Fz 750 klubbens mc-snack-tråd.

Vilken årsmodell har du på din Fz-750?


  • Antal röstningar
    0

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Har du haft cykeln stående på sidostödet medans du har luftat kopplingen?

I början. De första 10-20 gångerna stod den mot stödet. Sen ställde jag den med stöd mot kåpan så den lutade åt vänster, eller blir det höger (iaf motsatt sida stödet). Det var inte många graders lutning men luften borde gått mot nippeln...

Gör som jag skrev ovan. Demontera hela kopplingsoket och rengör runt/innanför skyddsgummit vid behov och tryck sedan in kolven med händerna och se till att hålla oket så att eventuell luft inte fångas i oket. Pumpa ut och tryck in kolven ett flertal gånger.

Ska bli! Ska strax till bågen och pula lite. Men först fixa ny och fräsch kopplingsvätska samt dämparull.

Återkommer med resultat senare.

Tack!
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Rapport: Då har man skruvat isär skyddet och kolven. Fick en Aha-upplevelse då jag trodde kolven var betydligt större samt att det endast var ett "skydd". Men i själva värket är ju skyddet en del av kolven... Det var ganska skitigt där nere så det fick bli ett tags rengörning. tryckte in kolven mot skyddet för hand och pumpade ut ca 1 cm. Gjorde detta flera gånger, droppade på med bromsvätska som smörjning av kolven. Satte tillbaka den och, tyvärr, ingen förändring. Kanske inbillar jag mig att detta motstånd vid rullning kom efter att jag öppnat behållaren och fyllt på...Kanske ska det vara så. Kanske jag kommer förbi den som bor närmast ÖREBRO och jämför med er... Ska prova byta motorolja också, för själva kopplingen roterar väl i den också?

Skit också. Det hade verkligen suttit som en smäck med ett bättre resultat!

:S
 

Mr H

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2005
Fick fyllt på olja och bytat stiften(till NGK) nu går den mycket bättre och lampan är släck igen..(oljelampan) den går bättre under 3000 varv :)
Ska jaga ett sportsystem under vintern till den och ställa in mina förgasare till våren då där redan sitter dynojet och Kn-filter på för stunden..
Lär väl bli det bästa om jag ställer in förgasarna till det nya systemet som ska sitta på då..:)
Ska lägga ut en tråd sen om någon har ett system att sälja till mig...;)

Hoppas på bättre väder nu bara så jag kan sticka ut och finköra lite...:)
 

janebrink

http://www.famiglia-aprilia.se/
Gick med
3 May 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV Mille ´99, Honda CRF450R ´04
:zpy :zpy :zpy
Önska mig lycka till gubbar... imorgon tisdag startar min uppkörning 13:15 i Trestad Center Vänersborg... :zpy
Inte alls nervös... :zpy:arsele

//Janebrink.
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Fick fyllt på olja och bytat stiften(till NGK) nu går den mycket bättre och lampan är släck igen..(oljelampan) den går bättre under 3000 varv :)
Ska jaga ett sportsystem under vintern till den och ställa in mina förgasare till våren då där redan sitter dynojet och Kn-filter på för stunden..
Lär väl bli det bästa om jag ställer in förgasarna till det nya systemet som ska sitta på då..:)
Ska lägga ut en tråd sen om någon har ett system att sälja till mig...;)

Hoppas på bättre väder nu bara så jag kan sticka ut och finköra lite...:)
Vad bra att din båge gick bättre!

Du kan få köpa mitt system om det finnes ett bra att byta med. Är inte så mycket för det där hööööga ljudet (Ubåtsjakt öron som är lite kräsna)...

:zpy :zpy :zpy
Önska mig lycka till gubbar... imorgon tisdag startar min uppkörning 13:15 i Trestad Center Vänersborg... :zpy
Inte alls nervös... :zpy:arsele

//Janebrink.

Lycka till!

Du fixar det!

Titta långt fram, planera din körning, visa att du har kontroll på ev. faror så är det gröna gatan!
 
Last edited:

Mr H

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2005
Vad bra att din båge gick bättre!

Du kan få köpa mitt system om det finnes ett bra att byta med. Är inte så mycket för det där hööööga ljudet (Ubåtsjakt öron som är lite kräsna)...



Lycka till!

Du fixar det!

Titta långt fram, planera din körning, visa att du har kontroll på ev. faror så är det gröna gatan!

Jodå du kan få mitt orginalsystem som sitter på nu, om det är något sådant som du jagar istället. Orginalsystemet är lite för tyst för min smak.:D
Jag betalar mellanskillnad givetvis.:)
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Jodå du kan få mitt orginalsystem som sitter på nu, om det är något sådant som du jagar istället. Orginalsystemet är lite för tyst för min smak.:D
Jag betalar mellanskillnad givetvis.:)

Du, posta en bild på ditt system. Jag har nämligen redan ett men det ser så gräsligt ut så jag sätter inte på det.

Sen ska jag packa om mitt V&H system idag. Kanske jag får ner ljudnivån lite, isåfall får du ev. forsätta leta annan stans, för det är ju sjukt snyggt!
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag har nu lagt till en poll där ni kan kryssa i vilken årsmodell ni har på hojen. Kan ju vara kul att se lite statistik.

Det går att rösta på fler alternativ om man har flera Fz'or av olika årsmodell.
 

janebrink

http://www.famiglia-aprilia.se/
Gick med
3 May 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV Mille ´99, Honda CRF450R ´04
O gissa vem som inte behöver se sig över axeln längre så fort han kör sin FZ? :) Jo JAAAAG! Fick lappen idag. :) Så nu får farbror gris stoppa mig bäst fan han vill. :)

//Janebrink.
 

Mr H

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2005
Du, posta en bild på ditt system. Jag har nämligen redan ett men det ser så gräsligt ut så jag sätter inte på det.

Sen ska jag packa om mitt V&H system idag. Kanske jag får ner ljudnivån lite, isåfall får du ev. forsätta leta annan stans, för det är ju sjukt snyggt!

Ok mitt ser bra ut och är fin kromet på slutröret, efter denna bil togs har jag lackat det svarta med värmebeständig färg och det ser bra ut nu, det var lite rost precis under motorn på röret men absolut inte alls mycket.
bilden är inte rättvis då det blänker konstigt på röret på bilden.
Kolla bilden på fz 750 hemsidan och under medlemmar(62).:)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
O gissa vem som inte behöver se sig över axeln längre så fort han kör sin FZ? :) Jo JAAAAG! Fick lappen idag. :) Så nu får farbror gris stoppa mig bäst fan han vill. :)

//Janebrink.


Gratulerar.

Något år efter att jag tog mitt hojkort stoppade Farbror Blå mig och bad om att få titta på LÅNEKORTET..... Kom ihåg det.....

Jag vill dock påminna dig om en mycket viktig sak. Idag har du klarat körkortet men det är absolut inget bevis för att du är en duktig MC-förare. Att du klarat uppkörningen säger bara att du klarat minimikraven som samhället ställer på dig.

Jag känner inte dig alls men statistiskt sett borde du tillhöra kategorin Sveriges minst erfarna(/sämsta?) MC-förare. Tänk på det nästa gång du sätter dig på hojen och tror att du kan allt och känner dig odödlig....

Jag har kört hoj i 16 år nu. För 4 år sedan var jag kaxig och trodde jag att jag var en "fullärd", eller åtminstone mycket erfaren, MC-förare. Min MC-klubb anmälde mig till MC-instruktörsutbildning i SMC-s regi och detta skulle visa sig bli en mycket nyttig läxa för mig. Jag hade tagit 3 körkort, varit MC-ordonans i det militära och kört tusentals mil hoj men oj, oj, oj vad lite jag egentligen visste/kunde om hojåkning!

Den absolut farligaste perioden i ditt liv som MC-förare kommer troligen att infinna sig när du först tror att du faktiskt är bra på att köra hoj! Midsommar nästa år kommer troligen att bli en mycket farlig period för dig. Din känsla av kompetens kommer då med största sannorlikhet endast vara kopplat till ditt självförtroende och ha ytterst få kopplingar till din faktiska förmåga att reagera instinktivt när du tvingas att panikbromsa i en kurva för att en liten flicka springer ut mitt framför dig. Hur mycket erfarenhet tror du att det krävs innan du instinktivt vet hur du ska agera med låst framhjul, sladdande bakhjul och ett barn mitt i din färdriktning? Tror du att du besitter denna erfarenhet?Tro mig.... denna faktiska kompetens kommer med största sannorlikhet ta många år för dig att träna upp!!

För ett år sedan körde jag 50 meter bakom en hoj som fick panikbromsa för ett rådjur. Föraren till den hojen hade haft körkort i 3-4 år och är i mina ögon klart över genomsnittet när det gäller körförmåga. (Hade bland annat kontrollerat klarat av slalombanan i det gamla körkortprovet på <20 sekunder efter att ha övningskört på motorcykel i totalt 20 minuter! Övningskörningen vid detta tillfälle gjordes dessutom på en 260 kg tung FJ1100! Detta var alltså en person med en naturlig fallenhet för att köra motorcykel.) Denna situation blev dock en mycket nyttig läxa för föraren i fråga. Det var första gången som föraren tvingats till en panikbromsning på motorcykel, men den var dock allt annat än kontrollerad. Det var långa svarta bromsstreck i asfalten efteråt och detta betyder som vi alla vet att föraren inte längre hade full kontroll över sitt fordon. Trots flera års erfarenhet så fanns inte kunskapen där i ryggraden den där bråkdelen av en sekund då den verkligen behövdes! Som tur var gick det bra den där gången. Marginalen till rådjuret kunde dock med lätthet räknas i centimeter.

På körskolor lär vi oss att tänka på hur vi ska reagera i en paniksituation. Detta är ju absurt egentligen. Vem hinner tänka i en paniksituation? I en paniksituation MÅSTE den teoretiska kunskapen vara omvandlad till en ryggradsreflex. Detta tar ÅR att träna upp och det hemska är att INGEN av oss vet om denna kunskap sitter i ryggraden eller ej förrän vi hamnar i en paniksituation. Det är omöjligt att testa om man har förmågan att klara av en paniksituation. Det enda vi kan göra är att förbereda oss så gott vi kan (träna) och hoppas på det bästa.

Eller som Dirty Harry skulle säga: Do you feel lucky, punk?

Jag rekommenderar dig verkligen att bli en årlig deltagare på SMC's avrostnings- och kurvtagnings-kurser. Kompetensen bland SMC's instruktörer är generellt sett mycket hög och ytterst få kursdeltagare har ångrat att de deltagit. Som instruktör kändes det mycket gott en vår när en deltagare (med minst 30 år i sadeln!) tackade oss eftersom han tack vare avrostningskursens bromsövningar året dessförinnan hade lärt sig det han behövde veta för att undvika att bli kylarprydnad på en Mercedes några veckor efter avrostningen.

Jag skriver inte detta för att trycka ner dig. Jag skriver detta för att jag en gång för många år sedan hade en kamrat som trodde att han var en skicklig och odödlig MC-förare. Han var det inte......


Gratulerar än en gång men TA DET NU LUGNT! Farbror Blå bryr sig om såväl dig som flickan som kommer att springa ut framför dig.... Hur mycket bryr DU dig om henne?

G-man
 
Last edited:

janebrink

http://www.famiglia-aprilia.se/
Gick med
3 May 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV Mille ´99, Honda CRF450R ´04
Tackar för tipsen! E mycke vaken o riskmedveten så ja vet att det tar många år att bli en bra förare.

Vart kan man kolla om SMC har kurser i på min ort?


Glömde tillägga förut att ja faktiskt körde upp på min FZ. :) D GICK! Va väldigt skeptisk till d i början p.g.a. dess rent ut sagt pissiga vändradie, men d vart bara att kränga ner hojjen så mycke fysiken tillät så klarade man konbanan efter mycke träning. :)


Hoppas att ja kan komma loss till någon träff i sommar! TYvärr så verkar d som om alla bor på fel sida landet, eller har ja fel?

//Janebrink.

Gratulerar.

Något år efter att jag tog mitt hojkort stoppade Farbror Blå mig och bad om att få titta på LÅNEKORTET..... Kom ihåg det.....

Jag vill dock påminna dig om en mycket viktig sak. Idag har du klarat körkortet men det är absolut inget bevis för att du är en duktig MC-förare. Att du klarat uppkörningen säger bara att du klarat minimikraven som samhället ställer på dig.

Jag känner inte dig alls men statistiskt sett borde du tillhöra kategorin Sveriges minst erfarna(/sämsta?) MC-förare. Tänk på det nästa gång du sätter dig på hojen och tror att du kan allt och känner dig odödlig....

Jag har kört hoj i 16 år nu. För 4 år sedan var jag kaxig och trodde jag att jag var en "fullärd", eller åtminstone mycket erfaren, MC-förare. Min MC-klubb anmälde mig till MC-instruktörsutbildning i SMC-s regi och detta skulle visa sig bli en mycket nyttig läxa för mig. Jag hade tagit 3 körkort, varit MC-ordonans i det militära och kört tusentals mil hoj men oj, oj, oj vad lite jag egentligen visste/kunde om hojåkning!

Den absolut farligaste perioden i ditt liv som MC-förare kommer troligen att infinna sig när du först tror att du faktiskt är bra på att köra hoj! Midsommar nästa år kommer troligen att bli en mycket farlig period för dig. Din känsla av kompetens kommer då med största sannorlikhet endast vara kopplat till ditt självförtroende och ha ytterst få kopplingar till din faktiska förmåga att reagera instinktivt när du tvingas att panikbromsa i en kurva för att en liten flicka springer ut mitt framför dig. Hur mycket erfarenhet tror du att det krävs innan du instinktivt vet hur du ska agera med låst framhjul, sladdande bakhjul och ett barn mitt i din färdriktning? Tror du att du besitter denna erfarenhet?Tro mig.... denna faktiska kompetens kommer med största sannorlikhet ta många år för dig att träna upp!!

För ett år sedan körde jag 50 meter bakom en hoj som fick panikbromsa för ett rådjur. Föraren till den hojen hade haft körkort i 3-4 år och är i mina ögon klart över genomsnittet när det gäller körförmåga. (Hade bland annat kontrollerat klarat av slalombanan i det gamla körkortprovet på <20 sekunder efter att ha övningskört på motorcykel i totalt 20 minuter! Övningskörningen vid detta tillfälle gjordes dessutom på en 260 kg tung FJ1100! Detta var alltså en person med en naturlig fallenhet för att köra motorcykel.) Denna situation blev dock en mycket nyttig läxa för föraren i fråga. Det var första gången som föraren tvingats till en panikbromsning på motorcykel, men den var dock allt annat än kontrollerad. Det var långa svarta bromsstreck i asfalten efteråt och detta betyder som vi alla vet att föraren inte längre hade full kontroll över sitt fordon. Trots flera års erfarenhet så fanns inte kunskapen där i ryggraden den där bråkdelen av en sekund då den verkligen behövdes! Som tur var gick det bra den där gången. Marginalen till rådjuret kunde dock med lätthet räknas i centimeter.

På körskolor lär vi oss att tänka på hur vi ska reagera i en paniksituation. Detta är ju absurt egentligen. Vem hinner tänka i en paniksituation? I en paniksituation MÅSTE den teoretiska kunskapen vara omvandlad till en ryggradsreflex. Detta tar ÅR att träna upp och det hemska är att INGEN av oss vet om denna kunskap sitter i ryggraden eller ej förrän vi hamnar i en paniksituation. Det är omöjligt att testa om man har förmågan att klara av en paniksituation. Det enda vi kan göra är att förbereda oss så gott vi kan (träna) och hoppas på det bästa.

Eller som Dirty Harry skulle säga: Do you feel lucky, punk?

Jag rekommenderar dig verkligen att bli en årlig deltagare på SMC's avrostnings- och kurvtagnings-kurser. Kompetensen bland SMC's instruktörer är generellt sett mycket hög och ytterst få kursdeltagare har ångrat att de deltagit. Som instruktör kändes det mycket gott en vår när en deltagare (med minst 30 år i sadeln!) tackade oss eftersom han tack vare avrostningskursens bromsövningar året dessförinnan hade lärt sig det han behövde veta för att undvika att bli kylarprydnad på en Mercedes några veckor efter avrostningen.

Jag skriver inte detta för att trycka ner dig. Jag skriver detta för att jag en gång för många år sedan hade en kamrat som trodde att han var en skicklig och odödlig MC-förare. Han var det inte......


Gratulerar än en gång men TA DET NU LUGNT! Farbror Blå bryr sig om såväl dig som flickan som kommer att springa ut framför dig.... Hur mycket bryr DU dig om henne?

G-man
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tackar för tipsen! E mycke vaken o riskmedveten så ja vet att det tar många år att bli en bra förare.

Vart kan man kolla om SMC har kurser i på min ort?

//Janebrink.



Här hittar du SMC's alla utbildningar:

http://www.motorcyklisterna.org/upload/School/Dokument/Fortbildning 2007.pdf

Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut men nästa vår kommer mängder av utbildningar att genomföras i hela Sverige.

Sen skulle jag också vilja göra reklam för följande länk. Det måste vara det absolut bästa och viktigaste inlägget som någonsin har skrivits på ett motorcykelforum i Sverige. Alla borde läsa detta inlägg minst en gång per år.

http://www.bike.se/forum/thread.php?t=620

Med vänlig hälsning,
G-man
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
O gissa vem som inte behöver se sig över axeln längre så fort han kör sin FZ? :) Jo JAAAAG! Fick lappen idag. :) Så nu får farbror gris stoppa mig bäst fan han vill. :)

//Janebrink.

Man får grattulera. Då är vi två (körkortsmässigt sett) gröngölingar som är ute och terroriserar vägarna.

Ang. Avgassystemet så packade jag om igår. Fyfan vad tid det tog och vad det kliade! Den enorma tidsåtgången (vilket jag börjar vänja mig med) berodde till största del på väl tilltagen dämpmatta, SÅ LÄR AV MITT MISSTAG; Ta lagom mängd matrial, annars får man helt enkelt inte in insattsen. Sen rekomenderar jag även frisk (ny) 0,8 mm rostfri ståltråd. Jag drog sönder en mindre tråd när jag skulle packa hårt. Det slutgiltiga problemet var att få in grenröret in i insatsen (ett mindre rör som ska hamna i ett större). Fasen vad man fick hålla på och mecka fram och tillbaka. Någon som har något bra tips? för jag antar att inte Mc Service personalen står och gör som jag ;/

Så jag tror jag väntar med att sälja systemet, då jag tyckte att den gick tystare... Men jag säger till ifall jag kan tänkas byta. Ditt var mycket snyggare än mitt orginal. Svart matt färg som rostat... Jumie!

Gratulerar än en gång men TA DET NU LUGNT! Farbror Blå bryr sig om såväl dig som flickan som kommer att springa ut framför dig.... Hur mycket bryr DU dig om henne?

G-man

Hårda ord ingen visa, eller va säger man?

Kloka tips och berättelser!

