Eniac
Hojåkare i exil
408 kubikcentimeter
14,4 Imperial oz
13,8 US oz
Denna mängd gäller per ben.
14,4 Imperial oz
13,8 US oz
Denna mängd gäller per ben.
Nu är det inte långt kvar tills att hojen är igång igen.
Tja allihopa!
Presenterar mig strax, men behöver snabbråd först om det går för sig. Är det knepigt att få på bromsok från en R1:a 05:a på en FZ 750 ´88??? Alldeles för mycke jobb lr?
mvh
Janebrink.
ahaa... ok ok ... då vet ja.. tackar... får bli att lägga pengarna på ventiljustering och förgasarsynk först...
Men då vart d dags att presentera sig!
Anders heter jag och kommer från Sveriges framsida Göteborg. ;p
Har precis införskaffat mig en FZ750 ´88 från Katrineholm och är i krokarna att ta MC-kort. Under tiden luftar ja hojjen lite när inte farbror blå tittar.
E jäkligt sugen på att bygga om den lite som spondon gjort med annan bakdel men d får nog vänta till vintern när mörkret börjar falla på. Nu gäller det bara att få ordning på hojjen maskinellt så den går som en pärla, och se till att få kortet. Ska dessutom riva ner Öhlinsdämparen som den är bestyckad med, för en renovering av denna. Finns varken olja eller gas kvar... Om någon hra några tips om billigt/bra ställe att lämna in den i göteborgstrakten så välkomnas detta varmt.
Planerar även att gå me i fz750-klubben för go gemenskaps skull.
mvh
Anders.
tja igen... behöver antagligen byta lameller på min fz... vart hittar jag billigast lameller till den? eller kan d va så att någon har en uppsättning liggandes?
mvh
Anders.
Mitt tips är:
Bit riktigt hårt i det sura äpplet och köp Yamaha original-lameller! Dom billiga eftermarknads-lamellerna är tyvärr av skiftande kvalitet (inte egen erfarenhet, men folk jag känners)!
Glöm inte att kolla att stålskivorna är raka! Är dom det så glasblästrar du dom så blir dom som nya!
/Mange
Hej hej!
Har bestämt att jag ska försöka bli av med min Fz'a. Har inte tid och ork att fixa iordning den. Dessutom måste jag snart flytta den från lagret där den står.
Någon idé vad jag kan få för den?
Bilder på http://jasse.dampbarn.org/fz75088/
Motorn går bra, själva kopplingen funkade fint senast jag använde den, men nu har huvudcylindern gett upp.
Drivpaket är fint.
Bra däck bak och nytt däck fram.
Vänster kåpa borta. Toppkåpa och höger sidokåpa ganska risiga.
Några prisidéer? Bud?
/MickeJ
ok ok... menar du svenska eBay eller amerikanska? För de flesta på den amerikanska ebay skickar i de flesta fall inte worldwide om ja fattat d rätt..
En fråga till!
Passar koppling från 85-86 till min 88:a? Eller vilka årsmodeller passar min?!
//Anders.
enligt denna länken så är det inte samma lammeler till 85-86 som till 88.
http://cgi.ebay.co.uk/CK2306-EBC-Cl...6QQihZ019QQcategoryZ10490QQrdZ1QQcmdZViewItem
/Robert
E d någon som vet om man brukar få byta ut dom där mellanskivorna i plåt som reservdelsmannen på Zätamotor snackade om? Har aldrig bytt koppling på hoj förut...
På Zäta skulle dom ha 1250:- plus moms för lameller bara...
//Anders.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |