Fyllecell. hjälp.

Tjita1

Guest
Vad det handlar om är att om man dricker så mycket att man inte längre blir betrodd att ta hand om sig själv, så anses man inte heller vara betrodd att ha körkort. Förtroendekris helt enkelt.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fel platser vid fel tillfällen kanske, (ingen aning om hur det ser ut för ts). Själv blev jag lobad spik nykter samt drogfri fridsamt gående på väg hem. Liten personlig vendetta från en nitisk polis som inte kom på nått bättre:rolleyes:

Fel el plats vid fel tillfälle kanske är en förklaring dom första 2 gångerna, men fler så är ju ett efternamnsbyte till Darwin ett alternativ kanske.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fel platser vid fel tillfällen kanske, (ingen aning om hur det ser ut för ts). Själv blev jag lobad spik nykter samt drogfri fridsamt gående på väg hem. Liten personlig vendetta från en nitisk polis som inte kom på nått bättre:rolleyes:

Det där är ganska skrämmande egentligen, det finns ju inga beviskrav för att en polisman ska kunna LOBa någon.

Och det kan ju räcka att man är salongsberusad och lite oartig
Sedan tillkommer effekten som fettsnoken nämner att polisen får upp ögonen för den där personen och kollar honom extra noga bara för att de känner igen honom.

Så risken att man ska torska dit en gång till kan vara väl så hög.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fel el plats vid fel tillfälle kanske är en förklaring dom första 2 gångerna, men fler så är ju ett efternamnsbyte till Darwin ett alternativ kanske.

Nja, vet en nykterist som blivit lobbad två ggr, så helt omöjligt är det inte.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det du riskerar är väl att få lämna leverprover?

Vilket M tagit bort subventioneringen på, ca 40.000kr totalt.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag tycker att det är starkt av dig att inte ge upp supandet trots alla motgångar. Övning ger färdighet.

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
02, Yamaha , R1
Som om det täcker resurserna. Och om han köper sprit från utlandet har han inte bidragit med något i alkoholskatten.

näe men sedan när jag får springa till en jävla läkare som ja ska betala hennes överlön till och lämna prover på 8000 kr för 4 gånger så är det mycket som ska till staten är du helt jävla dum

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
näe men sedan när jag får springa till en jävla läkare som ja ska betala hennes överlön till och lämna prover på 8000 kr för 4 gånger så är det mycket som ska till staten är du helt jävla dum

Är nog ingen tvekan om vem som är helt jävla dum i det här sammanhanget...

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Vad sägs om att ta de 32000 riksdalerna och lära dig en jävla läxa?

Jag var på vippen att ta fram det kapitlet i min lagbok (Tentar i juridikkurs imorgon) för att kolla upp det där med indraget körkort för att man supit för mycket. Men med din attityd gav jag snabbt upp tanken.

Lycka till.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag hoppas innerligt att länsstyrelsen återkallar ditt kk men det skulle inte förvåna mig ett dugg om det nu skulle ske att du sätter dig på hojen körkortslös likt förbannat ändå:3freak

Börjar bli förvånad över att TS lyckats ta körkort ö ht.
Verkar ju ha en "sådär" inställning till myndigheter, regler och vanligt förnuft i allmänhet.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fyllgossen måste gå till en privat överklassläkare dessutom.
När jag lämnade leverprover kostade dom 450kr per gång.. och det var inte i forntiden heller.
Och dessutom såg jag värdet i det, reflekterade mina alkoholvanor grundligt.
Gjorde mig gott!

Tjita1

Guest
Läkare - överlön? Sen när då? Sjukvårdspersonal i allmänhet är väl den mest underbetalda yrkesgrupp vi har, med tanke på vad dom får stå ut med...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
I samma trappuppgång som morsan (och jag bodde i) bor i så fanns en alkisfamilj - där nekades samtliga till att få behålla och sedermera ta nytt körkort av anledning i stil med att de hade en livsstil som inte gick att förena med att framföra fordon (jag kan inte de juridiska termerna för det hela)
Oavsett hur det juridiskt låg till grund så håller jag med rättssystemet, deras konstanta supande så fort det fanns pengar, från socialen och barnbidrag, till några bärs, var inte förenligt med att cykla trampcykel ens...

Mannen i familjen dog av levercancer inte helt oväntat, var nog bara 40-45 men såg ut som 60... Hur deras ungar, födda runt 90, klarar sina liv kan man undra. (även klurat många gånger hur de ens fick behålla barnen, fast det kanske är skit sak samma, bo hos sina biologiska alkisföräldrar eller barnhem är nog ingen hit i vilket fall)

Neråtgående spiral hela skiten.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Håller med om att han borde sluta dricka.

men de där e lite som att säga att dyslektiker inte kan räkna, bara för att man failar miserabelt på att veta när man ska sluta dricka betyder inte det att man inte vet att man inte ska köra på fyllan.

