De som skriver ned FZ1:an har så konstiga argument tycker jag, som att den har MYCKET throttle snatch, för bred tank, för lite bottendrag och en karaktärslös motor. Hojar med massa "karaktär" är inte alltid så positiva i längden jag kom dock från Fz6 så jag fick lite samma lika fast mer av allt det goda.
Vilket fbolag har ni eran fz1 på? Har bara kollat lite snabbt o svedea är bäst hittills
Löser ECU unleashed det problemet? Finns det nån i sverige som utför det?
Men till TS undrar jag ändå om det är rätt hoj då du verkar vilja ha en riktig bushoj till karaktären?
View attachment 425917
Jag har en -10 uttagen 2011 som närmar sig 8000 mil. fortfarande Garanti kvar och det som byts är Kopplingswire och Batteri, ja och ett hemult antal däck och några par frambelägg.
Ja den är en slitvarg iaf och jag är mycket nöjd.
en ren bushoj hade ju varit kul, har kollat en del på ktm superduke 990 också men med tanke på att ja åker några mil till extrajobbet ibland samt vill nöjesåka med polarna som kör glidare så är nog inte superduken något att tänka på + att den saknar tankmätare haha de stör mig något kolossalt
åker mestadels lugnt inne i stan, blir såklart en del bakhjul i mellan trafikljusen om trafiken tillåter det, men mt07an är för slö på landsvägarna o motorvägen.
med tanke på all kritik om dåligt mellanregister och många skriver även att bakhjulsåkning är bara att glömma med denna hoj så blir man ju fundersam, måste den verkligen upp i höga varv för att få upp framhjulet eller är de bara kritikerna som är dåliga bakhjulsåkare?. med tanke på era svar här så tror ja på kassa bakhjulsåkare.
okej 4000rmp i 100 låter ju bra, någon som har koll på va den hamnar på efter drevning?
Då ska väl jag gå emot strömmen lite och säga att jag inte blev nöjd. Jag hade en Fz1n -06. Jag åkte R1 -02 innan och tänkte att Fz1 skulle vara en rolig hoj. Tyvärr tyckte inte jag att den var tillräckligt rolig. Jag förväntade mig lite mer R1a utan kåpor men kände att jag fick en Fjr1300 utan kåpor. Gummiupphängt styre, gummiupphängda fotpinnar, kändes tom som att gasvajern var gjord av gummi. Jag provade 16 framdrev och slipon men tyckte inte att jag blev nöjd. Så jag sålde efter ca 200 mil och köpte en Fireblade istället. Inget fel på hojen egentligen men det kändes inte rätt för mig. Jävligt snygga är dom dock!
Tänk också på innan du byter att om du tycker att din nuvarande hoj blir trött vid 130-140 så vill man ändå inte åka fortare än 150-160 någon längre sträcka på en Fz1n.
jo fast de är väl inte konstigt om du blir missnöjd om du gick ifrån R1, många skriver att fz1 har samma motor fast lite klenare men vad ja förstått så stämmer de inte alls. sen är de ju inte alls samma stabila ram.
ne åka fort på nakenhoj en längre tid är ju inge vidare, inte ofta ja ligger över 110 när de hällar transport ifrån A till B. men kan ju va kul med mer klös när man vill ha det.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |