Fz1 ?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Den är gängad åt andra hållet på den sidan.

Så de nya speglarna måste ha en vänstergänga och en högergänga.

Mvh Arn
Haha, men vad fan... Det var det jävligaste. Nya tag i morgon då. Tack så hemskt mycket för det tipset.

För övrigt så är originalspeglarna på denna nåt av det fulaste mänskligheten någonsin gjort.

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Haha, men vad fan... Det var det jävligaste. Nya tag i morgon då. Tack så hemskt mycket för det tipset.

För övrigt så är originalspeglarna på denna nåt av det fulaste mänskligheten någonsin gjort.
Haha förstår precis vad du menar. Stod inte ut jag heller! Ser ut som en stor jävla paddel eller liknande :p

Dom väger bly också!

Jag köpte mina nya speglar på biltema. Tror dom hette typ f1 mirror. Kostade 200kr st och va skitsnygga.

Mvh Arn

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Haha förstår precis vad du menar. Stod inte ut jag heller! Ser ut som en stor jävla paddel eller liknande :p

Dom väger bly också!

Jag köpte mina nya speglar på biltema. Tror dom hette typ f1 mirror. Kostade 200kr st och va skitsnygga.

Mvh Arn
Fick med ett par jävligt snygga andra sidospeglar som jag ska montera, ena spegeln är dock krossad. Hittade nåt utklippbart spegel"glas" på biltema som jag tänkte klistra fast om det går. Verkligen allt är bättre än original

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Fick med ett par jävligt snygga andra sidospeglar som jag ska montera, ena spegeln är dock krossad. Hittade nåt utklippbart spegel"glas" på biltema som jag tänkte klistra fast om det går. Verkligen allt är bättre än original
Okej ?

Ja original går verkligen inte att köra med.

Här är dom jag köpte.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/
Men speglarna är uppdaterade så de ser inte exakt ut såhär. Fästarmen är numera helgjuten men själva spegeln ser ut sådär.

Ska nämnas att man måste flytta armbågen lite för att se bakåt.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Va kul att du sett den. Jag har bara sett bilder så jag hoppas den är lika fräsch som Daniel beskrev den. :)

Du blir säkert riktigt nöjd, den såg ut som ny!

Blir sååå sugen nu när man ser vilka fina supersporthojar man kan få för "kaffepengar" (allt är ju relativt) :hihi

Men... Jag har kört Gixxer, R1 och Fireblade redan. Försökt övertala mig själv att jag INTE ska ha någon supersport igen :) Jag är 37 bast och har småbarn hemma, får räcka men FZ1 och den typen av cykel för mig nu.

Måste ändå säga att av dom rr hojar jag ägt så
gillade jag nog min R1 03:a bäst. Känns liten och smidig som en 600 men med en riktigt motor :)

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11

Blir sååå sugen nu när man ser vilka fina supersporthojar man kan få för "kaffepengar" (allt är ju relativt) :hihi

Men... Jag har kört Gixxer, R1 och Fireblade redan. Försökt övertala mig själv att jag INTE ska ha någon supersport igen :) Jag är 37 bast och har småbarn hemma, får räcka men FZ1 och den typen av cykel för mig nu.

gillade jag nog min R1 03:a bäst. Känns liten och smidig som en 600 men med en riktigt motor :)
Och den r1-motorn var väl den som sedan hamnade i fz1:an med väl? Om än något omgjord...

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Och den r1-motorn var väl den som sedan hamnade i fz1:an med väl? Om än något omgjord...

Vet inte exakt om det är 3:ans motor som sitter i FZ1 men ja, den har en omgjort R1 motor.
Nu ska det ju sägas att FZ1:an stock inte har i närheten så mycket bett som R1an, men med dom moddar jag håller på med så kan man ju hoppas på nått i närheten iallafall.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S

Jag kommer köra detta året med dom ändringarna jag skrivit om tidigare i tråden. Till nästa år ska jag försöka jaga fatt i ett yoshi helsystem och smälla dit en powercommander. Efter det finns där inget direkt mer att göra åt den (förutom att börja bygga om motorn)

Känns iaf som att jag med relativt små medel (ca7000) i år kommer få den till att gå betydligt bättre än stock.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Var på verkstan och hämtade avgassystemet igår. EXUP bortplockat och hålen svetsade, fick betala 600 spänn men det var det värt. Killen som svetsade var riktigt duktig och svetsen såg ut att kosta som mindre villa :D

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Var på verkstan och hämtade avgassystemet igår. EXUP bortplockat och hålen svetsade, fick betala 600 spänn men det var det värt. Killen som svetsade var riktigt duktig och svetsen såg ut att kosta som mindre villa :D
Behöver man verkligen svetsa igen exup:en och hålla på? Den inaktiveras väl ändå genom flashningen väl?

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Behöver man verkligen svetsa igen exup:en och hålla på? Den inaktiveras väl ändå genom flashningen väl?

Jag hade redan kopplat loss vajrarna mellan servot under sadeln och ventilen på röret, så min exup var i princip borta. Jag ville inte heller ha ett spjäll sittandes i röret (även om det var öppet) och därför valde jag att plocka bort ventil och spjäll samt svetsa igen.

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N

Kanon :)

Då har du ju hunnit testa en hel del hojar. Detta blir min andra och jag fyller 29 om en vecka.

För min egna del tror jag det var bra att jag väntade 10 år med att ta hojkort. Tror mitt sinne var alldeles för "barnsligt" när jag var 18 så med en 600rr på den tiden hade nog slutat illa.

Jag blev pappa här i november så kommer ta det försiktigt i sommar. :)

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Har du originalljuddämparen kvar? Eller massikerades den för att bygga om mellanmålet med EXUP av förra ägaren?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jag kommer köra detta året med dom ändringarna jag skrivit om tidigare i tråden. Till nästa år ska jag försöka jaga fatt i ett yoshi helsystem och smälla dit en powercommander. Efter det finns där inget direkt mer att göra åt den (förutom att börja bygga om motorn)

Känns iaf som att jag med relativt små medel (ca7000) i år kommer få den till att gå betydligt bättre än stock.
Kan väl inte göra så stor skillnad mellan bortrensad cat mot helsystem?

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Har du originalljuddämparen kvar? Eller massikerades den för att bygga om mellanmålet med EXUP av förra ägaren?

Har originaldämparen kvar. Har även original dämparen till en FZ1-N som jag hade för ett par år sedan kvar, så jag har nu 2st liggandes i garaget :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati