Fz1 ?

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Rätt igen, skiten var såklart tvärtom. Rött till svart, svart till blått. Nu sitter tail tidyn iaf på äntligen och fungerar. Bara lite finlir kvar med att hänga upp sladdarna snyggt.
Men fan vad skillnad det gör mot elefantsnabeln som är original :)
Skumt att det är så, jag trodde R&G bara hade gjort fel på min skyltbelysning.

Ja det blir ett jävla lyft på utseendet. :)

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Skitsnyggt ?

Ev kan du få stuka till tail tidyn lite mer så inte skylten tar i hjulet vid fjädring.

Blinkersen blev riktigt bra med rökfärgat Klas ?
Vinkeln gör nog att det den ser mindre vinklad ut än den är, men ska nog dra lite till ja. Blev inte helt färdig. Nummerskylthållaren gick såklart inte på, så ska borra i nummerskylten direkt och fästa så istället. Den där lilla reflexen som följde med och som jag klistrade fast, är den laglig?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Så, då var man helt färdigpillad med allt med hojen nu och redo för våren. Slog hål i nummerskylten med en mejsel. Gick fint det med ? Att så små saker kan göra så mycket för utseendet.. uploadfromtaptalk1454876611811.jpg

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Så, då var man helt färdigpillad med allt med hojen nu och redo för våren. Slog hål i nummerskylten med en mejsel. Gick fint det med ? Att så små saker kan göra så mycket för utseendet.. View attachment 427148
Den blir så mycket "argare" med sakerna du gjort nu

Jag håller på med småpill på gixxern inför sommaren. Väldigt tillfredsställande och kostar inte så mycket.

Röktonade mina blinkers med biltemas färg.
62987bcd473e6cfdf1fbbe9ac0d149e1.jpg

7cb91ced62fad6db501b0fbaca64874f.jpg

438407a47b59df5d1610236e325a4b05.jpg

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Den blir så mycket "argare" med sakerna du gjort nu

Jag håller på med småpill på gixxern inför sommaren. Väldigt tillfredsställande och kostar inte så mycket.

Röktonade mina blinkers med biltemas färg.
62987bcd473e6cfdf1fbbe9ac0d149e1.jpg

7cb91ced62fad6db501b0fbaca64874f.jpg

438407a47b59df5d1610236e325a4b05.jpg
Ja, den har gått från att nästan vara lite ful med sitt krom, orangea och svansnabel till att nu se riktigt jävla fet ut. Bara motormods kvar, men det får nog vänta lite...tror jag ?

Funderade först på att spraya bara som du, men var osäker på hur det skulle bli så köpte nya glas istället. Pallar inte kladda och ha mig :)

Riktigt grym hoj du köpt. Läcker som fan ?

Jocke.T

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2006
Hoj
08, Yamaha FZ1-N
Ja du, jag sökte överallt verkligen. Ville precis som du bara få bort det fula orangea. Blinkersen i sig är ju inget konstiga. Gav upp ett tag, sen råkade jag bara snubbla över en Nederländsk sida som sålde det. Här säljer dom https://www.mpartz.com/turn-signal-lenses-yamaha-fz1-fazer-06-13-smoke-p-7789
Fick precis mina och har inte hunnit sätta på dom ännu, men ser ut att passa iaf. Ska nog kränga på dom ikväll så kan jag ge rapport på dom

Tack för det!
Passade dom bra?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Tack för det!
Passade dom bra?
Fick inte till dom hundra procent, men tror det mest hade och göra med den där tätningsbiten man fick klistra på som jag nog satte lite halvklöddigt. Rör sig bara om att man känner en liten kant på dom här och där, men annars sitter dom bra. Ska försöka perfekta till dom sen, men blinkersen i sig tror jag inte det är något konstigt med, mest handhavandefel förmodligen ?
Beställ är mitt råd. Gör väldigt mycket på utseendet. Tog ca 10 dar att få hem dom

Last edited:

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Ja, den har gått från att nästan vara lite ful med sitt krom, orangea och svansnabel till att nu se riktigt jävla fet ut. Bara motormods kvar, men det får nog vänta lite...tror jag ?

Funderade först på att spraya bara som du, men var osäker på hur det skulle bli så köpte nya glas istället. Pallar inte kladda och ha mig :)

Riktigt grym hoj du köpt. Läcker som fan ?
Ja original ser dom ganska tråkiga ut. Din blåa färg är riktigt snygg, nästan snyggare än svart och vit som jag hade. (men bara nästan) ?