Finns en medlem på forumet som är en katastrof att supa med, han går alltid över alla gränser, får stryck, hamnar i fyllecell, de ett under att han inte åkt dit på ofredande med alla milt sagt osmidiga närmanden.. han har inte lärt sig de minsta på de tio år jag känt honom.

Men han är även den endå jag vet som ägt en r6a och inte har en anning om den gör över 180, han kör otroligt lugnt och tar aldrig minsta risken, samma sak med bil hur mycket man än pikar och hetsar så kör han som uppkörningsförretarens dröm.

Slutsatsen är att man borde porta honom från bolaget och alla lokaler men de finns ingen mening med att dra in hans körkort.

Ja nu känner jag ju inte personen du syftar på men att alltid dricka så mycket att man hamnar i problem och ÄNDÅ dricka lika mycket nästa gång det lutar ju åt att man har dålig självkontroll, dåligt omdöme, dåligt handling/konsekvens tänk och då kan jag definitivt förstå att man kanske inte förtjänar att syssla med något så farligt som att framföra fordon. Hamnar han alltid i bråk så tyder det på ett ganska aggressivt beteende och det hör inte heller hemma i trafiken.

Helt enkelt en personlighet som inte bör vara ute på vägarna.

Jag håller med dig, jag menar bara att när de gäller alkohol och bilkörning så verkar bevisbördan vara obefintlig, om man kan drömma nån på rykten så är de inte så konstigt att de kan dra körkortet efter ett par fyllhäcks vändor.
Se inlägget över för bättre exempel

Vad har någon blivit dömd till på rykten? Körkort är ingen mänsklig rättighet som du blir dömd att missta. Det är något du förtjänar genom att visa att du är ansvarsfull och 5 vändor i fyllecell tyder på motsatsen.

Ok, nu hänger jag med.

Ja, kopplingen mellan förtäring av alkohol och, per automatik, fyllekörnng är ytterst besynnerlig.

Antingen är alkohol och dess förtäring tillåten, eller så är den det inte. Att dömma någon på enbart lob är för övrigt rättsvidrigt.

En anmälan skickas även till vapenregistret. Tycker du någon som tydligt visar problem att hantera alkoholens följder bör få inneha skjutvapen också? Eller måste han skjuta någon på fyllan innan man får ta ifrån honom licensen?

Finns ett bra sätt att undvika denna kostnaden precis som med de flesta andra merkostnaderna. Ge fan i att dricka för mycket.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja nu känner jag ju inte personen du syftar på men att alltid dricka så mycket att man hamnar i problem och ÄNDÅ dricka lika mycket nästa gång det lutar ju åt att man har dålig självkontroll, dåligt omdöme, dåligt handling/konsekvens tänk och då kan jag definitivt förstå att man kanske inte förtjänar att syssla med något så farligt som att framföra fordon. Hamnar han alltid i bråk så tyder det på ett ganska aggressivt beteende och det hör inte heller hemma i trafiken.

Vad har någon blivit dömd till på rykten? Körkort är ingen mänsklig rättighet som du blir dömd att missta. Det är något du förtjänar genom att visa att du är ansvarsfull och 5 vändor i fyllecell tyder på motsatsen.

En anmälan skickas även till vapenregistret. Tycker du någon som tydligt visar problem att hantera alkoholens följder bör få inneha skjutvapen också? Eller måste han skjuta någon på fyllan innan man får ta ifrån honom licensen?

Finns ett bra sätt att undvika denna kostnaden precis som med de flesta andra merkostnaderna. Ge fan i att dricka för mycket.

Mycket märklig koppling, från att gå hem dyngrak från en bekants kräftskiva till att skjuta någon är ett ganska långt kliv.

Det är ju relativt sällan en legal vapenägare skjuter någon, annan än sig själv, därtill ännu mer sällan det sker på fyllan.

Det du menar är att Karl Pedal som cyklar hem efter firmafesten skall bli av med sitt fritidsintresse bara för en ren hypotes?

Men men, nu vet jag ju vad du har för yrke, och med det kommer en del skeva föreställningar om samhället som stort...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Ja fast när han är nykter är han som sagt motsatsen.. sen är han aldrig aggressiv bara så sjukt dryg att folk hoppar på han, men han bor i Skåne så de krävs inte så mycket för det....
Han har dock körkort kvar då han tillskillnad från TS inte har attitydproblem när han är nykter.

Min andra polare som blev dömd för grov rattfylla när polisen varken sett han eller bilen i trafiken utan gick på andra hands uppgifter och plockade honom i lägenheten. Varken vet eller bryr mig om han va skyldig bara det faktum att de räcker att nån säger att det är han för att döma honom är vidrigt. Och ja han va känd som ligist av polisen innan men det ska inte få påverka bevisbördan

Fem vändor på fem år tycker jag inte säger lika mycket som hans attityd om det gör..

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen