Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det trista här är att det var INTE billigt , Jag var bara lat och orkade inte åka till MBM nu när dom flyttat

Priserna var i stort sett det samma men MBMs har ALDRIG strulat ( tror det är Earls)

Vad trist. Om man vill spara lite deg så har jag ofta sett "premium brand" AN-kopplingar på Ebay. Brukar kolla på Ebay Global för att hitta inom EU, så jag slipper tull och moms. Blir iaf lite billigare än NBM.

Apropå kopplingar, har du tips på ngn bra slangmonterad snabbkoppling för bränsleslang med 8 mm i-dia?
Den här plastmodellen finns ju överallt på Ebay och nu även på Biltema.
http://global.ebay.com/MOTORCYCLE_QUICK_RELEASE_FUEL_LINE_COUPLER_8MM_PETROL/160481427644/item

Men i metall vore ju nice, gärna alu. Eller är plastmodellen ovan bra?
Jag vet att du hade några snygga slangmonterade snabbkopplingar på din turbobusa.

Sorry för trådkapningen

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Vad trist. Om man vill spara lite deg så har jag ofta sett "premium brand" AN-kopplingar på Ebay. Brukar kolla på Ebay Global för att hitta inom EU, så jag slipper tull och moms. Blir iaf lite billigare än NBM.

Apropå kopplingar, har du tips på ngn bra slangmonterad snabbkoppling för bränsleslang med 8 mm i-dia?
http://global.ebay.com/MOTORCYCLE_QUICK_RELEASE_FUEL_LINE_COUPLER_8MM_PETROL/160481427644/item

Jag vet att du hade några snygga slangmonterade snabbkopplingar på din turbobusa.

Sorry för trådkapningen

Nu tar jag med friheten att svara också. :gnissla

Menar du såna här?'

Edit: Oj, dom kostade inte gratis.
Sen var det ju det där med kvalitén igen..

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu tar jag med friheten att svara också. :gnissla

Menar du såna här?'

Edit: Oj, dom kostade inte gratis.
Sen var det ju det där med kvalitén igen..

Tack. Jo såna har jag sett på ebay, även USA-tillverkade. Men de känns som att de kommer bli bängligt långa när man även köpt och gängat på de slangnipplar som måste till för att kunna få dit dem. Men jag ska ta och mäta, kanske inte bygger så mycket irl som jag i forstone trodde. Kanske var sådana som Peter hade under tanken på sin turbobusa, isf så var de ju rätt smidiga.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Dom H2M säljer är nåt tyskt rackel vid namn Autobahn88. Köpte kopplingar från dom till oljekylen på min hoj. Klumpiga är dom men det har i alla fall hållit tätt. Jag köper numera Goodridge kopplingar från Merlin Motorsports i England. Ungefär samma priser fast större utbud och bättre kvalité.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa

Sorry för trådkapningen

Jag har metallkopplingar från biltema funkar tillfredställande

O ringen får bytas , Jag har även gängat mina så att AN koppling passar

Tror dom kostade 50 kronor st:D

Dom H2M säljer är nåt tyskt rackel vid namn Autobahn88. Köpte kopplingar från dom till oljekylen på min hoj. Klumpiga är dom men det har i alla fall hållit tätt. Jag köper numera Goodridge kopplingar från Merlin Motorsports i England. Ungefär samma priser fast större utbud och bättre kvalité.

Just , Man kan tro att dom är Tyska

Söker man vidare så hamnar man i KINA

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag har metallkopplingar från biltema funkar tillfredställande

O ringen får bytas , Jag har även gängat mina så att AN koppling passar

Tror dom kostade 50 kronor st:D

Ok, coolt! :D Jag mindes bara att det var en helt oväntad koppling du körde med när jag frågade.
Sista OT-frågan
Är det alltså deras tryckluftskopplingar?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Luftslang-och-koppling/Snabbkoppling/

De funkar alltså om man byter till tex bränslebeständig O-ring av Viton?

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Just , Man kan tro att dom är Tyska

Söker man vidare så hamnar man i KINA

Det var bra att jag såg det här:tummenupp Hade tänkt dra iväg en beställning till H2M i dagarna, men får nog omvärdera valet av leverantör:D Är kostnadsskillnaden så liten är det lika bra att köpa riktiga grejer!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa

Bifogat

• nipp.JPG
    nipp.JPG
    125.6 KB · Visningar: 255
  • nippel.JPG
    nippel.JPG
    107.3 KB · Visningar: 213

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Får be om ursäkt att jag lurade dig att köpa skiten.
Jag har köpt alla mina därifrån och heller aldrig tyckt att raggarkopplingarna varit speciellt bra heller, men jag trodde ju att AN inte var bättre heller.

Kan nån rekommendera svarteloxerade BRA kopplingar?, så är det intressant till mitt harleybygge.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Får be om ursäkt att jag lurade dig att köpa skiten.
Jag har köpt alla mina därifrån och heller aldrig tyckt att raggarkopplingarna varit speciellt bra heller, men jag trodde ju att AN inte var bättre heller.

Kan nån rekommendera svarteloxerade BRA kopplingar?, så är det intressant till mitt harleybygge.

HAHHA , Inte lätt nu när vi är omgivna av Kineser:tungan

Har hört nått rykte om NBM ska börja med svartas kopplingar

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förslag på tanklock mottages

Ska placeras mitt i sittytan möjligen med hål i karossen så tankning kan ske med kaross på

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA