Funderar på att köpa en cbr 929

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hondaägare är fan speciella , ni tål inte att man gnäller på era hojar för dem är ju perfekta :rolleyes: . Ser aldrig gixxer eller kawaäagre bli lika upprörda faktiskt på det här forumet.

Källa?

Hade du varit lite insatt i vad du pratar om, då hade du inte behövt ropa källa så fort någon skriver någonting. Källa över sålda hojar 08 Tidning Bike nr.2 09
tyvärr bara en suzuki på hela listan:nicka

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Hondaägare är fan speciella , ni tål inte att man gnäller på era hojar för dem är ju perfekta :rolleyes: . Ser aldrig gixxer eller kawaäagre bli lika upprörda faktiskt på det här forumet.

Källa på det? ;)

Du skriver att hondan är direkt dålig baserat på att du har provkört en sådan en gång, och att du tycker 150 pollar är för lite. När du får väl genomtänkta argument (bevis?) på att den kanske trots allt inte är precis värdelös kontrar du bara med: Källa? Finns en källhänvisning kräver du en källa till. Själv har du inte angivit en enda källa som styrker det du säger.

Jag gillar att argumentera, men när någon gång på gång bara utågår ifrån sitt eget perspektiv och endast ger uttryck för sin egen åsikt utan några som helst argument blir det ganska tråkigt att diskutera. Det betyder inte att man "inte tål" att någon gnäller på en. Det blir helt enkelt inte värt besväret.

No offence

Kneedrag

Guest
Källa på det? ;)

Du skriver att hondan är direkt dålig baserat på att du har provkört en sådan en gång, och att du tycker 150 pollar är för lite. När du får väl genomtänkta argument (bevis?) på att den kanske trots allt inte är precis värdelös kontrar du bara med: Källa? Finns en källhänvisning kräver du en källa till. Själv har du inte angivit en enda källa som styrker det du säger.

Jag gillar att argumentera, men när någon gång på gång bara utågår ifrån sitt eget perspektiv och endast ger uttryck för sin egen åsikt utan några som helst argument blir det ganska tråkigt att diskutera. Det betyder inte att man "inte tål" att någon gnäller på en. Det blir helt enkelt inte värt besväret.

No offence

"Non taken"
Man får tydligen inte ha en åsikt utan måste ha eran åsikt.
Hojen är skittråkig ni tål inte att höra det. Suzuki vann masterbike 01 sådetså:rolleyes:

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
KÖP!!! Jag vill också ha en igen så jäkla bra hoj funkar till det mesta

Poggarn

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
CBR 900rr 96:a
Tack för alla bra svar! Men är ju så att jag kommer nog att köra en del på bana.är ju inte nån världsmästare på det..men tar mej runt hyfsat snabbt ändå..och att saker tar i vill man ju inte..och verkar ju vara mest negativa svar så..själv har jag alltid kört yamha..hoj och cross..så gillar ju det..så kanske ska ta o fundera på en r1 lr en gixxer i stället..så vilken är bäst av dom då =)
Mvh Tobias..

Kneedrag

Guest
Tack för alla bra svar! Men är ju så att jag kommer nog att köra en del på bana.är ju inte nån världsmästare på det..men tar mej runt hyfsat snabbt ändå..och att saker tar i vill man ju inte..och verkar ju vara mest negativa svar så..själv har jag alltid kört yamha..hoj och cross..så gillar ju det..så kanske ska ta o fundera på en r1 lr en gixxer i stället..så vilken är bäst av dom då =)
Mvh Tobias..

PROVKÖR flera olika märken och ta sen den som passar dig bäst

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
"Non taken"
Hojen är skittråkig ni tål inte att höra det. Suzuki vann masterbike 01 sådetså:rolleyes:

Jodå, du får ha en åsikt och jag respekterar den.

Men nu vill trådskaparen veta om det är en lämplig hoj. Du skriver att den är dålig, baserat på en provkörning. Det verkar finnas flera källor som visar att det trots allt är en ganska bra hoj.

/Linus

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
"Non taken"

Det var riktigt gulligt att jämföra Masterbike mot Worldchampionchip serien, då är man desperat för att hitta något positivt om sukkan. Vad det handlade om var att den dåliga touring 929, den spöade alla kawwa och sukkor i WM och att den kanske var en aning sportigare än du påstod.:fakta

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Trådstartaren frågar ägare (och f.d ägare) om för- och nackdelar med Honda CBR 929.

Vad alla andra tycker och tänker är väl knappast relevant. Förhoppningsvis kommer trådstartaren att provköra hojen själv och sedan besluta om den passar eller inte.

:rolleyes:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Men sen tycker jag att det kul o höra vad alla tycker o tänker om dom!

Kan va värt o kika på 929 tråden o se vad dom som verkligen äger en sån tycker.. Innan jag köpte min 929rr gjorde jag så.. läste genom massor av inlägg i tråden (nästan alla :) ) och drog min egen slutsats.. Man ska inte låta sig påverkas.. Bästa är att prova hojen! :tummenupp

Ingen motorcykel är lik den andra! Viktigaste är att du som förare trivs med den och kan lita på den!
:)

Kneedrag

Guest
Jodå, du får ha en åsikt och jag respekterar den.

Men nu vill trådskaparen veta om det är en lämplig hoj. Du skriver att den är dålig, baserat på en provkörning. Det verkar finnas flera källor som visar att det trots allt är en ganska bra hoj.

/Linus

Jag tycker det är en dålig hoj om man jämför med vad jag körde just då.
Det finns bättre hojar än just 929 som kom det året. Men som sagt 929 funkar säkert bra om man kommer från en 600.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Om man nu bara ska ha pulver får man väl köpa en Boss Hoss.....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...