Tjita1
Guest
Vad det handlar om är att om man dricker så mycket att man inte längre blir betrodd att ta hand om sig själv, så anses man inte heller vara betrodd att ha körkort. Förtroendekris helt enkelt.
ganska enkelt, stå på dig då någon dörrslusk som beter sig illa mot någon, och det kommer som på posten....
Fel platser vid fel tillfällen kanske, (ingen aning om hur det ser ut för ts). Själv blev jag lobad spik nykter samt drogfri fridsamt gående på väg hem. Liten personlig vendetta från en nitisk polis som inte kom på nått bättre
Fel platser vid fel tillfällen kanske, (ingen aning om hur det ser ut för ts). Själv blev jag lobad spik nykter samt drogfri fridsamt gående på väg hem. Liten personlig vendetta från en nitisk polis som inte kom på nått bättre
Fel el plats vid fel tillfälle kanske är en förklaring dom första 2 gångerna, men fler så är ju ett efternamnsbyte till Darwin ett alternativ kanske.
Som om det täcker resurserna. Och om han köper sprit från utlandet har han inte bidragit med något i alkoholskatten.
näe men sedan när jag får springa till en jävla läkare som ja ska betala hennes överlön till och lämna prover på 8000 kr för 4 gånger så är det mycket som ska till staten är du helt jävla dum
Med den tonen så kan jag se en koppling mellan dig och galonmadrasser.näe men sedan när jag får springa till en jävla läkare som ja ska betala hennes överlön till och lämna prover på 8000 kr för 4 gånger så är det mycket som ska till staten är du helt jävla dum
näe men sedan när jag får springa till en jävla läkare som ja ska betala hennes överlön till och lämna prover på 8000 kr för 4 gånger så är det mycket som ska till staten är du helt jävla dum
Jag hoppas innerligt att länsstyrelsen återkallar ditt kk men det skulle inte förvåna mig ett dugg om det nu skulle ske att du sätter dig på hojen körkortslös likt förbannat ändå
När du såg ditt eget ansikte i spegeln, morgonen efter din femte natt på galonmadrass, fanns det då någon fråga du ville ställa till dig själv?...är du helt jävla dum
Håller med om att han borde sluta dricka.
men de där e lite som att säga att dyslektiker inte kan räkna, bara för att man failar miserabelt på att veta när man ska sluta dricka betyder inte det att man inte vet att man inte ska köra på fyllan.
Finns en medlem på forumet som är en katastrof att supa med, han går alltid över alla gränser, får stryck, hamnar i fyllecell, de ett under att han inte åkt dit på ofredande med alla milt sagt osmidiga närmanden.. han har inte lärt sig de minsta på de tio år jag känt honom.
Men han är även den endå jag vet som ägt en r6a och inte har en anning om den gör över 180, han kör otroligt lugnt och tar aldrig minsta risken, samma sak med bil hur mycket man än pikar och hetsar så kör han som uppkörningsförretarens dröm.
Slutsatsen är att man borde porta honom från bolaget och alla lokaler men de finns ingen mening med att dra in hans körkort.
Jag håller med dig, jag menar bara att när de gäller alkohol och bilkörning så verkar bevisbördan vara obefintlig, om man kan drömma nån på rykten så är de inte så konstigt att de kan dra körkortet efter ett par fyllhäcks vändor.
Se inlägget över för bättre exempel
Ok, nu hänger jag med.
Ja, kopplingen mellan förtäring av alkohol och, per automatik, fyllekörnng är ytterst besynnerlig.
Antingen är alkohol och dess förtäring tillåten, eller så är den det inte. Att dömma någon på enbart lob är för övrigt rättsvidrigt.
Ja nu känner jag ju inte personen du syftar på men att alltid dricka så mycket att man hamnar i problem och ÄNDÅ dricka lika mycket nästa gång det lutar ju åt att man har dålig självkontroll, dåligt omdöme, dåligt handling/konsekvens tänk och då kan jag definitivt förstå att man kanske inte förtjänar att syssla med något så farligt som att framföra fordon. Hamnar han alltid i bråk så tyder det på ett ganska aggressivt beteende och det hör inte heller hemma i trafiken.
Helt enkelt en personlighet som inte bör vara ute på vägarna.
Vad har någon blivit dömd till på rykten? Körkort är ingen mänsklig rättighet som du blir dömd att missta. Det är något du förtjänar genom att visa att du är ansvarsfull och 5 vändor i fyllecell tyder på motsatsen.
En anmälan skickas även till vapenregistret. Tycker du någon som tydligt visar problem att hantera alkoholens följder bör få inneha skjutvapen också? Eller måste han skjuta någon på fyllan innan man får ta ifrån honom licensen?
Finns ett bra sätt att undvika denna kostnaden precis som med de flesta andra merkostnaderna. Ge fan i att dricka för mycket.
Ja nu känner jag ju inte personen du syftar på men att alltid dricka så mycket att man hamnar i problem och ÄNDÅ dricka lika mycket nästa gång det lutar ju åt att man har dålig självkontroll, dåligt omdöme, dåligt handling/konsekvens tänk och då kan jag definitivt förstå att man kanske inte förtjänar att syssla med något så farligt som att framföra fordon. Hamnar han alltid i bråk så tyder det på ett ganska aggressivt beteende och det hör inte heller hemma i trafiken.
Helt enkelt en personlighet som inte bör vara ute på vägarna.
Vad har någon blivit dömd till på rykten? Körkort är ingen mänsklig rättighet som du blir dömd att missta. Det är något du förtjänar genom att visa att du är ansvarsfull och 5 vändor i fyllecell tyder på motsatsen.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|