Fyllecell. hjälp.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja fast när han är nykter är han som sagt motsatsen.. sen är han aldrig aggressiv bara så sjukt dryg att folk hoppar på han, men han bor i Skåne så de krävs inte så mycket för det....
Han har dock körkort kvar då han tillskillnad från TS inte har attitydproblem när han är nykter.

Min andra polare som blev dömd för grov rattfylla när polisen varken sett han eller bilen i trafiken utan gick på andra hands uppgifter och plockade honom i lägenheten. Varken vet eller bryr mig om han va skyldig bara det faktum att de räcker att nån säger att det är han för att döma honom är vidrigt. Och ja han va känd som ligist av polisen innan men det ska inte få påverka bevisbördan

Fem vändor på fem år tycker jag inte säger lika mycket som hans attityd om det gör..

Ah det är såklart förjävligt att man kan bli dömd bara för att någon annan än en polisman sett en... (ironi)
Och självklart påverkar det om man är känd sedan tidigare. Det är ju en klar indikation på att man har problem att bete sig som folk.

Vi kan ta ett exempel: Nisse 35, är ute och kör full. Blir tagen av polisen och blir av med körkortet. Under hans spärrtid blir han lobbad 2 gånger för att ha varit för full och muckat gräl. När han sedan fått tillbaka kortet så ser en person en bil som vinglar runt som fan på vägen och beter sig allmänt mysko. De tar regnummer och signalement på bil och person. Polisen känner igen Nisse och åker således hem till honom där de finner en varmkörd bil och Nisse med korrekt signalement, i sin soffa klart påverkad och utan förklaring till vem som precis kört hans bil.

Ska man då inte kunna dömma Nisse eftersom ingen har fotobevis på honom, i sin bil, blåsandes positivt i en alkomätare?

Visst kan det hända att din kompis är oskyldig och det är ju isåfall förkastligt, men att säga att vittnesuppgifter borde ogillas vid rättegångar det är nog att gå lite för långt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ah det är såklart förjävligt att man kan bli dömd bara för att någon annan än en polisman sett en... (ironi)
Och självklart påverkar det om man är känd sedan tidigare. Det är ju en klar indikation på att man har problem att bete sig som folk.

Vi kan ta ett exempel: Nisse 35, är ute och kör full. Blir tagen av polisen och blir av med körkortet. Under hans spärrtid blir han lobbad 2 gånger för att ha varit för full och muckat gräl. När han sedan fått tillbaka kortet så ser en person en bil som vinglar runt som fan på vägen och beter sig allmänt mysko. De tar regnummer och signalement på bil och person. Polisen känner igen Nisse och åker således hem till honom där de finner en varmkörd bil och Nisse med korrekt signalement, i sin soffa klart påverkad och utan förklaring till vem som precis kört hans bil.

Ska man då inte kunna dömma Nisse eftersom ingen har fotobevis på honom, i sin bil, blåsandes positivt i en alkomätare?

Visst kan det hända att din kompis är oskyldig och det är ju isåfall förkastligt, men att säga att vittnesuppgifter borde ogillas vid rättegångar det är nog att gå lite för långt.

Du e väktare va?

Så att benke och Henke som anmäler Kalle kan ha ljugit ihop allt för att han är ihop med benkes ex är ju utom rimligt tvivel?

Fan önska min värld också va svart vit...

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
02, Yamaha , R1
Man undrar ju hur du kan dra paraleller mellan att köra i fyllan och hamna i fyllecell när det är 2 helt olika gärningar .
Har alldrig varit otrevlig när jag blivit lobad. inte heller bråkat med någon . Jag har endast druckit för.mycket i de flessta fall ..

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Säg inte vem du är till polisen! Det är ju inget brott som säkert nån redan sagt, du behöver inte visa leg eller nånting. Sen kanske polisen snor det av dig ändå, men det får dom inte.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Man undrar ju hur du kan dra paraleller mellan att köra i fyllan och hamna i fyllecell när det är 2 helt olika gärningar .
Har alldrig varit otrevlig när jag blivit lobad. inte heller bråkat med någon . Jag har endast druckit för.mycket i de flessta fall ..

Skulle nog satsa på skolan om jag hade varit dig:rolleyes:

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
02, Yamaha , R1
Skulle nog satsa på skolan om jag hade varit dig:rolleyes:

Om jag hade varit dig"

härlig gramatik. I vilketfall så har jag kollat upp det där , och det krävdes betydligt mer svängar i häcken under en 3 års period än 1 gång .
En lob försvinner efter 2 år . Tack till er som varit hjälpsam ;-)

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Du e väktare va?

Så att benke och Henke som anmäler Kalle kan ha ljugit ihop allt för att han är ihop med benkes ex är ju utom rimligt tvivel?

Var det inte dig jag satt o drack bärs med när yipyip knatade in på sturehof, svepte de fem tequilas han köpt åt sina polare som de inte ville ha, ledsnade o satte sig på hojen och drog hem? Drog mot rött gjorde han med! Det såg iaf ut som honom, visst jag hade druckit 12 bärs, men det var ju ganska likt profilbilden... Ringer du o anmäler eller ska jag?

