Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Man börjar komma in på Ellfors linje 2 fram och ett tillbaka:huvet

Nåja lite modifiering utav mellanrör i ramen så är detta numera bultat

Detta gör det möjligt att demontera plenumburken och kylet:gnissla

Nu börjar också gavlarna och ingången till laddkylet komma på plats

Det blir ett litet mellanplenum innan luften får smita runt hörnet

Kanske inte helt flödesoptimalt men arean är allafall tillräklig

Jag fick dit min fina V-Bandsskarv direkt på kylet, Skönt då slipper jag långa strutar som sticker ut från kylet:banana

Det är så kul att kolla dina innovativa lösningar, och fina byggkonst:tummenupp (fjäsko:rolleyes:) Fast det ger en viss prestationsångest...

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
4 Små bilder

Synd att det pyser nånstans när man trycktestar:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Bifogat

• P1000294.jpg
    P1000294.jpg
    220.4 KB · Visningar: 282
  • P1000295.jpg
    P1000295.jpg
    211.9 KB · Visningar: 248
  • P1000296.jpg
    P1000296.jpg
    213.9 KB · Visningar: 260
  • P1000297.jpg
    P1000297.jpg
    213.8 KB · Visningar: 256

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Å hur i helvete hittar du läckan i alla jefla svetsar ?:va:huvet

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
En liten fuelrail blev det

Det blir att jaga finnish på bitarna längre fram

Dels är det lätt att repa grejorna innan man har byggt färdigt

och sen vet man inte vilka delar som blir permanent eller vilka som måste byggas om av nån anledning

Bifogat

• P1000299.jpg
    P1000299.jpg
    226.2 KB · Visningar: 218

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Haru fått någon baksvål ?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilken firma är bäst på kulörta kopplingar

Nån som har länk till postorderfirma med bra service å priser?

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Tjena Peter!

Jag har följt ditt å många andras byggen i smyg, men nu har jag klivit ur garderoben å törs skriva. Det är ju helt sjukt vad fina saker du bygger, och att du sedan har knullputts på allt. Hur orkar du? Men jag tror du inspererar många. Men man får lite mindervärdes komplex när man själv håller på, fast jag är ju liten. Funnybiken har väll stått å sammlat damm ett tag, kul att du tog dig an den.

Som du jobbar på hinner du ju köra ut julklapparna med den.// Peter

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjena Peter!

Jag har följt ditt å många andras byggen i smyg, men nu har jag klivit ur garderoben å törs skriva. Det är ju helt sjukt vad fina saker du bygger, och att du sedan har knullputts på allt. Hur orkar du? Men jag tror du inspererar många. Men man får lite mindervärdes komplex när man själv håller på, fast jag är ju liten. Funnybiken har väll stått å sammlat damm ett tag, kul att du tog dig an den.

Som du jobbar på hinner du ju köra ut julklapparna med den.// Peter

Tack tack , det värmer å höra att du gillar bygget

Det ser ut att kunna bli fint det du bygger med

Och rent historiskt så brukar dom gå som tusan dina byggen:yoparty

Peter

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Några små kulörta kopplingar (suck)

Hur är det man säger " alla vägar bär till kina"??

För första gången hörda jag i somras att folk klagade på att kulörta nipplar brukade läcka

Jag har aldrig hört talas om sådant , Orginalkopplingarna är ju framtagna för flyg och där tollereras inget piss

Kan det vara så att numera kommer allt från kina och är lite sämre

Dessa kopplingar är klumpiga och har ingen skärknivstätning som går in i änden på slangen

Är det någon här som råkat på dessa förut???:va

Bifogat

• P1000300.jpg
    P1000300.jpg
    222.7 KB · Visningar: 138
  • P1000301.jpg
    P1000301.jpg
    211.8 KB · Visningar: 123
  • P1000302.jpg
    P1000302.jpg
    216.3 KB · Visningar: 142
  • P1000303.jpg
    P1000303.jpg
    223.4 KB · Visningar: 134
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
Antagligen onödigt att påpeka för en byggare av rang men glöm inte att stålomspunnet fungerar riktigt bra som avverkningsverktyg. "Gummi på" där slangen går genom trycklådan.

Mvh
PiPPi

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Några små kulörta kopplingar (suck)

Hur är det man säger " alla vägar bär till kina"??

För första gången hörda jag i somras att folk klagade på att kulörta nipplar brukade läcka

Jag har aldrig hört talas om sådant , Orginalkopplingarna är ju framtagna för flyg och där tollereras inget piss

Kan det vara så att numera kommer allt från kina och är lite sämre

Dessa kopplingar är klumpiga och har ingen skärknivstätning som går in i änden på slangen

Är det någon här som råkat på dessa förut???:va

Du är inte ensam. :(

Gjorde en liten tråd för ett tag sedan, visserligen om JEGS egna kopplingar. Nu har jag limmat varenda en och nu håller dom tätt, men det känns skapligt värdelöst att behöva göra det.

Här kan man läsa om dom

De enda som funkar tror jag är Russels egna, ej kinakopior. Men då kostar dom därefter.

Edit: I framtiden vill jag prova att köra kopparledingar till allt. Med mutter och kona, då jädrar läcker det inte.
Sen högglanspolera alltsammans så får man en härlig vintage-feeling.
Nackdelen är ju att man tappar mycket flexibilitet, även fast man kan dra dom i "skruvar" och eliminera mycket av detta problemet.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja bäst är nog att köpa "originalet" alltså Earl's, Russel eller Aeroquip. Jeg:s egna är nog kineskopior. Även lågpriskopplingarna på Summit och liknande är nog från samma Kinafabrik.

Synd att att kineserna inte verkar få till det, ty priset är ju inte fel.
Spraybrand i bromsbänken är ju dock ofta betydligt dyrare än Earl's-, Russel- eller Aeroquip-kopplingarna. :gnissla

Du är inte ensam. :(

Gjorde en liten tråd för ett tag sedan, visserligen om JEGS egna kopplingar. Nu har jag limmat varenda en och nu håller dom tätt, men det känns skapligt värdelöst att behöva göra det.

Här kan man läsa om dom

De enda som funkar tror jag är Russels egna, ej kinakopior. Men då kostar dom därefter.

Edit: I framtiden vill jag prova att köra kopparledingar till allt. Med mutter och kona, då jädrar läcker det inte.
Sen högglanspolera alltsammans så får man en härlig vintage-feeling.
Nackdelen är ju att man tappar mycket flexibilitet, även fast man kan dra dom i "skruvar" och eliminera mycket av detta problemet.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ja bäst är nog att köpa "originalet" alltså Earl's, Russel eller Aeroquip. Jeg:s egna är nog kineskopior. Även lågpriskopplingarna på Summit och liknande är nog från samma Kinafabrik.

Synd att att kineserna inte verkar få till det, ty priset är ju inte fel.
Spraybrand i bromsbänken är ju dock ofta betydligt dyrare än Earl's-, Russel- eller Aeroquip-kopplingarna. :gnissla

Jajemän, det är nå få aktörer där ute som fortfarande är the real deal.
Men, jag tror kineserna kommer komma igen hårt när dom får ordning på kvalitén på sina grejer.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det trista här är att det var INTE billigt , Jag var bara lat och orkade inte åka till MBM nu när dom flyttat

Priserna var i stort sett det samma men MBMs har ALDRIG strulat ( tror det är Earls)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA