Eniac
Hojåkare i exil
Det är inge synd om dej...... kör med huvudet så hadde du alldrig blivit av med kortet.
Ser att du kör en Fz-750...
Det är inge synd om dej...... kör med huvudet så hadde du alldrig blivit av med kortet.
Kawasaki ZX7R
Aha, mycket fin hoj! Hade en ZXR750 -91 för ett antal år sen och tittade faktiskt alldeles nyligen efter en ZX7:a! Börjar som sagt bli prisvärda och är dessutom rätt billiga att försäkra!
Den här kanske! http://www.blocket.se/vi/11129574.htm?ca=11_s
By the way. Har slängt på en fzr1000 swing -93 på hojen.. ser mighty nice ut. speciellt med 155 dogbones lyfter upp rumpan rejält.
Att bero på ingenting så var jag ute och åkte med mitt svin till kompis som kör Retta nu för tiden. På en lång raka (ca 1 km) tänkte jag att det var dags att dra på lite. Ligger för allt vad tygen håller i 'respektabel' hastighet för en Fz från 85 när han kommer förbi och försvinner fortare än jag hinner tänka 'fan vad det gick då'... *svin*... =D
Men det är inte riktigt rättvist att jämföra en 1000 med en 750.
Halloj igen grabbar,
Jaha.. nu har jag troligen funnit felet. Men det va inte det jag hade hoppas på. Så detta blir nog en dyr historia.
Har funnit små ynka sprickor i membranet som styr nålen.
Min hoj är från -86 och jag antar att man byter alla fyra på engång.
SUCK!!!!!
Snälla Mange säg att denna del inte är dyr.. I beg you!!!
Ringde yamahacenter haninge..då det va tfn kö på mcvaruhuset. Och trodde jag skulle sätta i halsen när jag fick höra va den där ynkliga delen kosta.. 1300kr/st. Mer än hela hojen kosta nästan. Så jag tackade för mig och fick med mig artikelnr på vägen 1AE 149400000. Börja ringa runt på skrotar tänkte att man kanske hade tur. Och det hade jag, tackar till Hojbiten i mönsterås. Hittade en hel förgasarbrygga i topp skick (enligt säljaren) från en -89. Så jag jag ringde snabbt till yamahacenter igen och kollade upp att det inte var något förändring på förgasarna mellan -86 och -89 och som tur är. så va dom identiska... iallafall den delen jag va intresserad av. Så jag köpte den.. 1500kr ink frakt.. så nu fick jag 4 till priset av 1 ... Så nu håller vi tummarna.. att grejjerna är schyssta.. Säljaren garanterade att det skulle vara reko.
Så vi får väl se om två dagar.. Om andra får problem med förgasare eller söker delar så kan jag rekommendera www.topham.de
Våran modell på förgasare heter Mikuni BDS34.
forts följer.
Hade du kollat på www.fz750.se och på annonser så hade jag oxå haft en förgasar brygg till salu. Men nu har du redan en
Ja så kan det vara när man känner pressen utav att hojen bara står. Hoppas förgasaren hinner komma till imorgon men det är väl för tight inpå. Vill ju få ordning på den.
/chris
Hej alla...
...Eniac - Trist att du blivit utslängd från garaget. Var det inte en kompis du hyrde med? Hoppas du slipper sälja och hittar en ny lösning.
/Blysläden
Bara att lägga ned skiten i ett dike och slå eld på den så är det klart sen.
Jo det är en nu föredetta kompis jag hyrde med.
Tror jag har ett förvaringsgarage på g hos en polare, men där kan den bara stå till september...
Bara att lägga ned skiten i ett dike och slå eld på den så är det klart sen.
Känns lite som att strö salt i såren men...
JAG ÄR FÄÄÄRDIG!!!
Har till och med kört en kort sväng (på parkeringen) och den funkar alldeles utmärkt! Sitter som en gud på hojen, nästan perfekt körställning! Ska bara ställa på och försäkra sen blir det en längre tur. Har jättefina hojvägar alldeles runt hörnet!
Kolla byggtråden för fler bilder: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136750&page=3
/Mange
Nu jävlar är det upp till bevis! Se om hojen funkar så bra som det är tänkt! Du kanske har tid att ta en runda till kalmar kanske? Fz'n är ju känd att kunna åka långt på!
Känns lite som att strö salt i såren men...
JAG ÄR FÄÄÄRDIG!!!
Har till och med kört en kort sväng (på parkeringen) och den funkar alldeles utmärkt! Sitter som en gud på hojen, nästan perfekt körställning! Ska bara ställa på och försäkra sen blir det en längre tur. Har jättefina hojvägar alldeles runt hörnet!
Kolla byggtråden för fler bilder: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136750&page=3
/Mange
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |