tobbeviking
Sporthojsnörd
För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt okViru skrev:jag tycker du ska prova vinkelkapsmetoden o sen filma hela proceduren!!!så vi får nått skoj att titta på här på SH.
//Tobbe
För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt okViru skrev:jag tycker du ska prova vinkelkapsmetoden o sen filma hela proceduren!!!så vi får nått skoj att titta på här på SH.
Ska nog inte uttala mig mer i ämnet.. blir bara värre och värre detta.. får nog hålla det för migsjälv i fortsättningen..Kamikaze kid skrev:Detta blir bara bättre å bättre!
hade jag också velat se.. vem vet.. kanske blir en film trots allt..tobbeviking skrev:För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt ok
//Tobbe
och som sagt inte så mycket gummi till övers vad jag förstått.. Sen detta med att köpa sig ett "bättre" begagnat däck har inte slått mig.. det är en bra ide.. tack grabbar.. får nog bli det..Lunkan skrev:Min kusin försökte lura Svensk bilprovning med taskigt bakdäck.
Först försökte han med bågfil, sen Vinkelslip, sen med en lödkolv, det slutade med att han fick köpa nytt däck endå för att han sabbat det för mycket.
Snubben på bilprovningen sa ungeför så här "Å va fan har du gjort med det här"
Det enda som jag kan tänka mig fungera är väll en riktig Däckskärare!
Låter som en bättre ide krappen.philsson skrev:och som sagt inte så mycket gummi till övers vad jag förstått.. Sen detta med att köpa sig ett "bättre" begagnat däck har inte slått mig.. det är en bra ide.. tack grabbar.. får nog bli det..
nu efteråt känner man sig ganska dum att ha ställt frågan.. kanske tur endå att jag frågade först.. lönar sig nog att skämma ut sig lite ibland.. men de får jag bju på..tobbeviking skrev:Låter som en bättre ide krappen.
//Tobbe
tobbeviking skrev:För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt ok
//Tobbe
Pumpa upp till det trycket med två burkar punkaspray. Det kommer att se döfräkkt ut när vinkelslipen går igenomtobbeviking skrev:För extra specialeffekter vore ett däckstryck på 5-6kg rätt ok
//Tobbe
philsson skrev:nu efteråt känner man sig ganska dum att ha ställt frågan.. kanske tur endå att jag frågade först.. lönar sig nog att skämma ut sig lite ibland.. men de får jag bju på..
jaa du.. hur känns de att inte skämma ut sig ?.granath_ skrev:jaru "philsson" hur känns det att skämt ut sej för en dag då?
philsson skrev:jaa du.. hur känns de att inte skämma ut sig ?. :clow
philsson skrev:Ska nog inte uttala mig mer i ämnet.. blir bara värre och värre detta.. får nog hålla det för migsjälv i fortsättningen..
Hygglo skrev:Så här gjorde jag när jag skulle besikta en gammal gsx750 för 15 år sedan...
körde till en trä bro (borde gå med en trä skiva eller bred planka åxå)
Spikade fast en bräda (i bron) på var sida om bakdäcket. Mellan brädorna skruvade jag ner en skruv med lagom bred skalle. Skruven stack upp ca:2mm.
Sedan börnade jag på skruven så att den nötte ner ett spår i däcket.. Såg helt okej ut och jag kunde besikta hojen samma dag...(bytte dock däcket senare samma vecka...
R1bjorn skrev:He, he... Ja ni e galna människor! Blir kul o höra vilklet som burnar sönder först kopplingen eller bakdäcket på hojen...
Förresten: Någon som vet nån som skär om slicks - hur gör man det? Dyr maskin?
haha klockren!. synd bara att man inte kan börna med CBn..Hygglo skrev:Så här gjorde jag när jag skulle besikta en gammal gsx750 för 15 år sedan...
körde till en trä bro (borde gå med en trä skiva eller bred planka åxå)
Spikade fast en bräda (i bron) på var sida om bakdäcket. Mellan brädorna skruvade jag ner en skruv med lagom bred skalle. Skruven stack upp ca:2mm.
Sedan börnade jag på skruven så att den nötte ner ett spår i däcket.. Såg helt okej ut och jag kunde besikta hojen samma dag...(bytte dock däcket senare samma vecka...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|