Tackar, tyvärr så finns det lite skavanker här och var men det ska åtgärdas innan sommaren, något ska man väl göra ?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja original ser dom ganska tråkiga ut. Din blåa färg är riktigt snygg, nästan snyggare än svart och vit som jag hade. (men bara nästan) ?

Tackar, tyvärr så finns det lite skavanker här och var men det ska åtgärdas innan sommaren, något ska man väl göra ?
Ja, helt klart en fördel att köpa i dessa tider. Gott om möjligheter att pula :)

Gillar min blå som fan. På foto har den dock en tendens att se ljusare ut än den är. Mkt mörkare och djupare färg i verkligheten

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det rymdes visst fler hojar än R6:eek:r i min hjärna. En 2009 Limited Edition får mig knäsvag:
Yamaha FZ1 Fazer ABS Limited Edition.jpgYamaha FZ-1S Anniversary.jpg

Hur funkar en S i warpspeed på autobahn? Och med tanke på dess något svagare mellanregister; hur tar den sig ut ur hårnålar i Alperna?

Last edited:

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Det rymdes visst fler hojar än R6:eek:r i min hjärna. En 2009 Limited Edition får mig knäsvag:
View attachment 427693View attachment 427694

Hur funkar en S i warpspeed på autobahn? Och med tanke på dess något svagare mellanregister; hur tar den sig ut ur hårnålar i Alperna?

Grymt läcker i den färgsättningen faktiskt! Den lilla originalrutan ger en hel del turbulens vid högre fart, inte så bra vindskydd om du ska ligga långa sträckor i "warpspeed", räkna med bra tryck på hjälmen. Motorn är dock stark nog för riktigt höga farter. Ettan är väldigt högt växlad så någon raket ur en tajt hårnål är den inte med originaldrevning, med passagerare kanske den blir lite trög från riktigt låga farter men tillräckligt stark för passen skulle jag nog säga att den ändå är.

Jag hade en 07:as SA

Last edited:

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Ni som kan fz. Vilket år kom den me r1 gaffeln? Tänkte dona mig en krona mm för fighterbygge

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Grymt läcker i den färgsättningen faktiskt! Den lilla originalrutan ger en hel del turbulens vid högre fart, inte så bra vindskydd om du ska ligga långa sträckor i "warpspeed", räkna med bra tryck på hjälmen. Motorn är dock stark nog för riktigt höga farter. Ettan är väldigt högt växlad så någon raket ur en tajt hårnål är den inte med originaldrevning, med passagerare kanske den blir lite trög från riktigt låga farter men tillräckligt stark för passen skulle jag nog säga att den ändå är.

Jag hade en 07:as SA
Ja, kåpglaset är ju ganska upprätt, så det borde skapa en del turbulens.
Men mellanregistret då, är det sämre än på den R1-generation motorn kommer från (var det 02-03)?

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Ja, kåpglaset är ju ganska upprätt, så det borde skapa en del turbulens.
Men mellanregistret då, är det sämre än på den R1-generation motorn kommer från (var det 02-03)?

Tror motorn byggdes på R1-motorn från -05
Jag har inte kört någon sådan men jämfört med R1 -08 kändes den inte speciellt stark i mellanregistret, den årsmodellen R1 var ju iofs lite av en best!. Drevning 1 upp fram gjorde att jag inte saknade mellanregister så ofta men då blev den också klart surrigare vid "normal" motorvägsfart... I warpspeed surrar det ju bra ändå ;) För touring vet jag inte om drevning är att rekommendera....

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Jag har inte kört någon sådan men jämfört med R1 -08 kändes den inte speciellt stark i mellanregistret, den årsmodellen R1 var ju iofs lite av en best!. Drevning 1 upp fram gjorde att jag inte saknade mellanregister så ofta men då blev den också klart surrigare vid "normal" motorvägsfart... I warpspeed surrar det ju bra ändå ;) För touring vet jag inte om drevning är att rekommendera....

Nej okej, drevning lägger vi ned - utom för bus då. Annars föreställer jag mig FZ-1S som en riktig allt-i-ett-hoj. Såg nu att du har en Z 1000SX, är inte de ganska likartade cyklar? Varför har du två av "samma" sort?

Och så undrar jag varför en del årsmodeller har guldiga gaffelben, skiljer innehållet något?

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22

Också nyfiken på hur du upplever 1000 SX jmf mot FZ-1? För och nackdelar med respektive?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati