Har ägnat lite tid att svarva detaljer till stödhjulen (wheeliebarsen)
Då utrymme i ramen inte fanns för uniballs (tankevurpa 1998)
Så fick det bli fasta P- änder i stället , Man använder ju inte leden som sådan i allafall
Dock så är jag osäker på om svetsning av M10 skruven är den bästa metoden , Lutar lite åt hårdlödning
Skruven är förnärvarande 12 :9 kvalitet
Nån med åsikt om detta? lödas svetsa? skruvkvalitet?
Vidare så har jag svarvat skarv muffar till dom4 rören i wheeliebarsen
Tanken är att ca 50cm bars sitter kvar på hojen och resten monteras
med dom 4 gängade muffarna , Väldigt likt en rörmokarkoppling
Iden är inte min egen , Det var herr Calle Gotby som hitta på detta för lääänge sen ( -98? hehe)
Det fina är att man får fina handtag att lyfta biken i samt att barsen blir
kortare och tar mindre plats vid lastning
KEDJAN , Hmm Nog faan visste jag att den var GROV
men de här e faan löjligt
Satt med min fina kedjekap tills jag rätt snabbt insåg att den kunnde man ju lämna där hän
Vinkelslipen var nog ända metoden som dög
Tappen är 7,5mm ( 530 = 5,5mm)
På bilden en GROV 530 kedja tillsammans med Dragbikekedjan hehe