Funderingar runt 1 dagars B-race

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Chrille dags att vakna och lukta på kaffet, ....
..p.s den dagen du blir A-förare så ska jag sponsra dig med en hårklippning.

:hej


Micke -read min läppers:

INGA förändringar på SM-tävlingarna vad gäller klasser i år.

Den enda anledning som kan göra att arrangörer slår ihop 600 o 1000 är få deltagare, men den möjligheten har alltid funnits.

Nu torde de funderingarna vara avklarade?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag tog B-licens främst för att det är j-t roligt att träna bankörning....
Jaså är det det du gör?

GSXR1100R skrev:
....visst är jag långsam men det finns fler som kör på "lagom" nivå pga familj/ekonomi/tidigare skador, varför ska inte vi få chansen att prova på.

Familjen kan du inte skylla på. Rik är du enligt egen utsago. Skador har du inga, din fegis. Ålder/vikt kanske?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Micke -read min läppers:

INGA förändringar på SM-tävlingarna vad gäller klasser i år.

Den enda anledning som kan göra att arrangörer slår ihop 600 o 1000 är få deltagare, men den möjligheten har alltid funnits.

Nu torde de funderingarna vara avklarade?


Eller att man får svårt att få tidsschemat att gå ihop. Dock lutar det ju åt att det som i år, oftast blir sp250 och std600 som får kliva åt sidan. Såvida inte std600 blir en betydligt större klass nästa år.
Även om mycket klarnade i helgen, får vi hoppas att arrangerade klubbar tidigt går ut med vilka klasser som är med under respektive race.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Micke -read min läppers:

INGA förändringar på SM-tävlingarna vad gäller klasser i år.

Den enda anledning som kan göra att arrangörer slår ihop 600 o 1000 är få deltagare, men den möjligheten har alltid funnits.

Nu torde de funderingarna vara avklarade?
Tack för infon :hej
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Familjen kan du inte skylla på. Rik är du enligt egen utsago. Skador har du inga, din fegis. Ålder/vikt kanske?
Tjatgubbar utan licens bör inte uttala sig om detta...

Läktarracingspecialisten valmers :rofl
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Sammanfattningsvis kan man komma fram till att allt är precis som innan helgen! Ingen skillnad öht!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Kastar mig in i debatten eftersom jag tänkte köra mina första race nästa säsong.

Jag har en del erfarenheter från motocross, och hur dom tävlingarna brukar fungera och tyckte, när jag besökte B racet i Linköping, att det fungerade klockrent. Alla som kom dit fick köra racet, ingen blev utkvalad.
Det var en skön stämning runt hela arrangemanget, och tiderna verkade räcka till för alla...

Dom här B-racen måste väl ändå fungera som nån sorts komplement till den befintliga Rookie serien, och vara till för just oss som börjat köra tävlingar precis och vill känna på hur det är, och för dom som inte riktigt räcker till för att kvala in till dom vanliga Rookie tävlingarna.
Det går givetvis inte att på nåt sätt förbjuda duktiga förare från att deltaga på dom här tävlingarna, och därför blir ju ända sättet att begränsa antalet deltagare att använda sig att "först till kvarn".
D.v.s När antalet anmälda har nått max, så tar man inte in fler. Givetvis kan några reserver boka plats och få köra om nån lämnar återbud i sista sekund.

Annars tycker jag att man ska köra efter samma koncept som i Linköping, det verkade ju fungera bra...

Att antalet förare inte skulle räcka till om man kör det som två separata serier verkar ju knappast troligt. Det är ju fullt med folk som inte kvalar in på dom där Rookie tävlingarna, och nu verkar det vara fler än någonsin som ska börja tävla.
Och det lär ju vara en hel del som kommer köra både vanliga rookie serien, och göra inhopp på några B-tävlingar.. Så det ser jag inte som nåt problem....

Längtar redan tills i vår.... :)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Tjatgubbar utan licens bör inte uttala sig om detta...

Läktarracingspecialisten valmers :rofl

Ändra Ignoreralistan

GSXR1100R

För att ta bort en användare från listan, radera deras namn. För att lägga till en användare i listan, skriv deras namn i en av nedan tomma rutor.

För att se en komplett medlemslista, klicka här
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
nu vet vi ungefär när sm-so rejsen körs och b-rejs bör ej ligga på dessa datum. och vill vi vara säkra på att få köra b-rejs över huvud taget så er det dags att banor bokas och det bör väl arrangörsklubbarna göra. Ett samarbete mellan dessa är väl att rekomendera men det är väl det redan. Inga datum presnterades för b-rejs i kga i lördags därför detta gnäll.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Macke skrev:
Kastar mig in i debatten eftersom jag tänkte köra mina första race nästa säsong.

Jag har en del erfarenheter från motocross, och hur dom tävlingarna brukar fungera och tyckte, när jag besökte B racet i Linköping, att det fungerade klockrent. Alla som kom dit fick köra racet, ingen blev utkvalad.
Det var en skön stämning runt hela arrangemanget, och tiderna verkade räcka till för alla...

Dom här B-racen måste väl ändå fungera som nån sorts komplement till den befintliga Rookie serien, och vara till för just oss som börjat köra tävlingar precis och vill känna på hur det är, och för dom som inte riktigt räcker till för att kvala in till dom vanliga Rookie tävlingarna.
Det går givetvis inte att på nåt sätt förbjuda duktiga förare från att deltaga på dom här tävlingarna, och därför blir ju ända sättet att begränsa antalet deltagare att använda sig att "först till kvarn".
D.v.s När antalet anmälda har nått max, så tar man inte in fler. Givetvis kan några reserver boka plats och få köra om nån lämnar återbud i sista sekund.

Annars tycker jag att man ska köra efter samma koncept som i Linköping, det verkade ju fungera bra...

Att antalet förare inte skulle räcka till om man kör det som två separata serier verkar ju knappast troligt. Det är ju fullt med folk som inte kvalar in på dom där Rookie tävlingarna, och nu verkar det vara fler än någonsin som ska börja tävla.
Och det lär ju vara en hel del som kommer köra både vanliga rookie serien, och göra inhopp på några B-tävlingar.. Så det ser jag inte som nåt problem....

Längtar redan tills i vår.... :)
Ja det tycker jag åxå, hoppas verkligen på ett sådant koncept.
 
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Top