Den där censuren framstår som en testballong för hur mkt skit de kan fylla oss med, oaktat att det var ett "misstag" att hon läckte instruktionen.Det är ju bra konstigt att SVT hellre censurerar norska polisens presstalesman än att gräva i detta måste jag säga. Ja förutsatt att sakernas tillstånd inte var vad de nu är alltså.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
De vet inget och får heller inte se det som är väsentligt. Det riktiga händelseförloppet är hyfsat känt trots att alla instanser har lagt locket på och vissa saker kommer troligen inte att bekräftas officiellt någonsin - precis som i Catalinaaffären (där det visat sig att delar av besättningen överlevde och togs till fånga, inkl en CIA-agent, varav ingen kom hem).
Ja så var det ja... Nåväl, en svensk officer grävde rejält i det där för några år sedan och man kunde bla genom att se säten och bälten mm avgöra vilka som klarat sig, samt vittnesuppgifter från Estnisk fiskare och en ung kvinna som bodde granne med amerikanen.Från Catalinan överlevde samtliga och räddades av en Tysk båt, det är personalen på DC3an som var ett signaspaningsplan man är osäker på ödet för.
En av dom misstänks ju ha varit sovjetisk spion dessutom
De som var med på båten är inte ens vittnet enligt haverikommisionen! Deras berättelser är inte värda ett dugg i deras ögon. De kan vara påverkade av det som hände. Men då bör ju en passagerare på en buss som råkar ut för trafikolycka inte förhöras.Så... Det var ingen explosion.... ?
Vad är det som är hyfsat känt?De vet inget och får heller inte se det som är väsentligt. Det riktiga händelseförloppet är hyfsat känt trots att alla instanser har lagt locket på och vissa saker kommer troligen inte att bekräftas officiellt någonsin - precis som gällande DC3:an (där det visat sig att delar av besättningen överlevde och togs till fånga, inkl en CIA-agent, varav ingen kom hem).
Har du någon egen åsikt eller insikt eller skall du spamma tråden med okommenterade länkar?"De nya filmerna visar inga tecken på någon explosion vid hålet på styrbordssidan.
Det ser ut att överensstämma med hypotesen att skadorna har uppkommit när fartyget träffade sjöbotten"
Inga tecken på explosion vid Estonia
Statens haverikommission (SHK) har i helgen genomfört dykningar vid Estonias vrak. De nya filmerna visar inga tecken på någon explosion vid hålet på styrbordssidan. – Det ser ut att överensstämma med hypotesen att skadorna haruppkommit när fartyget träffade sjöbotten, säger Jonas Bäckstrand...www.svt.se
Med tanke på hur omoget du beter dig, agerar samt gör personliga påhopp i andra trådar där jag förekommer så finns det väl knappast något skäl för mig att delge dig min åsikt i det här ämnet heller....Har du någon egen åsikt eller insikt eller skall du spamma tråden med okommenterade länkar?
Ah, jag är inte kvar på ignore i alla fall.Med tanke på hur omoget du beter dig, agerar samt gör personliga påhopp i andra trådar där jag förekommer så finns det väl knappast något skäl för mig att delge dig min åsikt i det här ämnet heller....
Jag tyckte informationen som delgavs i artikeln kunde bidra till tråden. Dvs. att det inte finns tecken på explosioner vid förlisningen av Estonia.
Du borde kunna värdera den informationen själv utan att behöva ha en åsikt från annan part som leder eller retar upp dig.
Så chilla lite och skaffa dig en hoj att dra några bombrepor på istället för att konstant hacka på folk här på SH
Det var självklart en UFO-attack.Sedan finns det ju andra frågetecken: varför var regeringen så snabb att vilja täcka över båten med betong? Ville man undvika större undersökningar..?
Nä. UFO är en omöjlighet, det kan vilken vetenskapsman eller forskare som helst förklara. Det finns helst enkelt inte tillräckligt mycket energi i hela universum för att kunna transportera en farkost mellan olika solsystem eller galaxer. Glöm UFO:n, de har aldrig funnits och kommer aldrig finnas.Det var självklart en UFO-attack.
NATO ufo?Det var självklart en UFO-attack.
Jodå, dom ploffar upp och ner genom vattnet.Nä. UFO är en omöjlighet, det kan vilken vetenskapsman eller forskare som helst förklara. Det finns helst enkelt inte tillräckligt mycket energi i hela universum för att kunna transportera en farkost mellan olika solsystem eller galaxer. Glöm UFO:n, de har aldrig funnits och kommer aldrig finnas.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|