FZR 600 -89 STULEN i Lund

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
ehm, vad sägs om att i sånna här fall kanske inte nämna nåt om försäljning, utan bara..han va å kikade.. sen låste jag in den och han såg vart den var.. dan efter var den borta?... så skulle nog jag göra...
annars.. alltid behålla pengar i pant...

Danne_W

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
R6
:mad: F*N Va lack man blir när man hör ¨sånt här. Hoppas verkligen att det löser sig!

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
maxximus skrev:
Pengarna i handen innan provkörning....

Otherwise FORGET IT!!
Har svårt att tro ont om folk som jag inte känner... Men det ser fan ut som om
man måste... Är vansinnigt...
Hur fan gör ni då som säljer feta hojar uppåt 100k, hej jag jag har 100k i handen? :va
Bara undrar, bra att veta ju...

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
jag beklagar jonne, måste kännas sjukt frustrerande att inte kunna göra något. Jag hoppas verkligen att du får flyt och att försäkringsbolaget betalar ut pengar så din första riktiga säsong blir lyckad trots allt!! Saknar dig redan, vi som tillome snacka om en kvälls-sprätt idag. Fyfan för tjyfsvinet!!! :mad:

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Be att behålla körkortet när han testkör.. Vem sticker och provkör hoj utan körkört med sig.. har dom inte det så är det nog något mysko!

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Blomquist #14 skrev:
Har svårt att tro ont om folk som jag inte känner... Men det ser fan ut som om
man måste... Är vansinnigt...
Hur fan gör ni då som säljer feta hojar uppåt 100k, hej jag jag har 100k i handen? :va
Bara undrar, bra att veta ju...

Japp! Kontanter eller bankväxel går bra (Bankväxlar e inte så lätta att förfalska)

Inga kulor, INGEN provkörning!!!

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Meli skrev:
Be att behålla körkortet när han testkör.. Vem sticker och provkör hoj utan körkört med sig.. har dom inte det så är det nog något mysko!

Känns som att det lättaste i att stjäla en hoj måste va att ha me sig falsk leg.. körkort hade aldrig hållt tyvärr.. tror det bästa e att ha pengarna för hojjen, en av köparens bekanta bredvid när han kör iväg, fotografera honom, eller montera gps sändare nånstans svåråtkommligt ..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
myspinnen skrev:
ehm, vad sägs om att i sånna här fall kanske inte nämna nåt om försäljning, utan bara..han va å kikade.. sen låste jag in den och han såg vart den var.. dan efter var den borta?... så skulle nog jag göra...
annars.. alltid behålla pengar i pant...
Det är ju iof försäkringsbedrägeri, men det känns ändå inte riktigt fel att göra så... Skulle nog också göra så om hojen blev snodd under provkörning.

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
KalleNorton skrev:
Det är ju iof försäkringsbedrägeri, men det känns ändå inte riktigt fel att göra så... Skulle nog också göra så om hojen blev snodd under provkörning.
Håller med, känns som om FB måste börja inse att det är ett problem...
Gör dom förhoppningsvis redan men... Är fan inte lätt att lösa enkelt...

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
cbr_micke skrev:
jag beklagar jonne, måste kännas sjukt frustrerande att inte kunna göra något. Jag hoppas verkligen att du får flyt och att försäkringsbolaget betalar ut pengar så din första riktiga säsong blir lyckad trots allt!! Saknar dig redan, vi som tillome snacka om en kvälls-sprätt idag. Fyfan för tjyfsvinet!!! :mad:

ja fyfan :( såg verklgien framemot säsongen. Tänk att jag redan klämt 1000mil och det inte ens varit säsong, jag ÄLSKADE hojen... denna sommaren skulle bli så jävla bra med alp resa och allt men ack.... CSN bidraget räcker nog till en kinamoto men det blir svårt på autobahn med den :) .

red rhino

---------------------
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Lider med dig :4skrika ska hålla ögonen öppna runt Sjöbo - Ystad efter din hoj å :cdevil som tog den.

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
jonnep skrev:
ja fyfan :( såg verklgien framemot säsongen. Tänk att jag redan klämt 1000mil och det inte ens varit säsong, jag ÄLSKADE hojen... denna sommaren skulle bli så jävla bra med alp resa och allt men ack.... CSN bidraget räcker nog till en kinamoto men det blir svårt på autobahn med den :) .

Du tror inte du klarat av o lånat nån tusing här o där och endå fått ihop till en gammel xt eller nått sånt..? känns det ju nästan ännu lättare o bara kasta omkull hojjen ifall det skulle behövas.. :) håller tummarna för att det ska lösa sig! :tummenupp

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
jo jag har så jag kan lägga ut lite pengar.. hade ju sparat ihop ca: 20k som ja skulle använda till en nyare hoj mha pengarna från FZR'n men det känns inte så jätte roligt att köpa en sämre hoj för pengar jag sparat till en nyare om du förstår vad jag menar :confused: . Vi får se vad FB säger men av vad jag läst av de andra här på SH som råkat ut för samma sak så brukar man väll inte få ett öre.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
jonnep skrev:
Var min cykel som blev stulen :(
nu har jag insett att jag aldrig kommer få några pengar från försäkringsbolaget.

Jag har kollat på utomhus termometern varje dag sedan 3månader tillbaka och när det äntligen blir väder så försvinner hojen. Hojen har fan, sorgligt nog varit mitt liv.
Frågan är hur man avvänjer sig från hoj beroendet? för någon ny utan FB's pengar har jag aldrig råd med som fattig student

Ledsen för din skull grabben, vet hur det känns att bli bestulen...fy fan vilka jävla SVIN!
Hoppas gud straffar dom till slut! :fatta!

janoshki-jonaz

Guest
jonnep: om du e fattig student så varför dra på en alp resa??
SKIT I RESAN O LÄGG PENGARNA PLUS DET HOPSPARADE och köp en bra hoj..för nog kostar alpresan säkert runt 20k den med....

Lider oxo med dig i denna frågan...

MÅNGA som blir av med hojjar på detta sätt..riktigt otrevligt..

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
janoshki-jonaz skrev:
jonnep: om du e fattig student så varför dra på en alp resa??
SKIT I RESAN O LÄGG PENGARNA PLUS DET HOPSPARADE och köp en bra hoj..för nog kostar alpresan säkert runt 20k den med....

Lider oxo med dig i denna frågan...

MÅNGA som blir av med hojjar på detta sätt..riktigt otrevligt..

Vi skulle på alp RESA med hojen så att säga, inte åka skidor :)
Roadtrip dvs.

janoshki-jonaz

Guest
javisst men då får han ju hoppa resan o ta sparpengarna som fanns till resan o köpa en hoj..inte fan va alpresan planerad att kosta grtais...eller???

bara till o köpa hoj för pengarna o ta en alpresa nästa år....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
kan man inte via en polisanmälan få ersättning av FB?

Men annars låt samvetet vara kallt...
Du hade hojen på uppfarten .. han ville provköra fick inte.. du låste hojen gick o drack kaffe när du kom ut va hojen borta..

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
AleX skrev:
kan man inte via en polisanmälan få ersättning av FB?

Men annars låt samvetet vara kallt...
Du hade hojen på uppfarten .. han ville provköra fick inte.. du låste hojen gick o drack kaffe när du kom ut va hojen borta..

Min bästa vän och f.d körkollega alex :tummenupp , han har redan anmält sin historia för polisen och fb redan 30min efter det som hänt, så de är försent och försöka ändra. I panikens stund så är det svårt att vara lika kall som tjuven och rapportera nått annat :)

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras