Funderar på att lägga av efter bara en säsong...

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Ja, jag är en "återfallsknutte" som ha köpt en ny CBR1000RR och all personligutrustning. Hade en GSX1100 på 80 talet och åkte varje dag, i princip året runt (bodde i London). Jag tyckte att det vore kul att börja åka igen och har nu aft hojen i kanske tre månader.

Problemet är att det ät inte ALLS lika kul som jag kommer ihåg. Hojen är det inget fel med. Jag tycker bara att det är, fan, inte lika kul att åka som jag minns. Jag åkte till Le Mans och Bol d Or varje år under typ 10 år, så jag var ingen "finåkare" och gjorde en massa dumheter, det är en mirakel att jag är här, men nu funderar jag på att sälja hela paketet efter bara tre månader.

Vad är det som saknas? (ungdom? :-D)

Phil:confused:
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
BigPhil skrev:
2365168 Ja, jag är en "återfallsknutte" som ha köpt en ny CBR1000RR och all personligutrustning. Hade en GSX1100 på 80 talet och åkte varje dag, i princip året runt (bodde i London). Jag tyckte att det vore kul att börja åka igen och har nu aft hojen i kanske tre månader.

Problemet är att det ät inte ALLS lika kul som jag kommer ihåg. Hojen är det inget fel med. Jag tycker bara att det är, fan, inte lika kul att åka som jag minns. Jag åkte till Le Mans och Bol d Or varje år under typ 10 år, så jag var ingen "finåkare" och gjorde en massa dumheter, det är en mirakel att jag är här, men nu funderar jag på att sälja hela paketet efter bara tre månader.

Vad är det som saknas? (ungdom? :-D)

Phil:confused:

Sällskap! Se till att hitta lite polers att åka med!



.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nya hojar är för bra. "inget kul" att köra dem utom i otroligt olagliga farter... :rolleyes:

Prova runt lite olika hojar, man ska inte lägga av bara för att man fått en hoj som inte passar kropp och huvud :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
BigPhil skrev:
2365168Vad är det som saknas? (ungdom? :-D)

Phil:confused:
Troligen inte ungdom, kanske kompisar med samma intresse?
Ge inte upp nu, det är för tidigt! Vet inte hur du gör men jag sökte mig till likasinnade eftersom ingen i min gamla kompiskrets kör hoj.
Har aldrig haft såhär kul! :yoparty
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
80-tals GSX1100 till ny CBR1000RR var kanske ett stort steg om man inte kört hoj på 10 år?
Lite kompisar att åka med hemmavid, en bana att leka på och ett mål för en mc-resa borde göra allt mycket roligare.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
- Åk med polare
- Åk på bana, bra för oss äldre med alzheimer light...efter en 20-30 varv börjar man känna igen en å annan böj.
 

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Åk till Linköping och kör en allmänhetens tisdagsbankörning så kanske du finner ett nytt användingsområde för hojen.
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
BigPhil skrev:
2365168
Problemet är att det ät inte ALLS lika kul som jag kommer ihåg. Hojen är det inget fel med. Jag tycker bara att det är, fan, inte lika kul att åka som jag minns.

Mitt råd är också som nån skrev tidigare i tråden. Provkör nån annan hoj och se hur det känns. 1000RR:en kanske inte är hojen som passar dig, jag provkörde 1000RR:en i våras och tyckte att den var nästan för välpolerad, superhoj men jag saknade udden.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Problemet är att du har alldeles för mkt plast kvar på hojen :)

Fajta och återfinn njutningen i att leka av sig :tummenupp
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
som sagts tidigare... kom till sviestad på en trafikövning och kör lite på bana så ska du se att du tycker att det är kul!

www.lms.se
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Som flera andra svarat, lär känna nya männsikor som delar ditt intresse. Själv har man utökat sin bekantskapskrets markant och lärt känna mycket trevliga människor.

Möjligheterna till detta är dessutom mycket större idag än för 10 år sedan, med tanke på internet och framförallt sporthoj.com.

Nuförtiden umgås man nästan bara med "hoj-polare" och gör en massa andra saker som festande, go-cart åkning och gemensamma resor (ex. Assen) och mycket annat, förutom alla åkturer och banåkningar... Jag ger dig tipset att ge "det" en chans.
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Återfalls knutte och CBR 1000 RR. Bra kombination :näsblod

Åkt till en bandag och lär känna lite folk att åka med. Är det inge roligt då så kan du sälja hojen.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
BigPhil skrev:
2365168 Ja, jag är en "återfallsknutte" som ha köpt en ny CBR1000RR och all personligutrustning. Hade en GSX1100 på 80 talet och åkte varje dag, i princip året runt (bodde i London). Jag tyckte att det vore kul att börja åka igen och har nu aft hojen i kanske tre månader.

Problemet är att det ät inte ALLS lika kul som jag kommer ihåg. Hojen är det inget fel med. Jag tycker bara att det är, fan, inte lika kul att åka som jag minns. Jag åkte till Le Mans och Bol d Or varje år under typ 10 år, så jag var ingen "finåkare" och gjorde en massa dumheter, det är en mirakel att jag är här, men nu funderar jag på att sälja hela paketet efter bara tre månader.

Vad är det som saknas? (ungdom? :-D)

Phil:confused:


Hej! Vi är några polare som åker och det är mycket roliare en solo åkning. Ta en tur till Norsholm ikväll vid 18:00 så får du träffa flera hoj åkare!

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=35963
 
Last edited:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Du får väl försöka väcka liv i moppefuckot inom dig, lära dig slanga, göra stoppies, skrapa knä etc (alla dumma saker du inte gjorde i din ungdom). Att bara åka hoj är sällan särskilt skoj om man inte känner att det ger någonting tillbaka, dvs att man utvecklas och blir skickligare. Sedan tycker även jag att bandagar & köra med kompisar lyfter åkandet avsevärt.

Om du nu redan gjort alla de ovanstående sakerna och fortfarande känner dig less, kanske ett hojbyte kan vara grejen (touring, skogsåka, trial). Eller kanske bygga någonting själv (turbo, café) för att sedan ut och finåka någongång & äta glass.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top