var det du skrev?
Ledsen, men du har fel.
Om jag sätter mig på en Honda så går den sönder, Garanterat
![]()
![]()
![]()
![]()
Köp nya bladen, så får du något brutalare än K8 att hantera, eller är du inte konsekvent. Som Engelska superbike skrev efter sitt liter test " Bladen är inte bara bäst i testet utan den bästa sporthoj som går att köpa för pengar"
Du behöver en Blade 08 så du får en riktig utmaning och inte bara behöver se reg-plåten på Hondan när du är ute med din K8![]()
![]()
Källa?
ge mig flera länkar med fakta (inte bara en sida) att 929 vann det året. vill se villka vann de andra åren?
Det hela handlade väl om 929, några andra år är ju inte relevanta när det var andra hondor kubikmässigt som körde. Länk till 929 vinst är WSB hemsida.
Men jag orkar inte lägga mer tid på att överbevisa någon som int´ rikt´begrip vad hon talar om.![]()
Det hela handlade väl om 929, några andra år är ju inte relevanta när det var andra hondor kubikmässigt som körde. Länk till 929 vinst är WSB hemsida.
Men jag orkar inte lägga mer tid på att överbevisa någon som int´ rikt´begrip vad hon talar om.
ps. Blade 08 är den mest sålda 1000kubikaren, ligger ju i toppen totalt sålda hojar med. De flesta tycker nog den är snygg![]()
Dom går rätt bra gsxr 1000 05 -06? Hörde de har bättre mellanregister än 07-08. Föll nästan dit på en sån men hitta inga på blocket för rätt pris.
![]()
![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |