Fuska med mönstretdjupet på däcken.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Viru skrev:
jag tycker du ska prova vinkelkapsmetoden o sen filma hela proceduren!!!så vi får nått skoj att titta på här på SH.
För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt ok :yoparty
//Tobbe

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
Min kusin försökte lura Svensk bilprovning med taskigt bakdäck.

Först försökte han med bågfil, sen Vinkelslip, sen med en lödkolv, det slutade med att han fick köpa nytt däck endå för att han sabbat det för mycket.

Snubben på bilprovningen sa ungeför så här "Å va fan har du gjort med det här" :hihi

Det enda som jag kan tänka mig fungera är väll en riktig Däckskärare!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Lunkan skrev:
Min kusin försökte lura Svensk bilprovning med taskigt bakdäck.

Först försökte han med bågfil, sen Vinkelslip, sen med en lödkolv, det slutade med att han fick köpa nytt däck endå för att han sabbat det för mycket.

Snubben på bilprovningen sa ungeför så här "Å va fan har du gjort med det här" :hihi

Det enda som jag kan tänka mig fungera är väll en riktig Däckskärare!
och som sagt inte så mycket gummi till övers vad jag förstått.. Sen detta med att köpa sig ett "bättre" begagnat däck har inte slått mig.. det är en bra ide.. tack grabbar.. får nog bli det..

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
:corn kom igen nu...fram med filmkameran och börja kör med vinkelslip m,m
så man har nått skoj att se på jobbet imorgon :slicka

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
och som sagt inte så mycket gummi till övers vad jag förstått.. Sen detta med att köpa sig ett "bättre" begagnat däck har inte slått mig.. det är en bra ide.. tack grabbar.. får nog bli det..
Låter som en bättre ide krappen. :tummenupp
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Låter som en bättre ide krappen. :tummenupp
//Tobbe
nu efteråt känner man sig ganska dum att ha ställt frågan.. :rodnar kanske tur endå att jag frågade först.. lönar sig nog att skämma ut sig lite ibland.. men de får jag bju på..

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
tobbeviking skrev:
För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt ok :yoparty
//Tobbe
Pumpa upp till det trycket med två burkar punkaspray. Det kommer att se döfräkkt ut när vinkelslipen går igenom :tummenupp

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
philsson skrev:
nu efteråt känner man sig ganska dum att ha ställt frågan.. :rodnar kanske tur endå att jag frågade först.. lönar sig nog att skämma ut sig lite ibland.. men de får jag bju på..

Ödmjukhet är en dygd... som på tok för få känner till
:tummenupp

lycka till!

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
philsson skrev:
Ska nog inte uttala mig mer i ämnet.. blir bara värre och värre detta.. får nog hålla det för migsjälv i fortsättningen.. :död

Gör så här... Åk o besiktiga hojen som den är... Om de tycker att däcket är för slitet kommer du få en anmärkning som säger att däcket måste bytas men att det kan göras av ägaren. Dvs du behöver inte göra en efterkontroll... = du kan åka på hojen tills nästa bes. om du inte åker fast i en flygande kontrollbes - av griniga poliser eller så, men den chansen finns fan inte. :klappar

Skulle de vara riktigt griniga av någon anledning så får du en återbes (vad kostar en sån 140 spänn?). :pangihuve

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Så här gjorde jag när jag skulle besikta en gammal gsx750 för 15 år sedan...
körde till en trä bro (borde gå med en trä skiva eller bred planka åxå)
Spikade fast en bräda (i bron) på var sida om bakdäcket. Mellan brädorna skruvade jag ner en skruv med lagom bred skalle. Skruven stack upp ca:2mm.
Sedan börnade jag på skruven så att den nötte ner ett spår i däcket.. Såg helt okej ut och jag kunde besikta hojen samma dag...(bytte dock däcket senare samma vecka...

Glenn

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
ZX9
Ja vad ska man säga, Världen är full av idioter, å det föds en ny varje dag!!!

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Hygglo skrev:
Spikade fast en bräda (i bron) på var sida om bakdäcket. Mellan brädorna skruvade jag ner en skruv med lagom bred skalle. Skruven stack upp ca:2mm.
Sedan börnade jag på skruven så att den nötte ner ett spår i däcket.. Såg helt okej ut och jag kunde besikta hojen samma dag...(bytte dock däcket senare samma vecka...

He, he... Ja ni e galna människor! Blir kul o höra vilklet som burnar sönder först kopplingen eller bakdäcket på hojen... :huvet

:tomten
Förresten: Någon som vet nån som skär om slicks - hur gör man det? Dyr maskin? :va

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
R1bjorn skrev:
He, he... Ja ni e galna människor! Blir kul o höra vilklet som burnar sönder först kopplingen eller bakdäcket på hojen... :huvet

:tomten
Förresten: Någon som vet nån som skär om slicks - hur gör man det? Dyr maskin? :va

Den lokala däck krängaren bör ha en skärmaskin,sen vet jag inte vad det kostar att få dom skurna.
Enl div inlägg så skall Comi skära slicks (se annons till vänster)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1164277&postcount=30

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Hygglo skrev:
haha klockren!. :hihi synd bara att man inte kan börna med CBn.. :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...