Kopplingen verkar för övrigt gå bättre när man kört ett tag. Dags för oljebyte?
 
Last edited:

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Hej alla Fz gurus. Jag har problem med min fz. Kopplingen har varit isärtagen och behövdes därför luftas. Har försökt lufta men får inte upp något tryck i handtaget.

Ifall man fyller olja direkt i oket, slangen samt behållaren och pumpar så kommer olja upp i slangen som jag fäst på nippeln. Ingen luft kommer dock ut någonstans och nivån sjunker inte i behållaren.

Behållaren då? Om man tar lös slangen och sätter tummen mot utgången så känner man att den bygger tryck och suger fast tummen då man släpper handtaget så då borde den vara ok?

inga synliga läckage någonstans..

Ps, ska luftburken vara SÅ svår att få på plats?

bifogar en byggbild
 

Bifogat

  • mcn.JPG
    mcn.JPG
    97 KB · Visningar: 96
Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Hej alla Fz gurus. Jag har problem med min fz. Kopplingen har varit isärtagen och behövdes därför luftas. Har försökt lufta men får inte upp något tryck i handtaget.

Ifall man fyller olja direkt i oket, slangen samt behållaren och pumpar så kommer olja upp i slangen som jag fäst på nippeln. Ingen luft kommer dock ut någonstans och nivån sjunker inte i behållaren.

Behållaren då? Om man tar lös slangen och sätter tummen mot utgången så känner man att den bygger tryck och suger fast tummen då man släpper handtaget så då borde den vara ok?

inga synliga läckage någonstans..

Ps, ska luftburken vara SÅ svår att få på plats?

bifogar en byggbild

Kopplingen brukar vara jävlig, jag pumpade igenom oljan bakvägen, sedan började jag lufta som vanligt.
jag startade hojen lite i bland och varvade motorn, vibrationerna fick luften att vandra.
Till slut efter lite möda funkade det.
Det bästa redskapet jag har till att lufta koppling/bromsar är en olje kanna med pump, Funkar jävligt bra!:tummenupp
Lycka till!

Snyggt bygge!:yoparty
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Hej alla Fz gurus. Jag har problem med min fz. Kopplingen har varit isärtagen och behövdes därför luftas. Har försökt lufta men får inte upp något tryck i handtaget.


Mitt förslag att du läser inlägg nummer 410 i detta forum. Sen följer du diskussionen framöver i forumet....

Good luck!

G-man
 

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Mycket fin! :tummenupp

Jag kommer nog bygga kåpa på min i vinter och överge streetfighter-stuket. Har redan provmonterat clipon-styren och man sitter ju lite rejsigare på den nu!

Ska även ge mig på att byta tank! Ska låna en R6-tank och måtta lite för att se om det är möjligt! :näsblod

Vintern är lång och man måste ju fördriva tiden med nåt...


/Mange
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
När det gäller modifieringarna på den där blåa FZ-an så kan man ju först å främst konstatera att han har snott bakdelen ifrån en tidig Fireblade. Men jag kan inte identifiera svingen? Jag misstänker att den är modifierad även den.

Sen så är ju hela bakre delen av ramen omsvetsad.

Förbaskat snyggt jobbat må jag säga. Jag har sett den på EBAY ett bra tag nu. Den är tydligen svårsåld trots prisnivån....

När det gäller din båge Spondon så må jag säga att den är verkligen snygg även den. Riktigt schyzzt bygge i rena snygga linjer. Men är det inte ett helgerån att sätta dit en tank ifrån en R6:a? ;-) Lite 80-tal i stuket skadar ju inte...

När det gäller helkåpsförsedda FZ-or är det här min favorit. Snubben som lackade den har nog sneglat en aning på en Thunderace...
 

Bifogat

  • fc5b_1.jpg
    fc5b_1.jpg
    31.5 KB · Visningar: 82
  • FZ750-85 svartgrå.jpg
    FZ750-85 svartgrå.jpg
    121.9 KB · Visningar: 85
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top