Seriöst Yipyip, det måste till mer än 1-2 vittnen för att döma någon. Hellre fria än fälla heter det, det borde du veta, rättssäkerheten måste gå före möjligheten att döma någon som antagligen gjort något dumt. Det räcker med att vi som enda land i Europa har "sannolika skäl" som giltig anledning att sätta folk i bur.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Var det inte dig jag satt o drack bärs med när yipyip knatade in på sturehof, svepte de fem tequilas han köpt åt sina polare som de inte ville ha, ledsnade o satte sig på hojen och drog hem? Drog mot rött gjorde han med! Det såg iaf ut som honom, visst jag hade druckit 12 bärs, men det var ju ganska likt profilbilden... Ringer du o anmäler eller ska jag?

Jo de va de, nä du får ringa in jag minns inte datum eller reg nummer, vänta så slår jag upp det åt dig.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja du Spansk. Du verkar ha lite bekymmer som vi andra inte är i närheten utav.

Japp du kan bli av med KK om du anses som olämplig. Det gäller fylla, brott och det mesta som är utanför dom normala ramarna. Men man är jäkligt långt utanför dom för att hamna där du är.

Kanske dags att ta tag i sitt liv och skärpa till sig. Fundera på vad du håller på med och vad dina mål i livet är.
Just nu verkar du mest ställa till med besvär och skapa kostnader som vi andra får betala. Vad sägs som att skippa varannan öl/drink/shot eller vad du nu dricker. Redan där när du halverat så kommer du slippa många bekymmer.
Vad säger din arbetsgivare om dina "vanor"? Hur länge får du behålla jobbet?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du e väktare va?

Nix jag är språkvetare.

Förstår inte riktigt vad du menar med inlägget men gissar att du menar att vittnen ljuger. Det tycker jag dock inte är en anledning att sluta ta emot vittnesmål i rättegångar.

Jag skulle gärna vilja veta alla detaljer kring din oskyldigt dömda kompis fall.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja du Spansk. Du verkar ha lite bekymmer som vi andra inte är i närheten utav.

Japp du kan bli av med KK om du anses som olämplig. Det gäller fylla, brott och det mesta som är utanför dom normala ramarna. Men man är jäkligt långt utanför dom för att hamna där du är.

Kanske dags att ta tag i sitt liv och skärpa till sig. Fundera på vad du håller på med och vad dina mål i livet är.
Just nu verkar du mest ställa till med besvär och skapa kostnader som vi andra får betala. Vad sägs som att skippa varannan öl/drink/shot eller vad du nu dricker. Redan där när du halverat så kommer du slippa många bekymmer.
Vad säger din arbetsgivare om dina "vanor"? Hur länge får du behålla jobbet?

Vilka kostnader skulle vi få stå för om han inte blivit lobad?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Seriöst Yipyip, det måste till mer än 1-2 vittnen för att döma någon. Hellre fria än fälla heter det, det borde du veta, rättssäkerheten måste gå före möjligheten att döma någon som antagligen gjort något dumt. Det räcker med att vi som enda land i Europa har "sannolika skäl" som giltig anledning att sätta folk i bur.

Ring och anmäl hur mycket du vill :tummenupp

Som sagt skulle jag gärna vilja veta mer detaljer kring Prulles oskyldiga kompis. Typ hur lång tid gick det mellan att någon ringde och anmälde honom för rattfylla tills polisen hittade honom full. Jag har faktiskt mycket svårt att en advokat lyckats förlora ett fall där ENDA tecknet på rattfylla var ett vittnesmål och därför tror jag det finns fler bevis som gärna undanhålls av hans kompis/honom själv.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har faktiskt mycket svårt att en advokat lyckats förlora ett fall där ENDA tecknet på rattfylla var ett vittnesmål och därför tror jag det finns fler bevis som gärna undanhålls av hans kompis/honom själv.

Sådär är det ju alltid när folk ska förklara sina egna misslyckanden.
Kuggade uppkörningar är väl praktexemplet.

Personen som kuggat påstår alltid att inspektören var ett rövhål och det enda felet han själv gjorde var att råka nysa på en spikrak motorväg, medans det i verkligheten handlar om missade väjningsplikter, glömmer att blinka i 50% av korsningar osv..

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
:) Kul trad! Alltid roligt nar folk drar slutsatser utan att vet nagonting och borjar moralpredika :rofl

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vilka kostnader skulle vi få stå för om han inte blivit lobad?

5ggr i fyllecell kostar nog sina kronor. En cell med gäst är inte gratis i drift. Minns inte pengen i huvudet men det kostar per natt.
Är man så full att polisen väljer att plocka in en 5ggr så stod man nog inte bara rakt upp och ner på gatan full och glad. Man gjorde nog jävulstyg.

Alkisar överlag, vilket han säkert blir om han inte slutar med spånken brukar kosta. Inget arbete, soc/bidrag sjukvård mm.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
5ggr i fyllecell kostar nog sina kronor. En cell med gäst är inte gratis i drift. Minns inte pengen i huvudet men det kostar per natt.
Är man så full att polisen väljer att plocka in en 5ggr så stod man nog inte bara rakt upp och ner på gatan full och glad. Man gjorde nog jävulstyg.

Alkisar överlag, vilket han säkert blir om han inte slutar med spånken brukar kosta. Inget arbete, soc/bidrag sjukvård mm.

Du har inte läst frågan, gör om, gör rätt.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08

Ja har fått övernatta hos polisen 3ggr på 8-9 år, första gången va ja lite kartig mot en vakt... Dom andra 2 har ja inte gjort ett piss mer än å vart packad... Men åas har dricker ja alldeles för mycke å vet om de :fyllisar

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen